po wymianie termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

po wymianie termostatu

Post autor: jarzo » pt kwie 04, 2008 16:08

Hej

Wymieniałem dzisiaj termostat w golfie mk2 1,3i. Po jego wymianie uzupełniłem płyn w zbiorniczku i odpaliłem auto celem odpowietrzenia ukladu (korek zbiorniczka odkręcony, nagrzewnica otwarta). Na początku trochę zassał do środka (dolałem) a następnie poziom zaczął się podnosić i wywalało już tylko na zewnątrz (bez bąbelków powietrza). Po ostygnięciu uzupełniłem brak płynu. Sytuacja się powtórzyła. Nagrzewnica jak wcześniej grzała tak teraz dmucha na zimno. Wydaje mi się też, że wlałem w sumie mniej płynu niż wcześniej z układu ubyło.
O co chodzi? Potrzebna pomoc



Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » pt kwie 04, 2008 16:30

A jaką miałeś temperaturę podczas gdy ci się płyn wylewał przez zbiorniczek wyrównawczy ? :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » pt kwie 04, 2008 16:38

Kazimir pisze:A jaką miałeś temperaturę podczas gdy ci się płyn wylewał przez zbiorniczek wyrównawczy ? :bajer:
Krótko mowiąc temperatura rosła. Ale gdybym miał go grzać do 90 stopni to by mi fontanna szła.
No nie powinno chyba tak być...
Gdy spróbowałem opcję z zakręconym kurkiem to stawał w okolicach 90stopni i spokojnie jechałem (7km w korkach po mieście). Boję się jednakże niedoboru płynu (bo włałem go mniej niż ubyło) i jednocześnie nie mam wcale ogrzewania.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pt kwie 04, 2008 17:43

pewnie nagrzewnica się nie odpowietrzyła poszukaj tematów trochę tego było. W mkII są podobno jakieś zaworki na wężach biegnących do nagrzewnicy.


one loVWe

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pt kwie 04, 2008 18:05

Ja miałem podonie,wymieniłem termostat,ale ummnie w pewnym momencie przestalo wywalac płyn.Co do tych zaworków to je wywaliłem,Mało kto wie że na przewodach które ida do nagrzewnicy dzialaj na zasadzie termostatu.A utka nasze juz leciwe,wiec niestety czasami zawodza.Nowa cześc(patrz foto niżej)kosztuje około 180 zł.Także niewarto sie w to pakować,a można to obejśc w inny sposób.I masz ppewnośc że to sie nigdzy niezapcha ani nie zawiedzie...Dołanczam trzy fotki,pierwsza to jest ta częśc którą powinienes wywalić.Dwie nastepne to jest jak jest to zrobione umnie.Załatw sobie dwie miedziane albo misiężne rurki o długości 10 ch i średnicy 22mm.Wsadz je w miejsce tego urządzenia co wymyślili 20 lat temu.A ogrzewanko bedziesz mial na bank! Obrazek Obrazek


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

trepicjusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pt mar 07, 2008 12:29
Lokalizacja: Łomża

Re: cdn...

Post autor: trepicjusz » pt kwie 04, 2008 18:35

czorny pisze:Ja miałem podonie,wymieniłem termostat,ale ummnie w pewnym momencie przestalo wywalac płyn.Co do tych zaworków to je wywaliłem,Mało kto wie że na przewodach które ida do nagrzewnicy dzialaj na zasadzie termostatu.A utka nasze juz leciwe,wiec niestety czasami zawodza.Nowa cześc(patrz foto niżej)kosztuje około 180 zł.Także niewarto sie w to pakować,a można to obejśc w inny sposób.I masz ppewnośc że to sie nigdzy niezapcha ani nie zawiedzie...Dołanczam trzy fotki,pierwsza to jest ta częśc którą powinienes wywalić.Dwie nastepne to jest jak jest to zrobione umnie.Załatw sobie dwie miedziane albo misiężne rurki o długości 10 ch i średnicy 22mm.Wsadz je w miejsce tego urządzenia co wymyślili 20 lat temu.A ogrzewanko bedziesz mial na bank! [url=http://images34.fotosik.pl/204/0f1d8ba058efc226m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images28.fotosik.pl/189/9ac4efc91958dffem.jpg]Obrazek[/URL]

te zaworki były produkowane do aut i wkładane na włoski rynek miałem ten sam problem bo mój golfer nie grzał i nikt nie wiedział czemu , pojechałem do serwisu coś sprawdzili i wyszło im że auto było robione na włochy nie wymieniałem bo to dość drogie zrobiłem to prymitywnie na 2 rurki


Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pt kwie 04, 2008 18:39

Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

trepicjusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pt mar 07, 2008 12:29
Lokalizacja: Łomża

Re: cdn...

Post autor: trepicjusz » pt kwie 04, 2008 18:41

czorny pisze:Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%

zgadza się i tani w montażu


Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Re: cdn...

Post autor: jarzo » pt kwie 04, 2008 18:41

czorny pisze:Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%
no to tylko wyjde z pracy i obejrze jak to u mnie. zastanawia mnie tylko kwestia czemu mi po wymianie termostatu plyn wybija? z zakreconym korkiem cisnienie w ukladzie sie pewnie tak podnosi, ze grozi to wywaleniem jakiejs uszczelki czy korka...



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » pt kwie 04, 2008 18:43

Witam
w golfach układ jest ciśnieniowy wiec musi być zakręcony korek. jak dolejesz na max to zakręć i zagrzej go a potem po ostygnięciu dolej ile brakuje i bedzie ok.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pt kwie 04, 2008 18:43

Mysle że zle odpowietrzony układ,albo termostat walniety,zadaza sie ze nowe a niesprawne.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 04, 2008 18:45

zacznij od prawidłowego odpowietrzenia układu. To znaczy z zakręconym korkiem. Nie wiem kto wymyślił żeby odpowietrzać z odkręconym, to nonsens. i od razu spradź drożność wężyka odpowietrzającego czyli cienkiego od zbiorniczka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

trepicjusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pt mar 07, 2008 12:29
Lokalizacja: Łomża

Re: cdn...

Post autor: trepicjusz » pt kwie 04, 2008 18:49

czorny pisze:Mysle że zle odpowietrzony układ,albo termostat walniety,zadaza sie ze nowe a niesprawne.

jak znam życie walnięty termostat


Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pt kwie 04, 2008 18:50

Jaki bezsens....!!!Kazdy tek robi,jest łatwiej,szybciej i pweniejtymbardziej ze korek jest stary,i moze nieodpowietrzac jak powinien...O korku tez powinienes pomyslec..koszt okolo 8 zyli.
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 18:54 przez czarna małpa, łącznie zmieniany 1 raz.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 322 gości