Dusi podczas jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Dusi podczas jazdy

Post autor: unvave » pt mar 28, 2008 00:00

Witam.

Mam taki nie ciekawy problem nie wiem nawet jak go opisac...
Otóż mam golfa mk2 1.6 benzyna problem polega na tym że podczas jazdy dzieje sie cos dziwnego zaczyna go tak jakby dusic, odgłos silnika nie jest taki jak ma byc tylko jakis dziwny jak u traktora :| :crazy: gdy wciskam gaz to prawie wogole nie przyspiesza.... początkowo zdarzało sie to rzadziej a teraz czasem jak go napadnie to przez cała trase tak sie zachowuje.... jedyne co mu pomaga to szybkie puszczanie gazu i wciskanie tak zeby mocno nim szarpnęło albo krecenie go na 2/3 biegu do bardzo wysokich obrotow... po takich operacjach czuc ze wchodzi na prawidlowe obroty ale tylko na moment bo za chwile dalej to samo :(
Dodam jeszcze ze jak jest np na 4 i jade pod gorke to dodając gazu zaczyna go szarpac strasznie..... I jeszcze jedno moze istotne jak postoi tak dzien bez jazdy to potem jezdzi przez pare kilometrow prawie bez zarzutu potem zaczyna sie wszystko od nowa.....
Jutro zamierzam wymienic filtr paliwa ale jesli to nie pomoze to nie wiem za co sie zabrac dlatego mam nadzieje ze mi pomozecie.....

Mam nadzieje ze wyjasnilem jakos jasno ten problem jesli cos to pytajcie.....

Z góry dzeeki pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
wojtasGWE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: czw sie 23, 2007 19:17
Lokalizacja: Rumia

Post autor: wojtasGWE » pt mar 28, 2008 08:56

Wymień filtr i będzie dobrze


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=424481
http://nasza-klasa.pl/profile/5208787

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt mar 28, 2008 10:44

unvave pisze:Witam.
Witam

Co to kolego za silnik / gaźnik.
Odgłosy jak traktor mogą wskazywać na źle ustawiony zapłon. Byc może to spalanie stukowe.
Poza tym warto by sprawdzic pdostawę gaznika. dezodorant i jechane- obroty wzrosną to jest niedobra.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » pt mar 28, 2008 11:31

no tak zapomniałem podac info o silniku :) a wiec 1.6 PN gaznik pierburg 2ee ten sterowany modułem, zapłon wydaje mi sie ze jest dobrze ustawiony.
Dzis własnie zmieniam filtry sprawdze podstawke pod gaznikiem oraz ten gaznik chce jakos "ustabilizowac" bo zauwazylem ze strasznie chodzi we wszystkie strony jak sie go porusza reka. Aha.. w tym gazniku jak sie stoi do niego od przodu to na jego tyle bardziej po prawej stronie niedaleko tego "grzybka" na ktorym jest linka od gazu znajduje sie takie gniazdo i podpieta do niej wtyczka z dwoma kablami ktore ida do tej głownej wiazanki kabli no i jako ze mi sie wtyczka z tymi kabelkami zchrzaniła to nie mam ich podpietych pod gaźnik, czy to ma znaczenie ???? bo jeden mechanik mowil ze to jakis czujnik od mieszanki w gaźniku i nie jest potrzebny, że nic sie nie dzieje jak jest odłączony...
2 sprawa to nie mam tych rur dwóch ktore ida, jeden od obudowy na filtr powietrza do lewej przedniej czesci auta a drugi od kolektora do tej wlasnie obudowy (mam nadzieje ze wiecie o ktore mi chodzi one są od odmy bodazje) nie mam ich ze wzgledu ze sie zużyły i jakos nie kupilem nowych czy to tez moze byc przyczyną ????? Co powiedzie jeszcze o sondzie lambda bo czytalem ze ona tez moze byc winna temu szarpaniu i duszeniu..

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt mar 28, 2008 12:31

unvave pisze:jako ze mi sie wtyczka z tymi kabelkami zchrzaniła to nie mam ich podpietych pod gaźnik, czy to ma znaczenie ????
Jesli było podpięte to napewno ma znaczenie. Jakie to zalezy czym, steruje ten podzespół.
unvave pisze:bo jeden mechanik mowil ze to jakis czujnik od mieszanki w gaźniku i nie jest potrzebny, że nic sie nie dzieje jak jest odłączony...
chrzani zapewne.
unvave pisze:2 sprawa to nie mam tych rur dwóch ktore ida, jeden od obudowy na filtr powietrza do lewej przedniej czesci auta a drugi od kolektora do tej wlasnie obudowy
Wąż od odmy nie wielnkiego znaczenia. Podstawa to żeby go nie zatykac, bo może rozwalić uszzelkie w silniku.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » pt mar 28, 2008 12:32

Ja miałem podobny problem ale okazało się ze paliwo które wlałem było coś nie takie i tez szarpał wciskałem gaz a tu nic albo brawie gasł i zachwile dobrze było więc zmień stację.


