korektor hamowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- groch367
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
- Lokalizacja: Paczków/Wrocław
- Kontakt:
korektor hamowania
witam mam słabe tylne hamulce dlatego mam pytanie jak się reguluje korektor hamowania?
nadmienie ze mam bębny z tyłu a szczeki są dobre bo ręczny jest znakomity
nadmienie ze mam bębny z tyłu a szczeki są dobre bo ręczny jest znakomity
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2008 18:27 przez groch367, łącznie zmieniany 1 raz.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: korektor hamowania
ale moze cylinderki zapieczone albo co gorsza cieknace. reczny o niczym nie swiadczy, bo jest mechaniczny i bedzie dzialal nawet bez hydrauliki.groch367 pisze:witam mam słabe tylne hamulce dlatego mam pytanie jak się reguluje korektor hamowania?
nadmienie ze mam bębny z tyłu a szczeki są dobre bo ręczny jest znakomity
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
są tam śróby regulujące naciąg spręzyny. Zeby wyregulować idalnie potrzebne są dwa manometry wkręcono w przewód zacisku z przodu i cylinedrka lub zacisku z tyłu. No i naciskać hamulec w typowo obciążonym aucie czyli kerowca i pełny bak. Ustawia się tak; przód 5 tył 3 atmosfery, przód 10 tył 5 atmosfer.groch367 pisze:jak się reguluje korektor hamowania?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Regulacja jak opisał Paweł Marek. A jak regulacja nie pomoże, to możesz mieć zapieczone zaworki korektora. Niezależnie od położenia dźwigni regulatora masz stałe ciśnienie. Podjedź na stacje diagnostyczną. jeżeli nie cieknie ci regulator i siła hamowania mieści sie granicach tolerancji - to lepiej nic nie rób. Robota bardzo nieprzyjemna.groch367 pisze:cylinderki w porządku płynu mi nie ubywa stawiam na korektor bo oby dwa kola są tak samo słabe
U mnie zaczął korektor cieknąć (raz na tydzień dolewka płynu ham.) i musiałem wymienić. Dźwignię regulatora ustawiłem tak jak było na starym regulatorze i wynik badania na stacji diagnostycznej był OK.
- groch367
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
- Lokalizacja: Paczków/Wrocław
- Kontakt:
no właśnie raf2234, nic mi nie cieknie żadnych wycieków z korektora. jak podniosłem kola na lewarku a kumpel mi pedal hamulca wcisnał to cylinerek zadziałał tyle że mogłem wiekszą siłą kręcic kolem słabe hamulce a nie zauważyłem zeby ta spręzyna sie wychylała na korektorze marwi mnie to bo na przegladzie mnie nie puszcza chyba z tym ze mam takie slabe tyły
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
raczej oczyścić szczotą...groch367 pisze:jakoś da sie to podgiąć czy naprawić
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:16 ]
Jak odkręcisz nakrętkę i wyjmiesz małe łożysko zobacz ile jest luzu miedzy bębnem a szczękami - powinien być tylko taki,żeby bęben sie nie zacierał.
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:18 ]
A jak nie, to posłuchaj mistrza Paweł Marek,
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
sa zestawy naprawcze do hamulcow ze sprezynami i bolczykami. najlepiej bedzie jak sobie zobaczysz budowe hamulca na tym rysunku wtedy wszystko stanie sie jasne.groch367 pisze:jutro sprawdzę rozbiorę bębny jesli nie beda chodzic to mozna kupić takie coś czy to jest w zestawie ze szczekami a moze jakoś da sie to podgiąć czy naprawić jakoś
na co zwrocic głownie uwagę
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 218 gości