Co to za silnik i parę pytań do niego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co to za silnik i parę pytań do niego
Mam golfa mk2 z 83 roku,chciałbym dowiedzieć się jaki to silnik,bo wydaje mi się że był zupełnie inny i ten co teraz jest ma sporo rzeczy niepodłączonych
Po prawej stronie na bloku jest znaczek z datą produkcji,na prawej krawędzi tego znaczka jest liczba 91 czy to data produkcji silnika?
Gdzie szukać oznaczenia silnika po lewej mam jakiś nr:
Mam jeszcze pytanie do czego powinien iść ten wężyk,to jakiś powrót paliwa czy co?Nie jest do niczego podłączony.
Czy do aparatu musi iść jakiś wężyk?Nie widziałem żadnego luzem,który by pasował,bo chyba powinien jakiś iść do gaźnika?
Przy gaźniku mam takie coś jak na zdjęciu poniżej,to otwiera drugą przepustnicę czy coś jak się silnik nagrzeje?Mam to nie podłączone:
Dodam że auto nie chodzi na benzynie.Jeszcze nie sprawdzałem czy dostaje paliwo itp.
Poza tym wisi cała masa przewodów różnych które nie są podłączone.
Na LPG chodzi bez zarzutu.
Jak sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny?bo mi temp nie pokazuje
Na koniec pytanie odnośnie dolotu powietrza,rurę mam zaklejoną taśmą,tz. wlot tak na pół
jest zakryty,co z tym zrobić?
Po prawej stronie na bloku jest znaczek z datą produkcji,na prawej krawędzi tego znaczka jest liczba 91 czy to data produkcji silnika?
Gdzie szukać oznaczenia silnika po lewej mam jakiś nr:
Mam jeszcze pytanie do czego powinien iść ten wężyk,to jakiś powrót paliwa czy co?Nie jest do niczego podłączony.
Czy do aparatu musi iść jakiś wężyk?Nie widziałem żadnego luzem,który by pasował,bo chyba powinien jakiś iść do gaźnika?
Przy gaźniku mam takie coś jak na zdjęciu poniżej,to otwiera drugą przepustnicę czy coś jak się silnik nagrzeje?Mam to nie podłączone:
Dodam że auto nie chodzi na benzynie.Jeszcze nie sprawdzałem czy dostaje paliwo itp.
Poza tym wisi cała masa przewodów różnych które nie są podłączone.
Na LPG chodzi bez zarzutu.
Jak sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny?bo mi temp nie pokazuje
Na koniec pytanie odnośnie dolotu powietrza,rurę mam zaklejoną taśmą,tz. wlot tak na pół
jest zakryty,co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 14:49 przez gedeon77, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
Wygląda mi to na 1,6 EZ. Mam taki sam z tego samoego roku.
Numer i kod silnika znajdziesz na bloku z przodu po środku zaraz pod głowicą. Pierwsze litery to kod silnika
I numer na głowicy się zgadza.gedeon77 pisze:dzie szukać oznaczenia silnika po lewej mam jakiś nr:
Numer i kod silnika znajdziesz na bloku z przodu po środku zaraz pod głowicą. Pierwsze litery to kod silnika
Wygląda rzeczywiście na powrót. Powinien być podpięty do drugiego węża przy prawej grodzi.gedeon77 pisze:Mam jeszcze pytanie do czego powinien iść ten wężyk,to jakiś powrót paliwa czy co?Nie jest do niczego podłączony.
Powinien iśc węzyk podciśnienia od zaworka na przewodzie serwa. Bez tego nie ma regulacji podciśnieniowej kąta wyprzedzenia zapłonu.gedeon77 pisze:Czy do aparatu musi iść jakiś wężyk?Nie widziałem żadnego luzem,który by pasował,bo chyba powinien jakiś iść do gaźnika?
