Problemy z MK4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lut 23, 2008 03:07

Skubik_LKR haha masz podobnie jak w moim tylko Ty masz wersję "light" tych usterek bo u mnie podświetlenie nawiewu padło całkiem a wiem, że nie jest to wina żaróweczki tylko przyłączy od tyłu tego panelu gdzie nie wiem jeszcze jak się dostać,
wkładka w zamku kierowcy również mi się ukręciła i nie mogę z tej strony ani zamykać ani otwierać a na domiar złego mam również uszkodzony centralny zamek i nie mogę zamknąć drzwi kierowcy, drzwi pasażera i klapę bagaznika zamykam tym przyciskiem na panelu wewnętrznym drzwi kierowcy, nawiew działa mi tak jak wcale mimo, że daję mu największe obroty i momo tego że wywaliłem filtr przeciwpyłkowy i wyczyściłem wlot powietrza za nim, przedni spojler zderzaka mam już kilka razy łatany a obecnie już go mam w piwnicy bo znowu zerwałem i muszę go łatać, wilgoci nie mogę się pozbyć z wnętrza, szyba w drzwiach kierowcy podparta od środka na deskach po plastikowe ślizgi mechanizmu podnoszenia oczywiście drugi już raz zerwane, elektryczne szyby mam niedziałające bo musiałem wyjąć ich bezpiecznik gdyż z uwagi na uwalony centralny same mi się otwierały w aucie zaparkowanym pod blokiem kiedy im się podobało itp. itd. moich kłopotów z moim Gofrem ale na wiosnę się za niego wezmę.


Obrazek

greg

Post autor: greg » sob lut 23, 2008 10:23

Sztomel pisze:a wiem, że nie jest to wina żaróweczki tylko przyłączy od tyłu tego panelu gdzie nie wiem jeszcze jak się dostać,
w przyszłym tygodniu będę to montował u siebie to zrobię fotoporadę
Skubik_LKR pisze:Zamek od kierowcy bodajrze sie ukrecił, kluczyk kreci sie w kólko
rozebrać zamek - wyjmowanie wkładki jest proste, potem rozpiąć cały zamek i ustalić co uległo uszkodzeniu - stawiam na tulejkę - nr częsci szukaj w ETCE tylko części w dziale VW Caddy model 98
Sztomel pisze:wkładka w zamku kierowcy również mi się ukręciła i nie mogę z tej strony ani zamykać ani otwierać
ułamała się łopatka
Sztomel, ślizgi do szyb kup metalowe



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lut 24, 2008 19:12

greg dzięki za info :pub:
ślizgi już kupiłem metalowe więc w wolnym czasie się zabiorę za zamek, mechanizm podnośnika szybki i centralny no i będę wypatrywał na forum Twojej fotoporady !


Obrazek

MarcinAsienka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 26, 2008 12:16
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.

Post autor: MarcinAsienka » wt lut 26, 2008 13:06

moj golf 2.0 1999r. model 2000
mam go 3 tygodnie,przyjechal z niemiec,problemy:
1. termostat-wymiana
2. kontrola trakcji raz sie swieci raz nie(gdzie mozna to zrobic po za ASO?)
3. brak oswietlenia wnetrza po otwarciu drzwi kierowcy
4. brak oswietlenia bagazniaka
5. alarm fabryczny przy zamykaniu nie migaja kierunki(czy tak ma byc?)przy otwieraniu migaja



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » wt lut 26, 2008 13:45

golf mk4 1.8 agn rocznik 1999
W moim posiadaniu od Sierpnia 2007
Po kupnie wymiana oleju rozrządu i innych pierdół

niedomagania:
- brak - oby jak najdłużej :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

lejda1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: lejda1 » śr lut 27, 2008 00:10

Witam ja też posiadam Mk4 z 98 roku 1.6SR i też migaja mi światła w środku od czasu do czasu a czasem nie daja sie wogóle zapalić i nawiew tez czasem mi świszczy ale nie świeci mi sie światełko w bagażniku i pod osłona przciw słoneczna jak to mozna sprawdzić?? i równiesz jak widze wszystkim urywa mi sie dopinka przednia czeka mnie właśnie jej wymiana i osłony pod silnikiem bo juz połamana


