Auto nie odbija przy skręconych kołach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiek1s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 23:45
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Auto nie odbija przy skręconych kołach

Post autor: krzysiek1s » ndz kwie 06, 2008 01:13

Witam wszystkich!

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem MK3 variant TDI (90 KM), autko jest super, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, gdy na postoju skręcę koła na maksa w lewo lub w prawo i dodam leciutko gazu, kierownica nie odbija, a auto jeździ w "kółko" znajomy ma identycznego Golfa i problem taki nie występuje, zastanawia mnie czy ma to związek z zbieżnością (była ok miesiąc temu ustawiana przy wymianie drążków i amortyzatorów) czy może to coś innego. Prosiłbym o poradę i informację o ewentualnych kosztach.

pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 11:58 przez krzysiek1s, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen Golf III Variant TDI

Macek GTC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 23:04
Lokalizacja: Szczecin/Police

Post autor: Macek GTC » ndz kwie 06, 2008 09:24

czesc

To nie jest problem ze zbiernoscia, ale raczej bardziej z geometria zawiesu. Chodzi dokladnie o ustawienie konta wyprzedzenia o ile sie niemyle co do nazwy, jest to problem raczej wystepujacy w duzej wiekszosci aut jezdzacych po drogach. Jest to rzecz nie ustawialna i jesli auto nie sciaga w lewo lub prawo daj sobie z tym spokoj i nie zawracaj glowy. Twoj model poprostu bedzie juz tak mial.


moja golfina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2158638&sid=d11bac940d65c226b730577c19c0bb72#2158638

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » ndz kwie 06, 2008 12:35

a wg mnie można to wyregulować śrubą regulacji na maglownicy.... owa śruba jest teraz za bardzo dokręcona i dlatego koła nie odbijają... ale być może się myle... wiele czytałem na temat regulacji luzu na maglownicy i użytkownicy pisali że gdy za mocno wkręcili śróbe regulacji to kierownica nie odbijała ale także przyspieszy to zużycie magla :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz kwie 06, 2008 12:42

Macek GTC pisze:ustawienie konta wyprzedzenia
kąt wyprzedzenia sworznia wahacza. To może być przyczyną. Na sworziu niby est regulacja ale za bardzo nie ma opisów jak to się ustawia. W książce pisze że nie podlega regulacji i ma wynosić 1 stopień. Ale na początek sprawdziłbym maglownicę. Jsli jest za bardzo skręcona koła nie będą wracać.
Skoro to nowy nabytek ktoś chciał zatrzeć luz na maglu i skręcił ciut za mocno.



Macek GTC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 23:04
Lokalizacja: Szczecin/Police

Post autor: Macek GTC » ndz kwie 06, 2008 12:46

jhosef pisze:
Macek GTC pisze:ustawienie konta wyprzedzenia
kąt wyprzedzenia sworznia wahacza.
Dokladnie tak to sie nazywa, a maglownicy faktycznie pod uwage nie bralem, moze faktycznie to za bardzo skrecony magiel.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz kwie 06, 2008 16:32

Wie ktoś gdzie dokładnie znajduje się ta śruba ??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » pn kwie 07, 2008 18:06

od strony ściany grodziowej... jest na taki duży imbus


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 219 gości