Większe felgi i pojawiło się drganie kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bogik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 12, 2007 17:38
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: bogik » wt kwie 01, 2008 15:23

moze potrzebujesz pierscieni centrujacych?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt kwie 01, 2008 15:52

tak jak ktos wczesniej napisal do sprawdzenia geometria jesli ciagnie w ktoras strone, a druga zecz to zeczywiscie jesli felgi sa od innego auta moga byc potrzebne pierscienie centrujace, trzecia sprawa wymienilem opony na letnie nowki, alufelgi krecone na maszynie sa proste i 5g na dwoch wyszlo wyjechalem z warsztatu no i super, po przejechaniu 1000km w trasie zauwazylem lekkie drganie kierownicy, do warsztatu z reklamacja wywazania - do kazdego kola dodal kolo 10-15 g wiec nowe oponki sie ukladaja

[ Dodano: 01 Kwi 2008 15:54 ]
a propo mozna sprobowac upuscic troche powietrza w kolach


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

petek20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt maja 12, 2006 11:39
Lokalizacja: okolice Piły
Kontakt:

Post autor: petek20 » wt kwie 01, 2008 16:39

bogik pisze:moze potrzebujesz pierscieni centrujacych?
są założone :grin:


petek

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » wt kwie 01, 2008 20:54

nie chce zakladac nowego tematu ale mam tez problem z drzaca kierownica po zmianie opon z zimowych na letenie kierownica drzy dodam ze mam nowy komplet zarowno felg i oponek wywazonych w dobrym zakladzie i teraz nie wiem co to moze byc ? smaochod nie sciaga jedzie idealnei prosto a przy jezdzie czuc takie mrowienie na rekach takie drzenie co to moze byc ? czy tak zachowuja sie opny 195/50 ? bo nigdy wczesniej nei jezdzilem na 195 tylko jezdzilem na 185 max szerokosci jesli mozecie doradzcie cos

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 8:57 pm ]
dodam ze felgi po wywazenieniu lezaly jakies 2 mieciace jedna na drugiej nie jezdzone ale przecie to chyba nie jest ten powod ? przeciez cala zime leza czasami opony z felgami i powinno byc ok dodam ze odwazniki mam przyklejane


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr kwie 02, 2008 09:57

jezeli elementy zawieszenia sa sprawdzone i sprawne a na nowych oponkach przejechane przynajmniej 1000km to jechac na sprawdzenie wywazenia, nowe opony musza sie ulozyc, w zaleznosci rowniez od opon bardzo ostre hamowanie moze je pofaldowac


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr kwie 02, 2008 11:18

miałem podobna sytuacje wyważane 4 razy, sprawdzałem opony i nic okazały się pierścienie dystansowe za luźne (kupiłem oryginały), wkońcu mechanik rzucił przód na tył i jest spokój posprawdzaj pierścienie i porządnie wyważ. Jakiego typu trzęsienie? góra dół czy na boki? podobno góra dół to zła opona a na boki to felga pozdrawiam :kac:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 16:32

ja na nowych felgach i oponach zrobilem 200km wiec T.O.B.I., mowisz ze mam jeszcze jakies 800km do zrobienia zeby oponka sie ulozyla i bylo znia wszyskto ok ?

moze i faktyczne po jakism czasie bedzie lepiej powiem tak to nie jest widoczne trzesienei kierownica na boki czy gora dol poporstu jak trzymam obie rece nakierownicy to czuje mrowienie taka trzesiaweczke


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr kwie 02, 2008 16:43

nie nie nie mialem na mysli samego ulozenia sie opony, trzeba by po tym 1000 km podjechac na sprawdzenie i dowazenie felg z oponkami, ja tez czasem czuje takie mrowienie na kierownicy moze to byc spowodowane nierownoscia nawierzchni
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 16:44 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 16:56

wczesniej jezdzilem na profilu 60 a tej zimy na 175/65 wiec moze 50 tak ma ze poporstu czuje sie bardziej nierownosci drogi na kierownicy ? nigdy wczesniej na profilu 195/50 ni ejezdzilem tym golfem zreszta zandym samochodem z taka opona


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

petek20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt maja 12, 2006 11:39
Lokalizacja: okolice Piły
Kontakt:

Post autor: petek20 » śr kwie 02, 2008 17:00

do kamien 11985

pierścienie oryginały? a czym się różnią od normalnych, ja mam kupiony taki rozmiar jaki trzeba, jak zakładełem koła to sprawdziłem czy dobrze jest osadzone na piaście i było wszystko ok, a kierownica po prostu drga nie wiem w którą stronę
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 17:02 przez petek20, łącznie zmieniany 2 razy.


petek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw kwie 03, 2008 11:11

przerzucenie się z profilu 175/65 na 195/50 to jak z maluszka do VR6 heh różnica będzie dość spora przede wszystkim odczucie nawieszchni po jakiej jedziesz to znaczy drobne dziurki ale co innego wstrząs od dziury a bicie koła (ciągłe wstrząsy) poza tym opona 50 dobrze się trzyma na zakrętach jest twardsza komfort nie idzie w parze z osiagami :bigok:

[ Dodano: 03 Kwi 2008 11:16 ]
oryginały w tym sensie: raz że kupione pod wymiar a dwa ze nie jakies tam toczone jakie można dostać w szerokiej gamie po różnych warsztatach tylko 4 sztuki dedykowane do vw kupowane w serwisie np


www.opolskiVAG.pl

petek20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt maja 12, 2006 11:39
Lokalizacja: okolice Piły
Kontakt:

Post autor: petek20 » ndz cze 22, 2008 22:49

a więc w moim przypadku to drganie było spowodowane tym że oponki były nowe i musiały się ułożyć, co prawda przejechałem na nich około 4 tys. km, i podjechałem na wyważenie przednich kół jeszcze raz na ten sam warsztat gdzie je zakładałęm, wyważyli jeszcze raz, nie wiem ile założyli gram , ale problem z głowy, żadnych drgań :grin: dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam


petek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości