sonda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 22:23
- Lokalizacja: gdansk
sonda
mam do wymiany sonde lambda,na 4 piny.Orginal troche kosztuje a uniwersalne boscha czy ngk duzo mniej.Czy ma ktos jakies doswiadczenia zsondami ?Czy na uniwersalnej bedzie spoko chodzil ? silnik 1.4 ABD
- upel
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
Witaj Kolego, mam taki sam problem jak Ty (znaczy może miałem), ja u siebie wymieniłem sondę na BOSHa, ale z tego co wiem to uniwersalne BOSHa czy NGK sprawują się bardzo dobrze i myślę, że śmiało można wymienić na taką.... Kolega wymienił ostatnio na uniwersalną i działa rewelacja....
Przeczytaj sobie ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153209 - to mój temat i mój problem sondy, dużo z niego się dowiesz, a silnik mam taki sam jak Ty 1.4 ABD.
A po czym wiesz, że masz do wymiany? czy w ogóle jej nie miałeś.... ? Ile auto Ci teraz pali i jakie masz objawy?
Ja nie miałem w ogóle sondy, ale mam już i po wymianie jeszcze nie wiem czy jestem zadowolony, być może jakaś jest różnica w dynamice.....
Jestem na takim etapie jak w ostatnim poście tematu powyżej:
"No i działa, znaczy jakieś napięcie jest.... okazało się, że we wtyczce od auta nie stykało coś to końca, wtyczka nie wiadomo ile czasu nie była używana, ale po czyszczeniu działa...
No i ten elektromechanik powiedział, że sonda ładnie chodzi, ale chciałem, żeby mi sprawdził miernikiem lub kompem, ale komp obsługiwał tylko GOLFy po 1995 roku i nie było nic o sondzie...
Podłączył zwykły Voltomierz i na początku (silnik w sumie był zimny) chodziło w zakresie 0.39V - 0.41V, potem jak pochodził trochę to tak skakało różnie było np. 0.23V, 0.33V, 0.39V, 0.41V, 0.46V, 0,53V. Takie wartości widziałem na Voltomierzu... to znaczy, że wszystko ok?? Dolnej wartości, czyli chyba 0.2V, nie widziałem i 0.8V też nie.... "
Chociaż powiem Ci, że wziąłem ostatnio 5 litrów paliwa i zrobiłem 60 km na tym (samochód nie zgasł jeszcze i trochę tam zostało), czyli wychodzi 8,4l/100km.... Teraz jestem już normalnie w domu to więcej przetestuje...
Przeczytaj sobie ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153209 - to mój temat i mój problem sondy, dużo z niego się dowiesz, a silnik mam taki sam jak Ty 1.4 ABD.
A po czym wiesz, że masz do wymiany? czy w ogóle jej nie miałeś.... ? Ile auto Ci teraz pali i jakie masz objawy?
Ja nie miałem w ogóle sondy, ale mam już i po wymianie jeszcze nie wiem czy jestem zadowolony, być może jakaś jest różnica w dynamice.....
Jestem na takim etapie jak w ostatnim poście tematu powyżej:
"No i działa, znaczy jakieś napięcie jest.... okazało się, że we wtyczce od auta nie stykało coś to końca, wtyczka nie wiadomo ile czasu nie była używana, ale po czyszczeniu działa...
No i ten elektromechanik powiedział, że sonda ładnie chodzi, ale chciałem, żeby mi sprawdził miernikiem lub kompem, ale komp obsługiwał tylko GOLFy po 1995 roku i nie było nic o sondzie...
Podłączył zwykły Voltomierz i na początku (silnik w sumie był zimny) chodziło w zakresie 0.39V - 0.41V, potem jak pochodził trochę to tak skakało różnie było np. 0.23V, 0.33V, 0.39V, 0.41V, 0.46V, 0,53V. Takie wartości widziałem na Voltomierzu... to znaczy, że wszystko ok?? Dolnej wartości, czyli chyba 0.2V, nie widziałem i 0.8V też nie.... "
Chociaż powiem Ci, że wziąłem ostatnio 5 litrów paliwa i zrobiłem 60 km na tym (samochód nie zgasł jeszcze i trochę tam zostało), czyli wychodzi 8,4l/100km.... Teraz jestem już normalnie w domu to więcej przetestuje...
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 267 gości