Wysokie napięcie po uruchomieniu silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

divi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 17:44
Lokalizacja: łódź

Wysokie napięcie po uruchomieniu silnika

Post autor: divi » wt lis 13, 2007 00:32

Witam.
Problem polega na tym że po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 17,2V!
Po dłuższym postoju jest w normie 12 z groszami.
Co może być problemem?
Golf III 1.6 93'

pozdrawiam



jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » wt lis 13, 2007 07:27

Z usterki którą opisujesz może wynikać że padł regulator napięcia w alternatorze, lepiej go wymień jak najszybciej, żeby ci niczego nie popalił przy takim dużym napięciu. A normalne napięcie prze włączonym silniku to ok. 14,4 V a nie 12 z groszami.



divi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 17:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: divi » wt lis 13, 2007 08:57

źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku :) po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17 :crazy:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt lis 13, 2007 09:27

Wymień regulator napięcia


pozdrowienia el Kopyto

rychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 23:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rychu » wt lis 13, 2007 09:57

divi przyznaj się, jaki masz miernik? :> kupiłeś jakieś chińskie kupa i strugasz pawiana? ;)

normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie :D


[i]quidquid latinum dictum est, altum viditur[/i]

[img]http://www.maly.subtech.pl/userbar_dug.gif[/img]

[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/186581.html][img]http://images.spritmonitor.de/186581_5.png[/img][/url]

kkasper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 10:53
Lokalizacja: SB
Kontakt:

Post autor: kkasper » wt lis 13, 2007 10:01

14.4V przy uruchomionym silniku, przy obciążeniu np. światła itd może nieco spaść, ale nigdy poniżej 13.9V. Jeżeli po postoju masz 12 z groszami (ma być powyżej 12.5V) to nie naładowany akumulator, albo coś go na postoju obciąża np alarm, światełko w bagażniku nie gaśnie, radio itd. Na początek do wymiany regulator.
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 10:02 przez kkasper, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lis 13, 2007 10:02

normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie :D
Jak walnięty regler to jikim cudem ma być 14?
Sam wymieniałem ostatnio regulator bo ładowanie było ponad 16V :bajer:



divi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 17:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: divi » wt lis 13, 2007 14:11

Dzięki wszystkim za pomoc, wygląda na to że trzeba będzie wymienić ten regulator :(



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt lis 13, 2007 19:14

divi pisze:źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17
Witam :bigok:
Jeśli to pomoże to wrzuce na forum.
U mnie miernik źle pokazywał.
Na odpalonym wskazywał ponad 20V na zgaszonym 14V bodaj.
Zmieniłem baterię w mierniku na nówkę i teraz mam na odpalonym 14,4 - 14,9V , na zgaszinym 12,5V. Sprawdź może niepotrzebnie sie obawiasz. :grin:
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 19:14 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » wt lis 13, 2007 19:50

regulator


GT III

divi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 17:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: divi » wt lis 13, 2007 20:28

niestety potrzebnie :(
przyczyn sprawdzenia tego ze jest 17 było to że chciałem podłączyć przetwornice, i każda się wyłączała po odpaleniu silnika.
Teraz znam powód...

[ Dodano: 17 Lis 2007 12:32 ]
powiedzcie mi jeszcze gdzie mniej więcej jest ten regulator bo nie chce płacić za robocizne...
Czy to ta puszka plastikowa przyczepiona do alternatora gdzie dochodzą 2 kable?

pozdrawiam



Czarny_MK3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 19, 2008 17:25
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: Czarny_MK3 » sob mar 22, 2008 01:26

tak tam sie znajduje tylko sam zastanawiam sie jak to zdjąć, odkrecilem 3 wkrety i ani drgnie.
Przymiezam sie wi wyjecia calego alternatora. Tez mam problem z napieciem 17,4V na odpalonym silniku :/ jeden akumulator nie wytrzymal, peknal i wylal sie kwas..

[ Dodano: 22 Mar 2008 11:34 ]
wyjąłem bezproblemowo alternator podwazajac go kluczem ;) tylna oslone mozna zdjac odkrecajac od niego przewody + 3 wkrety i podwazajac zatrzaski srubokretem ladnie zeszla.
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 416 gości