Uszczelka pod glowica?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uszczelka pod glowica?
Witam.
Na wstepie zaznaczam, ze uzylem szukajki ale gdy chce przejsc na 2 strone wynikow wyskakuje mi blad, ze "nie istnieja posty dla danego tematu".
Do rzeczy. Zauwazylem ostatnio, ze motor zaczal sie "pocic". Podczas jazdy nie ma zadnych problemow nie mniej jednak troche mnie ten stan zaniepokoil. Jak go kupilem mial zrobione 220.000, a teraz zblizam sie do 280.000 i poki co nic kompletnie przy silniku nie bylo robione oprocz rozrzadu no i wiadomo regularnie olej, flitry itp.. Teraz pytanie do znawcow tematu:
co ile w ADY "ksiazkowo" wymienia sie uszczelke pod glowica? ew. jakie sa objawy tego, ze taki zabieg nalezy przeprowadzic? i pytanie przy okazji: jeli bym wymienial ta uszczelke to co mozna jeszcze przy okazji profilaktycznie zrobic? (mylslalem o planowaniu. ma to sens?)
Jesli to cos pomoze to jezdze na polsyntetyku Castrol GTX Magnatec 10w40.
Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi.
Na wstepie zaznaczam, ze uzylem szukajki ale gdy chce przejsc na 2 strone wynikow wyskakuje mi blad, ze "nie istnieja posty dla danego tematu".
Do rzeczy. Zauwazylem ostatnio, ze motor zaczal sie "pocic". Podczas jazdy nie ma zadnych problemow nie mniej jednak troche mnie ten stan zaniepokoil. Jak go kupilem mial zrobione 220.000, a teraz zblizam sie do 280.000 i poki co nic kompletnie przy silniku nie bylo robione oprocz rozrzadu no i wiadomo regularnie olej, flitry itp.. Teraz pytanie do znawcow tematu:
co ile w ADY "ksiazkowo" wymienia sie uszczelke pod glowica? ew. jakie sa objawy tego, ze taki zabieg nalezy przeprowadzic? i pytanie przy okazji: jeli bym wymienial ta uszczelke to co mozna jeszcze przy okazji profilaktycznie zrobic? (mylslalem o planowaniu. ma to sens?)
Jesli to cos pomoze to jezdze na polsyntetyku Castrol GTX Magnatec 10w40.
Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi.
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod glowica?
Znikając płyn chłodniczy, oraz ten sam płyn w oleju. Możesz mieć też problemy z ogrzewaniem auta.Yuri pisze:jakie sa objawy tego, ze taki zabieg nalezy przeprowadzic?
Bez tego wymiana uszczelki pod głowicą mija się z celem...Yuri pisze:mylslalem o planowaniu. ma to sens?
Zaden z tych objawow nie wystepuje. To zapytam moze z drugiej strony: skad moze wynikac to "pocenie" sie silnika?wolfzan pisze:Znikając płyn chłodniczy, oraz ten sam płyn w oleju. Możesz mieć też problemy z ogrzewaniem auta.
Czyli jezeli bede ta uszczelke czy to teraz czy kiedys wymienial powinienem jednoczesnie splanowac glowice tak?wolfzan pisze:Bez tego wymiana uszczelki pod głowicą mija się z celem...
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Gdzie Ci się poci silnik? Jak to wygląda? Olej jest na nim?Yuri pisze:Zaden z tych objawow nie wystepuje. To zapytam moze z drugiej strony: skad moze wynikac to "pocenie" sie silnika?
Zawsze powinno się splanować głowicę przy wymianie uszczelki.Yuri pisze:Czyli jezeli bede ta uszczelke czy to teraz czy kiedys wymienial powinienem jednoczesnie splanowac glowice tak?
Zszedlem przed chwila do auta, przyjrzalem sie paru rzeczom i strzelilem pare fot.
Wyglada to mniej wiecej tak:
Na czerwono zaznaczylem pokrywe, a na zielono miejsca na ktorych czesto jest mokro:
Zauwazylem teraz jeszcze 2 rzeczy:
-faktycznie jednak troche plynu chlodniczego ubylo; zawsze jak patrzylem to poziom byl idealnie miedzy "min" a "max" zbiorniczka,a teraz jak spojrzalem to jest na rowni z "min"
-wymienialem olej jakies 3000 km temu i teraz jak wyciagnalem bagnet to poziom oleju byl doslownie pol milimetra nad "min" a wczesniej dolewalem maksymalenie 0,5 litra od wymiany do wymiany (wymieniam co 10 000 km)
p.s. teraz tak pomyslalem chwile i moze to jest na tej zasadzie, ze cieknie spod pokrywy i osadza sie w innych miejscach cieknac w dol po bloku; sam juz nie wiem...
Wyglada to mniej wiecej tak:
Na czerwono zaznaczylem pokrywe, a na zielono miejsca na ktorych czesto jest mokro:
Zauwazylem teraz jeszcze 2 rzeczy:
-faktycznie jednak troche plynu chlodniczego ubylo; zawsze jak patrzylem to poziom byl idealnie miedzy "min" a "max" zbiorniczka,a teraz jak spojrzalem to jest na rowni z "min"
-wymienialem olej jakies 3000 km temu i teraz jak wyciagnalem bagnet to poziom oleju byl doslownie pol milimetra nad "min" a wczesniej dolewalem maksymalenie 0,5 litra od wymiany do wymiany (wymieniam co 10 000 km)
p.s. teraz tak pomyslalem chwile i moze to jest na tej zasadzie, ze cieknie spod pokrywy i osadza sie w innych miejscach cieknac w dol po bloku; sam juz nie wiem...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 11:48 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Yuri, W takim razie pasuje wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Prosta sprawa: przede wszystkim musisz kupić odpowiednią uszczelkę - nie kupuj korkowej tylko gumową. Następnie odkręć pokrywę zaworów zwracając uwagę, żeby nie ukręcić śrub. Następnie zdejmujesz starą, oczyść dokładnie pokrywę i załóż nową. Spasuj dokładnie pokrywę i dokręć śruby. Musisz to zrobić z czuciem, żeby nie ich nie ukręcić. Absolutnie nie dawaj tam żadnego silikonu czy czegoś podobnego. Sama uszczelka ma dobrze uszczelnić wszystko.
Dzieki. Tak zrobie. wolfzan a nie orientujesz sie przypadkiem co ile trzeba wymieniac ta wlasnie uszczelke pod deklem i co ile ta pod glowica? Czy ta druga to po prostu jak sie nic nie dzieje to nie ruszac?
P.s. a co do uszczelki pod deklem to kupic jakiegos konkretnego producenta czy np. w ASO? czy po prostu powiedziec w sklepie to co Ty napisales, ze chce gumowa a nie korkowa?
P.s. a co do uszczelki pod deklem to kupic jakiegos konkretnego producenta czy np. w ASO? czy po prostu powiedziec w sklepie to co Ty napisales, ze chce gumowa a nie korkowa?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 12:21 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
do twojego silnika sa wyłącznie uszczelki gumowe a nie zadne korkowe z metalowym zbrojeniem weewnątrz, kup dobrej firmy np Rain czy Rein jakos tak, kosztuje 36 złotych. I to naprawdę ważne żeby nie była jakaś najtańsza, sam się przejechałem na tymYuri pisze:ze chce gumowa a nie korkowa?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Jesli chodzi o uszczelke pod pokrywe zaworow to radzilbym kupic w ASO.Fakt ze sporo drozsza (do mojego ABU kosztowala jakos ponad 50zl) ale trwalosc zdecydowanie wieksza bedzie.Poprzednio mialem jakas tania uszczelke (ale gumowa) i po 2 miesiacach juz zaczela sie pocic.Kupilem oryginal i juz od dluzszego czasu mam spokoj.
Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Ja kupiłem za niecałe 30 zeta i śmigam już na niej prawie rok, jakieś 15 tyś. km i nie ma śladu olejugopiter pisze:Jesli chodzi o uszczelke pod pokrywe zaworow to radzilbym kupic w ASO.Fakt ze sporo drozsza (do mojego ABU kosztowala jakos ponad 50zl) ale trwalosc zdecydowanie wieksza bedzie.Poprzednio mialem jakas tania uszczelke (ale gumowa) i po 2 miesiacach juz zaczela sie pocic.Kupilem oryginal i juz od dluzszego czasu mam spokoj.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Byc moze kupilem jakas straszna lipe (nie pamietam firmy) ale przy wymianie na oryginal mialem problem z jej odklejeniem-po prostu sie roztopila a wrecz rozplynela od temperatury.wolfzan pisze:Ja kupiłem za niecałe 30 zeta i śmigam już na niej prawie rok, jakieś 15 tyś. km i nie ma śladu oleju
Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 67 gości