co z akumulatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrzej9876
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 14:26
Lokalizacja: Białystok

co z akumulatorem

Post autor: andrzej9876 » czw mar 27, 2008 23:28

czesc, co to moze byc, rozladowal mi aku, naladowalem, kilka dni bylo ok i znowu lipa, czy moze to byc poprostu wina slabego akumulatora czy szukac czegos glebiej, np zwary ?



greg

Post autor: greg » czw mar 27, 2008 23:32

naładować i nie podłączony zostawić na kilka dni - jeśli nadal będzie mocny to wina w aucie



Awatar użytkownika
andrzej9876
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 14:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: andrzej9876 » czw mar 27, 2008 23:36

a moze obadac aeometrem ?



micha-ł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 12, 2007 14:04
Lokalizacja: Czarne

Post autor: micha-ł » czw mar 27, 2008 23:37

wyłącz wszystkie odbiorniki prądu w aucie i zmierz na aku pobór prądu....



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » czw mar 27, 2008 23:43

moze juz byc zasiarczony... zobacz dokladnie w samochodzie czy nie swieci ci przypadkiem jakas zaroweczka albo jest pobor pradu przez cos innego. Odłacz klemy sprawdzi napiecie na aku i za 30min albo 1h znowu zobacz i zobaczysz o ile jest spadek jezeli bedzie i sprawdzi sobie jeszcze napiecie ladowania


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
andrzej9876
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 14:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: andrzej9876 » pt mar 28, 2008 00:44

poruszalem klemami i okazalo sie ze sa nie za ciasne, ale na tyle luzne ze da sie obracac, moze to byc przyczyna?? nie mam mozliwosci dociagniecia mocniej tych klem, macie jakies sposoby na to ?



Dram
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dram » pt mar 28, 2008 11:28

A ja strzelam na źle podłączone radio w samochodzie, podłączałeś ostatnio ? Już kilka razy widziałem taką sytuacje :smoke:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt mar 28, 2008 13:24

możebyć jakiś kłopot z instalacją ... ale sprawdź regulator napięcia - jeśli na załączonym silniku na wolnych obrotach przy załączonych światłach i nawiewie masz mniej niż 13,9 V na zaciskach akumulatora to będzie ci sie rozładowywał ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt mar 28, 2008 14:16

Najprostsza zasada sprawdzenia akumulatora :
- naładować i zmierzyć napięcie na aku,
- pozostawić na 2h,
- ponownie zmierzyć aku,
Jeżeli różnica podczas sprawdzania wyniesie powyżej wartości 0,5V - aku do wyrzucenia

Druga sprawa to luźne klemy, stawiam na nie doładowanie samego aku podczas jazdy i stąd moga pojawiać się problemy z ponownym naładowaniem aku czego następstwem będzie jego rozładownie.


Dziki

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » sob mar 29, 2008 04:36

Cęgi prądowe prawdę powiedzą (tylko takie dla DC) - pomierzysz ładowanie i ew. pobór prądu na wyłączonym zapłonie. Naprawdę działa. Dwa pomiary i wiesz - ładowanie, "ucieczka" prądu, bateria - wyrok zapada od razu. Musisz tylko znaleść w okolicy kogoś, kto ma taki sprzęt. Osobiście mam, ale nieco daleko. ;-) Cąż ki kosztują od dwóch stówek wzwyż, więc na jeden pomiar szkoda kupować.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 31, 2008 14:23

pomiar ładowania to zrobi multimetrem z tesko za 15 PLN :chytry:


TDPower

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt kwie 01, 2008 10:22

ppoll27 pisze:multimetrem z tesko za 15 PLN
Tylko czy to jest wiarygodny pomiar? za 15 PLN i z TEsco....


Dziki

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 01, 2008 10:47

jasne - wszystko co pokaże ci opór w pobliżu 0 Ohm na "gwoździu" to jest OK ;)
a tak na serio to chodziło mi o to że do pomiaru napięcia w granicach 14 V bynajmniej nie potrzeba sprzętu za 200 pln, błąd pomiaru taki miernikiem z tesco za 15-20 pln wynosi ok 0,1-0,2 - czyli wystarczająco żeby stwierdzić na ile napięcie ładowania odbiega od 14V ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » czw kwie 24, 2008 21:00

Ale mierzycie napięcie - ja zmierzę również natężenie - to mówi o stanie aku i alternatora. ;-) Pisałem, że na jeden pomiar nie opłaci się kupować. ;-)
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2008 21:03 przez kleki, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 298 gości