Urwana śruba od czopa osi tylnej - co z tym zrobić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Urwana śruba od czopa osi tylnej - co z tym zrobić?

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 06, 2008 19:37

Wczoraj wzięłem się na wymianę czopa osi tylnej. Wszystko szło jak po maśle, aż do momentu odkręcania czopa. Trzy z czterech śrub odkręcily się bez najmniejszego problemu. Najpierw kilka razy przywalilem mlotkiem, potem odkręcałem. Podobnie zrobiłem w przypadku czwartej śruby - jednak ta, bez najmniejszego problemu się ukręciła (aż byłem zaskoczony że ta lekko poszło). Ukręcił się sam łepek śruby, jej część wystawała z otworu w belce. Najpierw próbowałem dospawać inną śrubę i ją odkręcić - zrezygnowałem po kilku próbach - spaw zawsze pękał. Potem zaczęłem ją rozwiercać. I udało mi się ją rozwiercić, jednak dość cienkim wiertłem. Kiedy próbuję powiększyć otwór większym wiertłem - wiertło łamie się, lub tępi. Podejrzewam (choć nie wiem tego na pewno), że otwór który udało mi się wykonać nie jest w osi śruby i każde następne (grubsze) wiertło zahacza o materiał belki, który pewnie jest twardy i stąd te problemy. Próbowałem też użyć wykrętaka, ale ten również pękł - być może był za cienki w stosunku do średnicy całej śruby? Po tych wszystkich próbach sytuacja wygląda tak, że śruba jest na równo z powierzchnią (nic nie wystaje) i ma przewiercony otwór wzdluż (średnica otworu to ok. 0,5 średnicy śruby). Samochód musiałem poskładać, bo jest mi potrzebny, jeżdżę więc na trzech śrubach.
Macie na to jakiś pomysł?
Co robić, jak odkręcać śruby, aby w przyszlości tego uniknąć?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 19:38 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz kwie 06, 2008 20:01

Zostaje raczej wymian a belki koszt jakieś 100 zł
Ewentualnie zaspawać to co zostało do nowego czopa


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 06, 2008 20:58

No tak, tylko wtedy trzeba liczyć się z urwaniem kolejnych śrub mocujących belkę do nadwozia....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz kwie 06, 2008 22:01

Masz slabe wiertla rozwiercaj wiertlem wiekszym od otworu max 1mm i po malu .
Jak rozwiercisz i uszkodzisz gwint to daj nakretke z tylu.
Nie wydaje misie zeby belka byla twardsza od tej sruby.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn kwie 07, 2008 13:52

dobrze kolega pisze rozwierc to tylko zakup dobre wiertlo i powoli rozwiercaj, psikales to WD40 przed odkrecaniem?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn kwie 07, 2008 21:41

No z tym WD to szczerze mówiąc nie psikałem. Tzn. psikałem, jak już próbowałem odkręcić tę urwaną...
Ale mi się wydaje, że ta śruba musiała być jakoś uszkodzona - ona dosłownie urwała się bez żadnego ostrzeżenia - trudniej mi było odkręcić te, co się nie urwały, niż tę, która się urwała.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » pn kwie 07, 2008 22:08

Do elementów zawieszenia stosowane są śruby o twardości 10.9 (standard 5.8) najlepszym sposobem opisany sposób jest podgrzanie śruby do czerwoności co spowoduje jednocześnie
rozhartowanie następnie idealnie napunktować i pomalutku rozwiercać potem nabić dobrej jakości nasadkę torxa i wykręcić.
Lipek81 pisze:Próbowałem też użyć wykrętaka, ale ten również pękł

Wykrętaki można sobie wsadzić w :ass: bo mogą jeszcze więcej narobić szkody.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn kwie 07, 2008 22:15

harrygo1 pisze:potem nabić dobrej jakości nasadkę torxa i wykręcić
- no mam takiego chyba dobrego - torxa - tylko czy on będzie nadawał się po tym jeszcze do użytku?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości