Kierownica drży

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Kierownica drży

Post autor: mmksk » śr kwie 02, 2008 08:17

Witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem że podczas jazdy drży kierownica . Czym to może być spowodowane? Nie chcę zakładać kolejnego tematu więc może powiecie mi czy mozna kupić uszczelkę która znajduje się pomiędzy anteną samochodową a dachem. Rozleciała mi się i teraz mam szczelinę. Nie jest to wielki problem ale obawiam się przeciekającej wody do środka auta. Moze potraktowac tą szczelinę silikonem jak myslicie?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kierownica drży

Post autor: klekocix » śr kwie 02, 2008 08:19

Drżenie kierownicy to alby krzywe koła (do wyważenia) albo krzywe tarcze hamulcowe



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » śr kwie 02, 2008 08:20

drżenie kiery: nie wyważone koła, krzywe felgi, końcówka kierownicza mająca luzy



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » śr kwie 02, 2008 08:51

Koncówki mam wymienione , już wkrótce zmienię koła na letnie i wówczas zobacze czy to wina kół. Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr kwie 02, 2008 12:06

krzywe felgi, tarcze luzy na drążkach, nie wyważone kola, złu dobór śrub (są stozkowe i o gladkich krawędziach) oraz pierścienie dystansowe jeśli takie posiadasz w feldze jak sie okazalo w moim przypadku były za luźne choć oryginalne pozdrawiam :grin:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » czw kwie 03, 2008 07:39

kamien11985 pisze: były za luźne choć oryginalne
a te pierscienei dostales razem z felgami ?? i jak stwierdziles ze one sa zaluzne ?
ja tez dopiero co nabylem nowy komplet opon i nowe felgi dostlaem do nich pierscienie i teraz trzymajc rece nakierownicy czuje na rekach takie mrowienie , na zimowkach tego nei bylo a ni w zeszlym roku na 14" letniej oponie wiec przyczyna jest w nowych felgach lub oponach felgi sa raczej dobrze wywarzone wiec zstanawiam sie moze mam to samo co ty czyli cos z tymi pierscieniami centrujacymi


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw kwie 03, 2008 10:40

stwierdził to gość w serwisie ze są za lużne i pokazał mi ma racje. Ruszały sie po 1mm w praw i lewo. mówił że najlepiej wziąć felge tam gdzie kupujesz i wcisnać na miejscu zobaczyć czy nie ma luzu. problem polega na tym że zakładając felge na piastę opierasz na tym pierścieniu nacisk skierowany jest na górną część pierścienia i przesówa go o ten luz co powoduje krzywe osadzenie się koła (1mm) to wystarczy żeby biły lekko. zobaczy czy pierścienie ruszają się w feldze nie mają prawa mieść żadnego! luzu


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
kograman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw paź 05, 2006 13:34
Lokalizacja: Grupa Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: kograman » czw kwie 03, 2008 10:57

Mam pytanie, jak ja jeżdżę na felgach i nie mam pierścieni centrujących to mam lekkie drgania tak przy prędkości ponad 110 km\h. I moje pytanie, czy te bicia mogą się po czasie nasilać ?


Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
http://www.wagenwerks.net/video/h208.html - [b]coś wspaniałego[/b]

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw kwie 03, 2008 11:01

raczej nie, chodz nie jestem pewien.... moze po wjechaniu w jakis dołek na drodze których nie brakuje .... :bigok:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » czw kwie 03, 2008 11:30

kamien11985 pisze:zobaczy czy pierścienie ruszają się w feldze nie mają prawa mieść żadnego! luzu
ale pierscienie sa wciskane w felge wiec tam luzu chyban ie bedize mose chodzi ci o luz jak wchodzi ten pierscien na piaste ? bo w feldze to ladnie sie zatrzasnely te pierscieni moze wyjac pierscien z felgi i zalozyc go napiaste zobczyc czy nie bedize luzu ?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw kwie 03, 2008 11:35

zrób tak jak napisałeś. w moim przypadku pierścień ruszał się na feldze (w jej wnętrzu) w takim razie moze być luzny na piaście. jak nie to sprawdz czy felgi są proste


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » ndz kwie 06, 2008 20:35

wiec tak zdiolem kola i sorawdzilem pierscieni siedza sztywno i na piascie i dobrze osadzony tez jest w feldze , bylem w piatek na wywazarce i co sie okazalo w jednym kole po zewnetrznej brakowlo 15g od wewnetrznej 10g na drugiej feldze 5g po jednej ze stron a to duzo ??? czy to taka dopuszczalne wartosci ? nie iwem jak wywarzali mi je przy kupnie ze tak u inneog goscia wyszlo inaczej , i powiem tak kierownica nie drzy ale czuej dalej jak trzymam rece naniej taki jakis mrowienie w rekach ? i teraz nie wiem czy jest to spowodowane moze tym bieznikiem Toyo proxes o profilu 50 moze poprostu po przesiadce z profilu 65 na 50 inaczej sie czuje drogre moze takie mrowienie jest odczowalne przy twardsze nizszej oponie ?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » ndz kwie 06, 2008 20:48

profil 50 jest niski i zdecydowanie twardszy więc odczucia będą napewno inne (zalezne od nawierzchni) przy takim profilu przenoszenie z koła na kierownice jest dużo większe w przypadku nierówności czy dziur. Co do wyważenia to mogli Ci dobrze wyważyća odważniki czasem można pogubić no chyba ze masz klejone to wina serwisu pozdro


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz kwie 06, 2008 22:27

falla_x pisze:i teraz nie wiem czy jest to spowodowane moze tym bieznikiem Toyo proxes o profilu 50 moze poprostu po przesiadce z profilu 65 na 50 inaczej sie czuje drogre moze takie mrowienie jest odczowalne przy twardsze nizszej oponie ?
Nie wydaje mi się żeby to od opony bo mam takie same i nie dzieje się nic. W najbliższą sobotę jadę troszkę dalej autostradą to bujnę się szybciej i oblukam jak jest u mnie.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 425 gości