Pirburg 2e2 wysokie oboty i mała moc auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Pirburg 2e2 wysokie oboty i mała moc auta

Post autor: Arek85 » ndz mar 23, 2008 16:52

Witam!

Z racji tego ze okazało sie ze kupiony przeze mnie gaznik jest do mojego silnika wiec został założony ale:

-na wolnych obrotach silnik trzyma 2000 obr.
-silnik nie ma mocy, nie jest strasznie ale jest odczuwalna róznica pomiedzy tym co było na starym gazniku a tym co jest teraz.

Proszę o poradę czym pokręcic i gdzie zeby pozbyc sie tych usterek, czy jest mozliwośc abym to sam naparwil?


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 23, 2008 16:57

trudno to wszystko od podstaw opisywać, zdobąź trochę info o ty gaźniku np tekst "niedomagania gaźnika pierburg 2e2".
A tak z grubsza: zacznij od sprawdzenia czy działa siłownik podciśnieniowy drugiego przelotu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » ndz mar 23, 2008 17:18

Paweł Marek pisze:zacznij od sprawdzenia czy działa siłownik podciśnieniowy drugiego przelotu
mozesz napisac jak to zrobic ?


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 23, 2008 17:21

ręką ciągnąc za linkę otwierasz I przelot i trzymasz otwarty, zasysasz powietrze przez rurkę siłownika II stopnia - ma się otworzyć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » pn mar 24, 2008 14:37

Paweł Marek pisze:ręką ciągnąc za linkę otwierasz I przelot i trzymasz otwarty, zasysasz powietrze przez rurkę siłownika II stopnia - ma się otworzyć.
silownik II stopnia co to jest?

przestudiowalem ta lekture ktorą mi polecileś i udalo sie zapanowac (prawie) nad obrotami, pisze prawie bo raz jest ok czyli 900 obrotów przy razgrzanym silniku a raz wskakuje na 1200-1300 co może byc tego przyczyna? zmiany obrotów następują bez jakiegos wyraznego wzoru, czyli zmieniaja sie kiedy maja na to ochote (raz odpale auto i podskocza i tak juz zostaja a po przejechaniu 5 km ustepują a czasami gdy auto sie rozgrzeje i chodzi dobrze ni z tego ni z owego wskakuja na wyższe obroty)

Jest tez 2 problem jak nalezy ustawic te srube od silownika 3 polozeniowego i ta srubę z góry gaznika ktora jak krece spadają badz wzrastaja obroty


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 24, 2008 16:21

nic nie kręć śróbą z tyłu siłownika 3 położeniowego bo rozregulujesz. to nie jest powód falowania. Spróbuj jeszcze ścignąć i zaślepić wężyki z zaworu elektroczasowego, okrągły z kablekami u góry z tyłu gaźnika.
Siłownik II przelotu czarny, okrągły, z tyłu gaźnika po stronie pasażera, wciągając cięgno otwiera przepustnicę drugiego przelotu, czyli drugiej gardzieli gaźnika. otwiera tylko wtedy jak przepustnica I go stopnia (otwierana naciskaniem gazu) jest otwarta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » wt mar 25, 2008 17:38

Paweł Marek pisze:Spróbuj jeszcze ścignąć i zaślepić wężyki z zaworu elektroczasowego,
zrobilem tak ale efekt jest jaki sam jak z prawidlowo podłączonymi wężykami wiec zostawilem tak jak powinno byc.
ręką ciągnąc za linkę otwierasz I przelot i trzymasz otwarty, zasysasz powietrze przez rurkę siłownika II stopnia - ma się otworzyć.


gdy zasysam powietrze to otwiera sie 2 gardziel wiec ta czesc tez dziala.


w sumie to teraz obroty sie unormowaly (choc nic znaczacego nie zrobilem) ale cos dolega temu gaznikowi bo obroty na biegu jalowym sa nierownomierne (wachaja sie od 950 do 1000) niby nie duza róznica ale slychac ze silnik kuleje. Co moze byc tego przyczyna? co mam dalej sprawdzac. Aha mam ten moj stary gaznik wiec nie ma problemu zeby wymienic jakas czesc.

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 16:39 ]
aha a ta sruba ktora mam nie krecic to chyba byla pokrecona przez kogos wczesniej bo jest inaczej wkrecona jak ta w starym gazniku... Ale skoro mowisz ze to nie ona to moze musi tak byc


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

cobretti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt cze 01, 2007 00:45
Lokalizacja: Izbica Kujawska
Kontakt:

Post autor: cobretti » wt mar 25, 2008 17:46

myslę że dostaje jakieś lewe powietrze (luz na przepustnicach,lub podstawka pod gażnikiem) może być to też mieszanka



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 25, 2008 17:48

kulawe obroty to może być lewe powietrze (dziura w podsatwie lub weżyki) ale pewnie takie rzeczy już sprawdzałeś, jeśli nie to pryśnięcie dowolnym palnym dezodorantem po podstawce i po gaźniku podniesie mu na chwilkę obroty jeśli dziura jest.
Druga sprawa: pokręć śróbą od regulacji CO od góry gaxnika w otworze pokrywy gaźnika widoczną, najlepiej najpierw całkiem ją wykręć i oczyść jej koniec.
Trzecia sprawa - faslowanie i wysokie chwilowe obroty są typow dla przelewającego gaźnika (pływak, zawór iglicowy, pęknięta membrana zaworka wzbogacania mieszanki), wszystko to jest opisane na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

cobretti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt cze 01, 2007 00:45
Lokalizacja: Izbica Kujawska
Kontakt:

Post autor: cobretti » wt mar 25, 2008 17:48

zresztą ten gaźnik to długa historia ja na szczęście trafiłem na dobry po dwóch złych



Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » wt mar 25, 2008 17:58

co do lewego powietrza to wezyki sa na 100% dobre w kazdego z osobna dmuchalem i do gaźnika założylem tylko te weżyki które były sprawne. Co do podstawki to jeszcze przez zalozeniem tego gaznika byla dobra(takich problemow nie mialem) ale sprawdze jeszcze raz bo moze sie uszkodzila od wykrecania i wkrecania gazników.
Paweł Marek pisze:Druga sprawa:
ta sruba juz krecilem ale spróboje ja calkiem wykrecic i przeczyscic bo tego nie robilem.
Paweł Marek pisze:Trzecia sprawa -
dokształce sie o tym i sprawdze co bede potrafil.

dziekuję za dotychczasową pomoc, mam nadzieje ze w koncu dojde do pożądku z gaznikiem


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 26, 2008 10:54

trzymamy kciuki :) jak chcesz info o 2e2 - podeślij maila na PW :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » śr mar 26, 2008 21:16

ppoll27 pisze:trzymamy kciuki :)
przydalo sie:)

w sumie to moje grzebanie w gazniku skonczylo sie bo silnik chodzi dobrze (nie idealnie) ale w granicach normy. Wymienie przewody swiece itp to bede patrzyl dalej jak sie bedzie auto zachowywalo. Jeszcze pozostalo sprawdzic spalanie ale mysle ze bedzie ok.

Wiec do tego dnia jak powymieniam wszystkie czesci to dziekuje Wam za pomoc, bez was nie dal bym rady...


Aha moze napisze dla tych ktorzy beda mieli takie problemy jak ja, robilem wszystko to co bylo wyrzej opisane a dobrze sie zrobilo po zrealizowaniu trzeciej sprawy ktora poradzil Paweł Marek i tu jeszcze raz dzieki za pomoc!


[img]http://img149.imagevenue.com/loc917/th_74539_5b5e7acd48b4413dbe063_122_917lo.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66986

Awatar użytkownika
golf10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lis 01, 2007 12:28
Lokalizacja: polska-TORUŃ

Post autor: golf10 » czw mar 27, 2008 00:19

Jeżeli mogę coś dodać ,
Takie i podobne obiawy zauważyłem tez w moim autku lecz tylko wtedy gdy zdarzyło mi się zatankować paliwo na tzw. niepewnych stacjach.
Chyba wiele zależy od jakości paliwa i to dotyczy benz i lpg.
Ja osobiście tankuje na shelu i jest ok. ale nie raz kulał mi silnik aż płakać się chciało.No i na pewno nie powinno się zostawiać minimalną ilość benz ,nie mówiąc o syfie na dnie zbiornika.
pozdrawiam


GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA[url=http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc03271vg6.jpg][img=http://img236.imageshack.us/img236/778/dsc03271vg6.th.jpg][/url]
Najstarszy zgred na forum

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 305 gości