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » pt mar 28, 2008 12:38

Ja tez nie mam tych rur, sa one od zimnego i cieplego powietrza.
Wszystkie kable, wtyczki musza byc podlaczone do gaznika.
Jak mozesz to daj foto.
Zdejmij obudowe filtra, sprawdz czy przy odpalaniu silinika zamyka sie metalowa klapka w gazniku.
Sprawdz czy masz podlaczone i szczelne wszystkie weze podcisnienia.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » ndz mar 30, 2008 01:31

Otóż poradziłem sobie z opisanym na początku problemem - pomogła znacząco wymiana palca pod kopułką. Poprawa jest nieporównywalna to tego co sie działo wczesniej ale jeszcze czasem lekko poszarpuje rzadko ale jednak i teraz wlasnie moje pytanie czy jeśli glownym problemem byla iskra (bo palec był przepalony) to czy isc dalej jej tropem i zmienic np. świece i kable zapłonowe, aby całkiem wyeliminowac to poszarpywanie ??? Chcialbym miec absolutną pewnosc bo jednak komplet swiec to koszt a wlozylem w to auto juz sporo kasy... :crazy:



Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » ndz mar 30, 2008 02:00

Swiece i kable tak czy siak trzeba wymieniac co jakis czas, jak olej.
Polecam NGK a kable sentech.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 31, 2008 13:57

jak nie wiesz ile mają świece / kable / kopułka / palec to warto zmienić - świece NGK - będziesz miał na 30 tys km a pozostałe częsci jak kupisz porządne (czyli BERU) to nawet dłużej, przestrzegam przed byle czym :bigok:
jak chcesz info o czujnikach i innych elektrycznych szpejach zawieszonych wokół tego gaźnika to podeślij maila na PW - większość z nich można pomierzyć i sprawdźić elektrycznie żeby nie wymieniać w ciemno :bigok:
PS:
robiłeś już diagnozę kompa kodami błyskowymi ?
Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 14:39 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn mar 31, 2008 14:32

unvave pisze:to czy isc dalej jej tropem i zmienic np. świece i kable zapłonowe, aby całkiem wyeliminowac to poszarpywanie ???
Kolego wszytskjo zależy od ich stanu. Ocen czy nalezy je juz wymieniac. Ja za poszarpywanie winiłbym sam gaźnik- szczególnie zabrudzone dysze.

Ocen czy na przewodach sa pekniecia, swiece jak wygladaja. Sprawdz dysze biegu jałowego (jak wogole auto zachowuje sie na biegu jałowym , ma nierówne obroty). ??


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » wt kwie 01, 2008 02:21

[ Dodano: 01 Kwi 2008 02:28 ]
ppoll27 pisze:PS:
robiłeś już diagnozę kompa kodami błyskowymi ?
nie robiłem ale kiedyś miałem problem z odpalaniem winą była elektryka tak że mechanik który mi przy tym robił posprawdzał wszystko tą właśnie diagnozą.

Maćkooo pisze:Ja za poszarpywanie winiłbym sam gaźnik- szczególnie zabrudzone dysze.
Gaźnik odpada bo kupiłem po regeneracji i mam go dopiero jakieś 3 miesiące.

Świece raczej na pewno już wymienie bo nie wiadomo ile one mają auto ma niby przejechane 200 000 tak że przy zmianie co 30 tyś i mojej niewiedzy o teraźniejszych świecach to one się aż proszą o wymiane, to samo tyczy się przewodów.

No i własnie myślę ze jak wymiana palca pomogła w dużym stopniu to wina leży w iskrze.

Maćkooo pisze:jak wogole auto zachowuje sie na biegu jałowym , ma nierówne obroty). ??
nie tyle nie równe obroty co czasami "strzela" lekko z rury, (a ściślej to to taki sam odgłos jak przy odłączeniu świecy na któryms z cylindrów) co podczas jazdy było nie do zniesienia aż do momentu wymiany palca który dużo pomógł ale czasem jeszcze się takie coś zdarza.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 02:33 przez unvave, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 325 gości