Czujniek odpowiedz za pokazywanie tem plynu chlodzacego??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Czujniek odpowiedz za pokazywanie tem plynu chlodzacego??

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 20:19

WItam!! panowie który czujnik jest odpowiedzialny za pokazywanie tem płynu chłodniczego?? Mi sie wydaje ze będzie to któryś z trzech czujników znajdujących sie na kroćcu wychodzacym z silnika... od góry jest czerwony i szary a od dołu czarny??i do czego słuza wogole wszystki te czujnieki bo problem polega na tym ze wskaznik tem rzadko przekracza pełne pole to biale wiec jest zle chyba jak stoje dlugo w korku to wskazówka trochę podniesie sie ale to i takj chyba za malo i czy ma to jakis wplyw na obroty bo na benzynie mam wysokie około 2tys ale ostatnio jak stalem troche w korku i tem sie podniosła zauważyłem ze obroty troche spadly.... wiec dlatego moje pytanie??na gazie po dłuższej jezdzie obroty spadają i jest normalnie ...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 02, 2008 20:53

ogi6 pisze:od góry jest czerwony i szary a od dołu czarny?
czarny jest odpowiedzialny za wskazanie temp. płynu

Obrazek


:-k ...

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 22:22

no u mni ew tym miejscu jest czerwony:) dzieki za pomoc... a nie orientuje sie ktos czy ma to wpływ na pracy gaznika a mianowicie na obroty??czy jak czujnik ten działa nie poprawanie i zaniza temperature to czy obroty tez sa dlatego wysokie?? i to czego są te dwa inne czujniki??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 22:44

tą są wyłączniki, wyłączają prąd do ogrzewania kolektora ssącego i do ukladu ssania w gaźniku. Proponuję wpierw zmienić termostat,a potem sprawdzać regulację gaźnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 22:48

termostat byl sprawdzany otwiera sie poprawanie a pozatym to szybko sie grzeje bo zaraz po odpaleniu leci cieple powietrze z nagrzewnicy:P wiec to na pewno funkcjonuje dobrze:P a który jest ten od układu ssania gaznieka ten na dole czy u góry??
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 22:49 przez ogi6, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
szczurus_89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lis 10, 2007 00:24
Lokalizacja: Lądek Zdrój
Kontakt:

Post autor: szczurus_89 » śr kwie 02, 2008 22:51

Apropos czujników to ja mam następujący problem, mianowicie: Mam Golfa MKII GT z 90r. Odkąd go kupiłem jak silniczek troszki popracuje to miga mi kontrolka od temp wody i na komputerze nie można sprawdzić temperatury na zewnątrz (włączyć termometru) a wskazówka nigdy mi się nie podniosła pionowo tylko zawsze jest lekko pochylona w lewo a czytałem gdzieś na forum że ładnie nagrzany mkII (90stopni) ma wskazówkę pionowo. Może wie ktoś jak naprawić ten problem żeby nie migała ta lampka i wszystko było git??


MOJ "SZTRUCEL"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1689134#1689134

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 22:56

ogi6 pisze: który jest ten od układu ssania gaznieka
czerwony


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 23:07

ale w moim wozie:) czerwony to jest chyba ten od temperatury wynikalo to by ze zdjecia podanego wyżej przez misiek10111



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 23:26

alez mozna je powsadzać w dowolne miejsce :) barwa jest istotna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 23:33

czyli tak czerwony jest od ssania gaźnika jak rozbiegłem to był taki miedziany,...... czarny jest od temperatury??tak?? a szary od kolektora??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 23:36

tak, i czarny jest od wskaźnika na liczniku i nie wpływa na pracę silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » śr kwie 02, 2008 23:40

no dzięki za pomoc czyli wymienię sobie czarny i czerwony bo czerwony odpowiada za ssanie to trzeba by go zmienić bo chyba szwankuje bo mam wysokie obroty na benzynce:/ a jak długo stałem w korku i sie bardzo zagrzał to jak by spadły wiec chyba trzeba go tez wymienić i będzie dobrze:)



Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » śr kwie 02, 2008 23:57

kolego wymien sobie oby dwa to nie majatek a bedziesaz mial pewnosc.Moj byl niby sprawny ale dla pewnosci kupilem wszysdkie nowe od tem wskazowki od ssania 1.3NZ i wentylatora i co sie okazalo od wentyla za pono sie zalanczal a od wskazania tem mial przeklamanie w sumie on nie ma wplywu na prace silnika ale zawsze jest lepiej wiedziec czy maszyna ma dobra temp :green_fuck: a jak chcesz sprawdzic na 100% to wez kawalek miedzianego drucika wlacz zaplon i tam gdzie masz wsowki polacz te wsowki kabelkiem jak ci pojdzie temp na max w ktoryms to bedziesz juz pewien.Prosta metoda i najlepsza. A mam jeszcze pytanko czy twoja MK2 tez sie szybko grzeje bo ja przejade 2km i juz cieplutkie powietrze leci a po ok 5-7 juz mam 90 stopni,ale u mnie wskazowka nie stoi idealnie pionow w bardzo delikatnie jest przechylona w prawona tej sierodkowej kresce.A u ciebie???


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw kwie 03, 2008 08:45

Paweł Marek pisze:alez mozna je powsadzać w dowolne miejsce :) barwa jest istotna.
Paweł Marek pisze:tak, i czarny jest od wskaźnika na liczniku i nie wpływa na pracę silnika
alleluja
ogi6 a ten niebieski był podłączony do instalacji sterującej silnikem - do sterownika (który mam na handel)
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2008 08:46 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 90 gości