zgadza się to bimetal od otwierania przepustnicy ssania. Powinno byc przykręcone do gaźnika i podłączony przewód elektryczny.gedeon77 pisze:Przy gaźniku mam takie coś jak na zdjęciu poniżej,to otwiera drugą przepustnicę czy coś jak się silnik nagrzeje?Mam to nie podłączone:
Powinien mieć odpowiednią oporość której nie znam. Ale sam wskaźnik sprawdzisz zwierająć przewód czujnika z masą na chwilę. Wskazówka powinna podnieść sięgedeon77 pisze:Jak sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny?bo mi temp nie pokazuje
Ktoś nie był w stanie wyregulowac instalacji. Tak nie powinno być. To zachodzi na rzemiosło.gedeon77 pisze:Na koniec pytanie odnośnie dolotu powietrza,rurę mam zaklejoną taśmą,tz. wlot tak na pół
jest zakryty,co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 15:42 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oj kolego ruinka z tym opsprzętem. Wężyk ma lecieć do baku (powrót). W tej zdjętej od gaźnika (pierburg 2E2) koopułce ma być spręzyna bimetalowa sterująca ssaniem.
Do aparatu zapłonowego ma iść węzyk połączony z weżem serwa, bez niego nie działa wyprzedzenia zapłonu i nawet na gazie silnik nie ma prawa dobrze chodzić. Czyli sporo zabawy cię czeka jeśli chcesz z tym dojść do ładu. Przypuszczam że sam gaźnik to kompletne ruina i dlatego ktoś to wszystko poodłączał i auto jeździło tylko na LPG.
Może zacznij - jesli oczywiście chce ci się z tym cokolwiek robic od ogkędzin gaźnika przezj jakiegoś fachowca, i od sprawdzenia czy działa przyspieszacz zapłonu (siłownik) w aparacie zapłonowym. jesli tak podepnij mu weżyk od serwa.
Do aparatu zapłonowego ma iść węzyk połączony z weżem serwa, bez niego nie działa wyprzedzenia zapłonu i nawet na gazie silnik nie ma prawa dobrze chodzić. Czyli sporo zabawy cię czeka jeśli chcesz z tym dojść do ładu. Przypuszczam że sam gaźnik to kompletne ruina i dlatego ktoś to wszystko poodłączał i auto jeździło tylko na LPG.
Może zacznij - jesli oczywiście chce ci się z tym cokolwiek robic od ogkędzin gaźnika przezj jakiegoś fachowca, i od sprawdzenia czy działa przyspieszacz zapłonu (siłownik) w aparacie zapłonowym. jesli tak podepnij mu weżyk od serwa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Na bloku mam oznaczenie PN.
Co do chodzenia to chodzi super i nawet mało pali bo jakieś 8L w trasie...
Nie wiem czy warto się z tym bawić,bo zabieranie się za gaźnik mnie przeraża...
Co do chodzenia to chodzi super i nawet mało pali bo jakieś 8L w trasie...
Nie wiem czy warto się z tym bawić,bo zabieranie się za gaźnik mnie przeraża...
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ok a gdzie go dokładnie podłączyć bo za bardzo nie wiem.
Pewnie gaz do regulacji będzie?No i tą taśmę z dolotu może będę mógł ściągnąć.
Pewnie gaz do regulacji będzie?No i tą taśmę z dolotu może będę mógł ściągnąć.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 21:11 przez gedeon77, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
Powinno byc miejsce na gumowym przewodzie od serwa go kolektora.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 21:13 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Na trzecim zdjęciu, które zamieściłeś, w prawym gornym rogu jest wąż, który idzie do serwa hamulca i tam masz w nim, koło zaworka zwrotnego, dwa króćce, jeden powinien być zaślepiony takim kapturkiem, a do drugiego powinien być podłączony aparat zapłonowy. U ciebie ktoś nie miał/zgubił te zaślepki i połączył te dwa króćce razem kawałkiem rurki. Jak podłączysz ten wężyk do aparatu zapłonowego, to dobrze byłoby ustawić zapłon.
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:03 ]
Patrzę jeszcze na te trzecie zdjęcie, i, o ile dobrze widzę, ten samochód nie ma prawa jeździć na benzynie, bo paliwo w ogóle nie dochodzi do gaźnika. Nad alternatorem masz dwa krzyżujące się ze sobą węże (spięte spinką) - o ile dobrze widzę, to jeden z nich nie jest nigdzie podłaczony, a powinien iść własnie do gaźnika. To jest wąż zasilający paliwem cały silnik. Weź lepiej przed zatankowaniem dokładnie przejrzyj wszystko, bo to moze być niebezpieczne. Od spodu tej rury od obudowy filtra powietrza masz takie jakby obejmy na przewody paliwowe - zapnij ten wąż z filtrem paliwa w jedną z nich, bo jeszcze spadnie na pasek od altka, wkręci go i będzie bieda. Tam jest też druga obejma, na drugi przewód paliwowy, od powrotu paliwa do baku - czyli ten, o który się pytałeś, ten, który masz niepodpięty.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz, podpinając wężyk podciśnienia do puszki przy aparacie zapłonowym i na pracującym silniku zassij powietrze przez nigo - silnik powinien inaczej pracować.
Jak ja dostałem swojego golfika, to też był trochę zaniedbany (choć wyglądał lepiej niż Twój) - jakoś go powoli doprowadzam do stanu normalności - może u ciebie też sie da .
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:07 ]
Zrób jeszcze fotkę ogólną całego silnika, to łatwiej będzie dojść jaki to silnik.
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:03 ]
Patrzę jeszcze na te trzecie zdjęcie, i, o ile dobrze widzę, ten samochód nie ma prawa jeździć na benzynie, bo paliwo w ogóle nie dochodzi do gaźnika. Nad alternatorem masz dwa krzyżujące się ze sobą węże (spięte spinką) - o ile dobrze widzę, to jeden z nich nie jest nigdzie podłaczony, a powinien iść własnie do gaźnika. To jest wąż zasilający paliwem cały silnik. Weź lepiej przed zatankowaniem dokładnie przejrzyj wszystko, bo to moze być niebezpieczne. Od spodu tej rury od obudowy filtra powietrza masz takie jakby obejmy na przewody paliwowe - zapnij ten wąż z filtrem paliwa w jedną z nich, bo jeszcze spadnie na pasek od altka, wkręci go i będzie bieda. Tam jest też druga obejma, na drugi przewód paliwowy, od powrotu paliwa do baku - czyli ten, o który się pytałeś, ten, który masz niepodpięty.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz, podpinając wężyk podciśnienia do puszki przy aparacie zapłonowym i na pracującym silniku zassij powietrze przez nigo - silnik powinien inaczej pracować.
Jak ja dostałem swojego golfika, to też był trochę zaniedbany (choć wyglądał lepiej niż Twój) - jakoś go powoli doprowadzam do stanu normalności - może u ciebie też sie da .
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:07 ]
Zrób jeszcze fotkę ogólną całego silnika, to łatwiej będzie dojść jaki to silnik.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Podpiąłem aparat do tego króćca silnik zaraz zaczął równiej pracować.
jhosef, do czego ten drugi króciec dokładnie podłączyć bo mam go teraz zaślepione?
Co do gaźnika to narazie się nie biorę za to,bo chyba pompka jest padnięta.Przewody popodpinałem żeby nie wisiały.
Co może być wywalone z tyłu w zawieszeniu jak czuć tak jakby opona była jajowata jedna zwłaszcza przy cofaniu to czuć i przy ponad 80km/h.
jhosef, do czego ten drugi króciec dokładnie podłączyć bo mam go teraz zaślepione?
Co do gaźnika to narazie się nie biorę za to,bo chyba pompka jest padnięta.Przewody popodpinałem żeby nie wisiały.
Co może być wywalone z tyłu w zawieszeniu jak czuć tak jakby opona była jajowata jedna zwłaszcza przy cofaniu to czuć i przy ponad 80km/h.
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
Powinieneś mieć z prawej strony auta pog grodzią koło gaźnika zieloną gruszkę, jest to zbiornik podciśnienia. Ułatwia dzięki siłownikowi pull down uruchamianie silnika. Ogólnie dwa lata jeździłem bez tego i jak założyłem różnicy nie odczułem .Oczywoście otwory do których normalnie on jest podłączany czyli w zaworku i na siłowniku pull down muszą być zaślepione jeśli go nie ma.gedeon77 pisze:jhosef, do czego ten drugi króciec dokładnie podłączyć bo mam go teraz zaślepione?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 292 gości