Silniczek krokowy - gdzie go szukać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VWjeździec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 29, 2008 15:00
Lokalizacja: POL

Silniczek krokowy - gdzie go szukać?

Post autor: VWjeździec » sob mar 29, 2008 15:16

witajcie,
przekopałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na falujące obroty w VW - doczytałem że to sprawa najprawdopodobniej silniczka krokowego.
Czy faktycznie warto go czyścić?
Jakie są szanse na uszkodzenie silniczka podczas tego zabiegu?

No i będę wdzięczny za wskazane go na poniższej fotce :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » sob mar 29, 2008 16:27

Podaj oznaczenie jaki to typ silnika np.PF,PB itd. To zpewnością ułatwi sprawę w zlokalizowaniu ślniczka krokowego jeśli faktycznie on się znajduje w twoim silniku.


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

VWjeździec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 29, 2008 15:00
Lokalizacja: POL

Post autor: VWjeździec » sob mar 29, 2008 18:05

KONDZIO pisze:Podaj oznaczenie jaki to typ silnika np.PF,PB itd. To zpewnością ułatwi sprawę w zlokalizowaniu ślniczka krokowego jeśli faktycznie on się znajduje w twoim silniku.
już piszę.
silnik: PN
rok prod: 1991
poj: 1595
Gilf 1.6 GL



Awatar użytkownika
Sieergiej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn sty 14, 2008 15:34
Lokalizacja: Andrychow/Sulkowice
Kontakt:

Post autor: Sieergiej » sob mar 29, 2008 18:14

Po prawej stronie od gaznika, ponizej linki gazu jest regulator polozenia przepustnicy czyli ten Twoj silniczek krokowy :P



VWjeździec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 29, 2008 15:00
Lokalizacja: POL

Post autor: VWjeździec » sob mar 29, 2008 19:04

dzięki za szybkie info - jutro postaram się w tym pogrzebać.
czy szczególnie na coś uważać? no i jak najłatwiej do niego się dobrać?



Awatar użytkownika
Sieergiej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn sty 14, 2008 15:34
Lokalizacja: Andrychow/Sulkowice
Kontakt:

Post autor: Sieergiej » sob mar 29, 2008 21:22

Nie wiem za bardzo czy trzeba sciagac caly gaznik czy nie bo tego nie rozbieralem.
Wg ksiazki przyczyn nierownomiernej pracy silnika moze byc duzo.
Jak cos to moge ci podeslac info o tym gazniku jak sprawdzic itp, tylko daj maila
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 21:24 przez Sieergiej, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 31, 2008 14:04

nie ruszaj tego lepiej BO TO WCALE NIE JEST SILNICZEK KROKOWY !
jaki masz problem z tym gaźnikiem - napisz to postaram się pomóc
w tym silniku silnik krokowy jest gdzie indziej = z drugiej strony gaźnika i steruje dopływem powietrza do pierwszej gardzieli gaźnika - i to powinneś wyczyścić - odkręcasz obudowę filtra powietrza i czyścisz dopóki klapką nie będzie miała żadnych oporów ruchu ...
ta "grucha" co steruje przepustnicą to nastawnik przepustnicy - odpowiada za regulacją wolnych obrotów - teoretycznie nierozbieralny praktycznie nie ma go co ruszać jak sie nie ma pewności że nawalił !
chcesz wiedzieć więcej zanim "zepsujesz" ? napisz maila na PW to ci podeślę info o 2ee :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Sieergiej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn sty 14, 2008 15:34
Lokalizacja: Andrychow/Sulkowice
Kontakt:

Post autor: Sieergiej » pn mar 31, 2008 16:15

ppoll27, co sadzisz o patencie z denaturatem na te falujace obroty?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 01, 2008 11:04

Sieergiej pisze:ppoll27, co sadzisz o patencie z denaturatem na te falujace obroty?
falujące - w którym momencie ? na ciepło w granicach większych niż +/-50 obr/min ? czy po zapaleniu na zimno ? z mojego doświadczenia dykta pomaga bardziej na gaśnięcie po wysprzęgleniu np. przy dojeździe do skrzyżowania ... zobacz czy falowanie jest spowodowane nastawnikiem przepustnicy jeśli nie to zdejmij obudowę filtra i zobacz zachowanie przesłony powietrza (płynność jej ruchu itp) ... poza tym sprawdź rurki od podciśnień - szczególnie dwie wychodzące z dolnej części gaźnika poniżej przepustnicy - mogą być spękane itp ... :bigok:


TDPower

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » wt kwie 01, 2008 14:43

Dykta nie-dykta najlepszym sposobem na udrożnienia kanałów jest rozebranie gaźnika i porządne czyszczenie... Przerabiałem u siebie i dopiero po rozkręceniu widac ile w nim syfu się nazbierało po kilku latach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 375 gości