Automatyczny wyłącznik pompy paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

guciu69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 22:27
Lokalizacja: Wronki

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa

Post autor: guciu69 » pn wrz 19, 2005 15:50

Witam,

mam Golfa III 1,8 (90KM) silnik ABS z 93 roku wraz z instalacją gazową z tego roku. Dowiedziałem się,że jeżeli auto ma eleltroniczną pompe paliwa /a podbno Golfy 3 taką posiadają/ to w zbiorniku paliwa powinno być conajmniej 1/4 zbiornika benzyny a nawet słyszałem że powinno być conajmniej połowa zbiornika. Jeżeli tak nie jest to pompa paliwa nie jest dostatecznie chłodzona i szybko wysiada.
Dowiedziałem się również, że są do kupienia "automatyczne wyłączniki pompy paliwa" do samochodów na LPG. Czy ma już ktoś takie coś zamontowane w swoim Golfie 3? Jak tak jak to się sprawuje? Ile kosztowało? Gdzie kupił? Jak się to montuje i czy są jakieś problemy z montażem?

Dziękuję za rady.
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » pn wrz 19, 2005 15:59

Pierwszy raz słysze że musi być 1/4 lub 1/2 ilość paliwa. Ważne aby NIGDY go nie zabrakło bo pompa pójdzie w piz**.



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pn wrz 19, 2005 16:53

Kolega ma rację. Jeśli nie ma odpowiedniej ilości paliwa to pompa bardzo szybko się pali. Ja mam zainstalowany "pstryczek elektryczek" odcinający pompę paliwa. Było to zabezpieczenie przed "niepowołanymi" jak jeszcze nie miałem gazu w samochodzie. Teraz w czasie jazdy na gazie pstrykam i pompa jest wyłączona i nic jej nie grozi. Założenie tego pstryczka kosztowało mnie 50 zł w zakładzie zajmującym się montażem alarmów samochodowych. Jeśli wiesz które kabelki są od czego w samochodzie to możesz sobie sam to zrobić. Wtedy koszt będzie znacznie mniejszy - pewnie około 5zł.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 19, 2005 20:44

Z moich własnych doświadczeń: przejechałem Vento 2.0 z gazem 110 tys. km i nigdy nie miałem w baku więcej jak 5 l benzyny, a ze dwa razy brakło jej całkiem. Nigdy pompy nie spaliłem. Mam co prawda pstryczek do wyłączenia pompy ale zawsze zapominam go wyłączyć, używam go dopiero jak sie zorientuję że benzynki brakło.
Nasuwa mi sie pomysł aby zrobić jednak automatyczny wyłącznik pompy. Np wziąć napięcie z zaworu gazowego przed reduktorem i przez przekaźnik połączyć z obwodem pompy. Tak aby przekaźnik rozwierał obwód pompy gdy dostanie napięcie od zaworu. Chyba się za to w weckend zabiorę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn wrz 19, 2005 21:11

Mozna by tez podlaczyc pompe przez jakis przekaznik czasowy. Po uruchomieniu silnika przekaznik dostaje napiecie i rozlacza obwod pompy po jakims tam czasie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 19, 2005 21:42

No tak ale to nie może działać przy jeździe na benzynie, więc i tak trzeba by jakoś powiązać to elektrycznie z instalką gazową. Może tak jak proponowałem: od zaworu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » pn wrz 19, 2005 21:58

jest jeszcze jedno rozwiązanie - przekaźnik który będzie załaczał prąd dla pompy jak włącznik od gazu przełaczysz na benzynę.



Awatar użytkownika
az71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 21:10
Lokalizacja: J.G.
Kontakt:

Post autor: az71 » wt wrz 20, 2005 06:51

Witam
Podepnij pod przekaźnik odcinający paliwo. Ten ,który steruje odcięciem elektrozaworu.
Przechodzisz na gaz i przekaźnik odłącza elektrozawór i pompę paliwa.
A tak wogóle pompę odłączyć . Mój wydatek 125zł.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22564
Pompa tłoczy cały czas paliwo a brak ujścia powoduje jej przepalenie. Silniczek spowalnia i na siłę próbuje wypchnąć paliwo. I nie ma znaczenia czy jest 5l czy 25.
Pozdrawiam


VW GOLF III Variant 2.0 + LPG 94'
Silnik 2E

malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » wt wrz 20, 2005 08:44

OK, a powiedzcie mi ile palą waże fury gazu? Ja u siebie zauważyłem, że z zepsutą pompą palił mi w normalnej trasie około 1,5 litra gazu więcej, niż teraz, jak mam sprawną pompę. Więc doszedłem wtedy do wniosku, że komputer przy braku ciśnienia na wtryskiwaczu benzyny przechodzi w tryb awaryjny.

Jakie jest u Was spalanie, w momencie, gdy macie odłaczone pompy paliwa? Interesuje mnie spalanie w cyklu mieszanym i w trasie.



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » wt wrz 20, 2005 10:33

Czy z pompą włączoną czy wyłączoną pali tyle samo. 8-9 w trasie i 11-12 w mieście.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

SuperRych
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 30, 2005 22:33
Lokalizacja: Puławy

Post autor: SuperRych » wt wrz 20, 2005 11:05

Mi tez elektryk za 100 zrobił automatyczne odcięcie pompy. ku*** co motował wczesniej instalacje LPG nie poinformował mie o tym, że powinieniem mieć min. 1/4 baku benzyny i pompa poszła się j***. Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » wt wrz 20, 2005 11:23

Witam !!!

Ja aktualnie jezdze na nauce jazdy na Corsie. Oczywiscie samochody sa zagazowane. Juz w 2 autach padla nam pompka paliwa. W pierwszym po 60tys przebiegu a w drugim po 35tys. W tym co mial 60tys zawsze bylo min pol baku paliwa, a wtym drugim ponizej 1/3 wiec jedanak ilosc paliwa wplywa na jej zywotnosc gdyz pompka ta chlodzi sie w paliwe. Teraz montujemy we wszystkich samochodach wylaczniki pompki po przelaczeniu na gaz.

Tak jak mowili przedmowcy odciecie pracy pompki podpiete jest pod elektrozawor z ktorego pobierane jest napiecie na przekaznik.

Pozdrawiam.



guciu69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 22:27
Lokalizacja: Wronki

Post autor: guciu69 » wt wrz 20, 2005 12:00

Znalazłem w internecie "Automatyczne wyłączniki pompy paliwa". Koszt około 30 złotych, i piszą że roboty do zamontowania na jakieś 15 minut.
Co o tym sądzicie?
Ma już ktoś takie coś zamontowane? I jak mu sie to sprawuje?

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości