Wysokie obroty...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zmooora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:19
Lokalizacja: Warszawa

Wysokie obroty...

Post autor: zmooora » ndz mar 30, 2008 18:17

Witam,

dzisiaj po przejechaniu dosłownie 2km i powrocie do garażu silnik wszedł na wysokie obroty ok. 3 tyś. Działo się to na postoju. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili, pracował już równo i spokojnie na niskich obrotach. Sytuacja taka zdarzyła się już kiedyś ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Co to może być ? Silnik to benzyna 1.6 z gazem.

I jeszcze jedno. Wszystkie światła samochodu tzn. mam na myśli oświetlenie wnętrza, tablicy rozdzielczej itp mrugają tzn świecą na przemian jaśniej i ciemniej. Co się dzieje ?

Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc,
zmora



Awatar użytkownika
barnaba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt mar 11, 2008 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: barnaba » ndz mar 30, 2008 18:24

sprawdź silnik krokowy, może nawet nie trzeba będzie go wymieniać - u mnie wystarczyło wyczyścić



zmooora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zmooora » ndz mar 30, 2008 18:39

A gdzie on jest / jak wygląda ? Jestem świeżym posiadaczem Golfa... Masz może jakieś zdjęcie ? Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika, przez chwilę słychać pod maską jakieś bzyczenie, przez jakieś 2s. Słychać to przy otwartej masce. Czy to może być ten silniczek ?



Awatar użytkownika
barnaba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt mar 11, 2008 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: barnaba » ndz mar 30, 2008 18:46

to może być krokowy, nie musi :) w MK3 znajdziesz go po otwarciu maski w lewym górnym rogu mniej więcej, jak to wygląda w dwójeczce - nie wiem...
poza tym może to być jeszcze: czujnik położenia przepustnicy albo lambda, ale tak sobie tylko gdybam... masz LPG - może jakieś "lewe" powietrze się dostaje??

niestety trzeba trochę pokombinować - dzieje się tak samo na LPG i na PB??
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 18:48 przez barnaba, łącznie zmieniany 2 razy.



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » ndz mar 30, 2008 18:51

W mkII 1.6 nie było krokowców. Wszystkie 1.6 były gaźnikowe. Jeżeli masz 1.6PN, to on ma bardzo fajny:) gaźnik Pierburg 2EE. Po prawej stronie jak spojrzysz pod maske jest taka biała grucha przy gaźniku. To nastawnik przepustnicy. Ten element to bolączka tych gaxników. Ale powtarzam... jeżeli masz 1.6PN.



zmooora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zmooora » ndz mar 30, 2008 19:05

Jest to samo na LPG i PB. A co to znaczy 1.6PN ?



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » ndz mar 30, 2008 19:43

Koledzy pmózcie co może być przyczyną zacinania się linki gazu w Golfie 2 1.6. Kiedy wiadłem dałem lekko gazu linka ona w pewnym momecie się zacieła w połeowie a auto zaczeło się odcinać co może byc powodem tego że linka nie powraca



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » ndz mar 30, 2008 20:51

PN to oznaczenie silnika. Zobacz w bagażniku na naklejce jakie masz oznaczenie. Będziesz miał PN lub RF. Jeżeli naklejki nie znajdziesz, to zobacz pod maską jaki masz gaźnik. Jeżeli dochodzi do niego kilka wtyk elektrycznych i jest ta biała grucha, to masz PN:).



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 31, 2008 13:47

jeśli masz 2ee to na 99% masz nieszczelny lub zsunął ci się jeden z przewodów podciśnienia wychodzących z podstawy gaźnika - jak odkręcisz obudowę filtra powietrza to będziesz widział - są - dwa jeden do nastawnika przepustnicy (grucha po prawej stronie - reguluje gaz na wolnych obrotach) a drugi idzie zdajsie do obudowy filtra powietrza, koniecznie sprawdź oba - uważaj jeśli któryś jest w oplocie - bo może być pęknięty pod oplotem - na początku tylko wiesza obroty - ale jak złapie porządną dziurę to nie ruszysz z miejsca :bigok:
światłą migają powiadasz - to weź woltomierz i sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora na załączonym silniku - powinno być 13,9 - 14,1 V niezależnie od: włączonych/wyłączonych świateł i obrotów - jeśli jest inaczej to szczotki/regulator napięcia do wymiany ... :bigok:
Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 13:49 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 270 gości