Mały

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » śr kwie 02, 2008 18:59

roboform550 pisze:niedomagania:
- brak - oby jak najdłużej :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
się wie :bajer:



Arek#32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 15, 2008 09:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: Arek#32 » czw kwie 03, 2008 23:28

hamster55 pisze: 3. falujące obroty na biegu jałowym(do tej pory nie umiem sie tego pozbyć)
U mnie było to samo z obrotami - wyczyściłem przepustnicę + nowy filtr powietrza. Na razie pomogło. Arek

[ Dodano: 03 Kwi 2008 23:35 ]
Pojazd jest taki: MK4 2001 1,6 16V (silnik niechlubny AZD) najechane 240 tysi, co było robione:
- przetarte przewody klimatyzacji,
- wymieniona ceka zapłonowa na jednym z cylindrów,
- zawór EGR,
- zatarty mechanizm wycieraczek,
- mechanizm podnoszenia szyby tylnej (na szczęscie tylko plastikowy klin wyleciał),
- ostatnio regulator alternatora.
Generalnie dużo problemów z silnikiem - sygnalizacja Check Engine - mój syn stwierdził kiedyś - Tato, czemu Ci się dzik swieci :)


A co najważniejsze: POZBYŁEM SIĘ FALOWANIA OBROTÓW NA JAŁOWYM BIEGU :) :okej:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 03, 2008 23:52

Arek#32 pisze:- zatarty mechanizm wycieraczek,
to jest niestety kolejny fabrickfehler w MK4


Obrazek

logosek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 02:33
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

moje usterki i sposob na ich naprawe ?

Post autor: logosek » pt kwie 04, 2008 03:04

Witam wszystkich!

Chcialem sie podzielic moimi problemami z MK4 i prosic o rade jak ponizsze problemy rozwiazac...

Golfa MK4 1.6 SR 99' rok sprowadzilem z belgii, kupiony z pewnego zrodla czyt. rodzina. Z tego co mi wiadomo to zostala wymieniona w nim skrzynia i sprzeglo. Obecnie ma przebieg 164500km i nie wiem tak naprawde od czzego zaczac. Umowilem sie juz do mechanika aby zdiagnozowal ponizej wymienione usterki, ale chcialbym tez prosic o komentarz osob, ktore spotkaly sie moze z tymi samimi usterkami i wiedza mniej wiecej jak im zaradzic i jakie sa koszta ich naprawy.

Oto moje usterki:

1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
2. Dosyc wysokie spalanie ktore oscyluje w granicach 12l jezdzac po miescie. Wracajac nim z belgii na baku przy jezdzie tak do 140km/h udalo mi sie zrobic max 550km :( Czyli trasa 10l/100km.
3. Falujace obroty po rozgrzaniu samochodu, ale z tym to ma wiekszosc uztkownikow problem, tak wiec po przeczyszczeniu przepustnicy dam znac czy sie cos zmienilo...
4. Padl mi mechanizm podnoszenia lewej szyby, tzn. podnosi strasznie opornie i tak jakby sie cos tam slizgalo. Trzeba wymienic caly mechanizm ? Ile to kosztuje ?
5. Skrzynia jest nowa, ale przy zmianie biegow odczuwam tak jakby brakowalo w srodku smarowania, mianowicie czuc na drazku ocieranie sie przekladni ? nie wiem, ciezko jest mi to sprecyzowac, ale moze ktos mial taki sam problem ?
6. Kiedy wymienic rozrzad ? Zapewne juz raz bylo to robione. Powienienem zrobic to teraz ? Jak tak to jakie sa koszta wymiany rozrzadu ?

Na ta chwile to chyba wszystko... Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc!

Pozdrawiam wszystkich!
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 03:06 przez logosek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt kwie 04, 2008 08:01

logosek pisze:1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
Przeskok może oznaczać zużyty przegub.
logosek pisze:2. Dosyc wysokie spalanie ktore oscyluje w granicach 12l jezdzac po miescie. Wracajac nim z belgii na baku przy jezdzie tak do 140km/h udalo mi sie zrobic max 550km :( Czyli trasa 10l/100km.
Zrób pełen pezgląd, czyli filtry oleje itp. Jak nie pomoże to tylko VAG.
logosek pisze:3. Falujace obroty po rozgrzaniu samochodu, ale z tym to ma wiekszosc uztkownikow problem, tak wiec po przeczyszczeniu przepustnicy dam znac czy sie cos zmienilo...
No niestety taki urok tego autka..
logosek pisze:4. Padl mi mechanizm podnoszenia lewej szyby, tzn. podnosi strasznie opornie i tak jakby sie cos tam slizgalo. Trzeba wymienic caly mechanizm ? Ile to kosztuje ?
Prawdopodobnie padła Tobie plastikowa prowadnica. Koszt około 100 PLN. Jest to też niestety urok mk4
logosek pisze:5. Skrzynia jest nowa, ale przy zmianie biegow odczuwam tak jakby brakowalo w srodku smarowania, mianowicie czuc na drazku ocieranie sie przekladni ? nie wiem, ciezko jest mi to sprecyzowac, ale moze ktos mial taki sam problem ?
Wymień olej w skrzyni (nie wiadomo co ma w środku)
logosek pisze:6. Kiedy wymienic rozrzad ? Zapewne juz raz bylo to robione. Powienienem zrobic to teraz ? Jak tak to jakie sa koszta wymiany rozrzadu ?
jak najbardziej teraz, będziesz miał pewność, że wszystko gra. Koszt to około 250-350 PLN komplet.

pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » pt kwie 04, 2008 11:44

ad 2. spala faktycznie za duzo bo po miescie mozna uzyskac od 8-9l(przynajmniej w moim przypadku)

ad3. u mnie zawsze po przeczyszczeniu przepustnicy(koszt max 50zł) obroty przestaja falowac

ad5. mam podobne objawy,wymieniłem olej w aso (koszt 150zł jak dobrze pamietam)i nic sie nie zmieniło,dolałem srodka "motor live"tez bez zmian. podobno jest to wina synchronizatorów(relatywnie tania czesc ale ich wymiana jest kosztowna z wiadomych powodów:rozbiórka skrzyni). Wyczytałem gdzies na forum ze moze tez pomoc regulacja ciegien biegów(koszt w aso 100zł)ale z braku czasu jeszcze tego nie robiłem.

ad6. sprowadziłem autko z identycznym przebiegiem(wedle belgijskiego serwisu rozrzad wymieniany był przy 105tys km,vw zaleca wymiane po 90tys km. ale nie zwlekajac wymieniłem rozrzad przy 170tys km. koszt w aso skody(czesci 500zł+robocizna 250zł=pełna gwarancja aso na 90tys km.)


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

logosek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 02:33
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: logosek » pt kwie 04, 2008 11:52

maryjan, dzieki wielkie za pomoc :) Teraz przynajmniej nie bede swiecil oczami przed mechanikiem i wiem dokladnie co chce zmienic i na co zwrocic uwage! Jeszcze raz dziekuje i jak tylko powymieniam to co trzeba to zdam relacje jak sie moj MK4 sprawuje !!

Pozdrawiam!

[ Dodano: 04 Kwi 2008 13:36 ]
mariosol pisze:sprowadziłem autko z identycznym przebiegiem(wedle belgijskiego serwisu rozrzad wymieniany był przy 105tys km,vw zaleca wymiane po 90tys km. ale nie zwlekajac wymieniłem rozrzad przy 170tys km. koszt w aso skody(czesci 500zł+robocizna 250zł=pełna gwarancja aso na 90tys km.)

ksiazke serwisowa mam po francusku i z tego co widze po wpisach to jest prowadzona od poczatku, z tym ze nie znam tego jezyka i nie wiem ktora z tych opcji oznacza wymiane rozrzadu :) Moglbys napisac po francusku ktora to jest opcja ? no chyba ze jest dopisywane recznie po zmianie...
z gory dzieki !



milek72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt paź 27, 2006 00:21
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: milek72 » pt kwie 04, 2008 20:19

logosek pisze:1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
Ja bym stawiał na 99% na łączniki stabilizatora + wkładki gumowe stabilizatora



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości