Analiza spalin 2.0 z katalizatorem na LPG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Analiza spalin 2.0 z katalizatorem na LPG

Post autor: emilioch » czw mar 20, 2008 10:28

Zakupiłem passata B4 .-2.0 wielopunktowy wtrysk paliwa z katalizatorem z 1996 roku oznaczenie silnika AGG (podobny do 2E) z instalacja gazowa II generacji z centralka BINGO-M.
Spalanie LPG na trasie przy prędkościach 80-130km/h wynosi 10 -11 l/100km
Byłem u mojego dawnego gazownika na przegląd tej instalacji i wymianie filterka.
Koszt usługi z analizatorem 55zł – to chyba nie duzo a wyniki wyszły tak:

Paliwo: LPG
Pomiar ciągły:
Silnik T = 0 stopni celcjusza – za zimny ( *a był gorący)
Obr < 60
CO = 3,75 %obj
CO2 = 11,10 %obj
O2 = 1,10 %obj
HC = 427 ppm obj
Lambda = 0,932 „

Gaziarz stwierdził ze parametry sa nie właściwe i po sprawdzeniu reduktora stwierdził ze reduktor do wymiany ponieważ delikatnie „PRZEPUSZCZA w stronę silniczka krokowego”.

Proszę o wasze opinie na ten temat a w szczególności;

1) Przy spokojnej jezdzie spalanie 10-11 litrów na trasie to troche za dużo?
2) opinie co do wyników analizy spalin
2) czy wina może być katalizatora – kolega mówi ze mogę nie mieć kata (bo przy duzych obrotach dziwnie dzwoni wydech)–jak to się ma do instalacji LPG
3) Czy wymieniać reduktor? –troszkę szkoda bo praca na gazie jest super, nie gaśnie, ładnie pracuje, nie strzela itd
4) czy tzw. Przepuszczanie reduktora – oznacza jego koniec
5) czy gazownik powinien centralke Bingo M – podpiąć do kompa? –zanim wystawił opinie
6) co mógłbym zrobić by mniej palił gazu – codziennie do pracy 40km


Z GORY DZIEKUJE!.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw mar 20, 2008 13:47

1. To normalne spalanie gazu w trasie. Może za dużo o 1-1,5 litra ale nie wiecej
2.Mieszanka jest wyraźnie za bogata. Niech gazownik zubozy mieszankę. Lambda ma byc w okolicy 1,00-1,02, CO powinno spaść poniżej 1 a HC powinno być mniejsze od 100. Dodatkowo poziom tlenu w spalinach wskazuje na to, że masz dziurawy wydech (bo jest za wysoka przy tak bogatej mieszance o ile sonda była umieszczona w wydechu)
2a. Zależy gdzie był robiony pomiar - czy w wydechu czy w rurce znajdującej się przy kolektorze wydechowym. Mierzy sie zawsze w rurce. Mieszanke masz za bogatą i katalizator nie dopali aż tak dużej różnicy
3. Nie wymieniac. Najpierw wyregulować.
4. Nie wiem co to jest przepuszczanie reduktora, co wiecej - myślę że to jest argument za tym żeby cię naciągnąć na kilka złotych (sądząc po cenie wymiany filterka - sam filtr ze 3 zlote kosztuje)
5. Nie musiał podpinać centralki. Natomiast pomiar wyrażnie wskazał, że trzeba przeprowadzić regulację. Regulacja będzie wymagac podpięcia do centralki kompa.
6. Dobrze wyregulować gaz. Jak wyregulujesz za ubogo, to powypalasz gniazda zaworowe, więc nie może palic za mało jak ma długo służyć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw mar 20, 2008 18:32

emilioch pisze:CO = 3,75 %obj
CO2 = 11,10 %obj
O2 = 1,10 %obj
HC = 427 ppm obj
Lambda = 0,932 „
Powinienes przedstawić nam analize spalin na wolnych obrotach , a przedewszystkim przy obrotach ok.3000rpm wtedy bysmy mieli lepsze spojżenie na cała sytuację.

Ale powiem tak z tego co widać:
emilioch pisze:1) Przy spokojnej jezdzie spalanie 10-11 litrów na trasie to troche za dużo?
Za duzo o 1-2 litry
emilioch pisze:2) opinie co do wyników analizy spalin
Za BOGATO , konieczna najpierw regulacja Bingo, czyli trzeba podpiąc sie interfejsem pod sterownik i zobaczyc co jest grane , przeprowadzić anailizę pracy Bingo nie tylko podczas postoju ale i w czasie jazdy , czyli laptop na kolana i jazda.
emilioch pisze:2) czy wina może być katalizatora – kolega mówi ze mogę nie mieć kata (bo przy duzych obrotach dziwnie dzwoni wydech)–jak to się ma do instalacji LPG
nawet całkowity braka kata nie spowoduje takiej zawartości CO i HC oraz wartości lambda
emilioch pisze:3) Czy wymieniać reduktor? –troszkę szkoda bo praca na gazie jest super, nie gaśnie, ładnie pracuje, nie strzela itd
Narazie bym sie wstrzymał z wymiana reduktora do czasu podpięcia Bingo i sprawdzenia co jest grane.
emilioch pisze:4) czy tzw. Przepuszczanie reduktora – oznacza jego koniec
j.w.
emilioch pisze:5) czy gazownik powinien centralke Bingo M – podpiąć do kompa? –zanim wystawił opinie

Jesli wystawia odrazu opinie o walnietym reduktorze bez podpięcia Bingo pod komputer to taka opinia jest dla mnie wróżeniem z fusów , moze wystarczyc przeregulowanie i zmiana kilku parametrów.
emilioch pisze:6) co mógłbym zrobić by mniej palił gazu – codziennie do pracy 40km
najpierw diagnoza , potem leczenie , podjedź do bardziej rozgarnietego gaziarza i niech podepnie sie lamtopem pod Bingo, dobrez byłovy sprawdzic co sie dzieje także w czsie jazdy , czyli pod obciążeniem, jak ustawia sie silnik krokowy , jak pracuje sonda , w jakim zakresie regulowany jest skład mieszanki przy jakich obciążeniach i obrotach , to bardzo ważne....

Zeby wszystko było jasne zaznacze jedną rzecz :

Nie wykluczam że to nie wina parownika , bo on tez może byc przyczyną , ale najpierw trzeba stawiac diagnoze popartą "badaniem" a nie wymieniać klamoty na zasadzie przypuszczenia , bo wymienisz reduktor i moze sie okazac że to nie to, potem gaziarz każe ci wymienic sonde, a na koniec wywali ci attuator (krokowca) i zastapi go registrem.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 18:43 przez homsky, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 20, 2008 18:56

emilioch, po mojemu nie masz już działającego kata a reszta jest w porządku. Pasat jest ciężki, silnik dwulitrowy też czegoś wymaga. A bez kata to taki skład spalin byłby wzorcowy dla auta z działającą regulacją lambda. Trzeba było sobie zrobić jeszcze na benzynie analizę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw mar 20, 2008 19:17

Paweł Marek pisze:A bez kata to taki skład spalin byłby wzorcowy dla auta z działającą regulacją lambda.
Marek z całym szacunkiem dla Ciebie i twojego doświadczenia, ale jesteś w błedzie .
Taka analiza spalin nawet dla rozklekotanego Fiata 126p jest przesadą .

Ten AGG bez kata powinien bez pierdnięcia zejśc z CO poniżej 0,50% i HC poniżej 100ppm


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 20, 2008 20:53

homsky, z szacunkiem nawzajem, ale auto z regulacją lambda przebogaca mieszankę o 5% ( w przeliczeniu na samo paliwo) po to żeby miało się co spalić w kacie.

[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 7:54 pm ]
zakładam że kata nie ma już w aucie autora tematu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw mar 20, 2008 22:57

Paweł Marek pisze:homsky, z szacunkiem nawzajem, ale auto z regulacją lambda przebogaca mieszankę o 5% ( w przeliczeniu na samo paliwo) po to żeby miało się co spalić w kacie.

[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 7:54 pm ]
zakładam że kata nie ma już w aucie autora tematu
OK, to żeby nie teoretyzować tylko mały przykład na własnej mojej skórze :

18-letni Golf 2 , 1.8 RP , wypruty katalizator , wyniki zarówno na PB jak i na LPG :

- CO poniżej 0,3%
- HC poniżej 80 ppm
- Lambda w zakresie 0,997-1,060

czyli auto bez kata w pełnym wieku spełnia norme EURO2 z tak zwanym "paluszkiem w tyłku" :grin:

oczywiście stan motoru układu zassilania zrówno PB jak i LPG tip-top

ale tak odbiegając od tego przykładu to wyniki analizy spalin załozyciela tematu są co tu duzo gadać nieciekawe:

CO prawie 4% , HC prawie 500 ppm , takie wyniki nie może posiadac poprawnie regulowany silnik nawet taki , który katalizatora juz dawno na oczy nie widział

Nie ma co sie kłócić, zaproponowałem dla kolegi emilioch rozwiązanie problemu , sprawa jest stosunowo prosta do rozwiązania, trzeba tylko do tego podejśc bez emocji a z głową (wiedzą) i odpowiednim oprzyrządowaniem , czyli nie metodą szkiełko i oko oraz "wydaje mi się" - diagnozowac diagnozować i myśleć oraz oczywiście wyciagac poprawne wnioski :hmm:

pozdro :pub:
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 23:02 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 20, 2008 23:08

wszystko jasne, myślałem raczej o benzynie, gdzie niema jak i co regulować.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 23:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » czw mar 20, 2008 23:22

dziekuje za zainteresowanie i za pomoc..
zapomnialem napisać ze gaziarz powiedział ze sruba przy reduktorze jest juz chyba wykręcona na maksa i zmniejszyc tez za bardzo nie może bo bedzie gasł.
Stawia ze jest to wina reduktora i nie ma sensu ustawiać kompa BINGO -zaobserwował ze reduktor puszcza delikatnie w strone krokowca - na wyłączonym zapłonie.
Dodam ze na LPG przy ostrym hamowaniu potrafi zgasnąć -co na bezynie nie zdarza sie.

Rozumiem ze musze jeszcze spróbować ustawić centralke BINGO. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 20, 2008 23:38

emilioch pisze:zaobserwował ze reduktor puszcza delikatnie w strone krokowca - na wyłączonym zapłonie.
toby znaczyło że elektorzawór (lub oba na raz jeśli masz też przy butli) są nieszczelne. coś mi ta diagnoza sie wydaje na szytą grubymi nićmi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » czw mar 20, 2008 23:59

czemu przy elektrozaworze moze puszczać - zaobserwował za reduktorem w stronę silniczka krokowego po zdieci przewodu ze z wydobywa sie gaz i czy moze to wpływać na wyniki analizy.
Jutro lub po Świetach zamierzam pojechać i pogadać z gaziarzem bo miał mi posprawdzać wszystko i wymienić filterek. Ale jesli rzeczywiście cos zrobił nie tak to bede walczył o swoje.

o co powinienem sie jeszcze upomnieć i jakie rzeczy wyliczyć mu do sprawdzenie bo widze ze OGÓLNIE to pojmuje, albo sie nie zna. (a jego zakład robi prawie wszystko z autami i ma opinie dobrego)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 21, 2008 00:07

emilioch pisze:czemu przy elektrozaworze moze puszczać
jeśli elektrozawór jest szczelny to skąd wziąłby się gaz w reduktorze po wylączaniu zapłonu?
emilioch pisze:bo widze ze OGÓLNIE to pojmuje, albo sie nie zna.
to jest więcej niż pewne, zawór i redukotr można smemu naprawić czy też zmienić ale i tak nie obejdzie się bez jakiejś regulacji z pomocą interfejsu do komputerka LPG więc radzę ci od razu: jedź do innego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt mar 21, 2008 00:42

emilioch pisze:zaobserwował za reduktorem w stronę silniczka krokowego po zdieci przewodu ze z wydobywa sie gaz
To jest możliwe przy wyłączonym zapłonie ale tylko pod warunkiem, że podasz napięcie jakims kablem na elektrozawór. Jesli bez podania napiecia z akumulatora i przy wyłączonym zapłonie leci gaz to tak jak koledzy wyzej pisali, problem z sterowaniem elektrozaworów lub ich uszkodzeniem.
Co do tego ze sruba jest wkrecona na maxa i dalej leci gaz to moze gazownik nie ta sruba na parowniku reguluje...



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt mar 21, 2008 01:05

No tak ale jeszcze jest jakies ciśnienie w parowniku i zanim nie opróżni parownika to uchodzi.

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 08:31 ]
chodziło mi raczej o to ze w przewodach i w reduktorze po wyłaczeniu silnika jest gaz pod cisnieniem i zapewne muci powolutku uchodzić. Gazownik zdioł przewód za reduktorem i patrzył jak powoli rosły bańki mydlane - na podstawie tego stwierdził ze reduktor do wymiany.

dziekuje za dotychczasowe PORADY i prosze o jeszcze ... :pub:

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 14:54 ]
kolejne nowości z pola walki ze składem spalin:

oczywiście zakład podszedł do tego zdecydowanie lepiej. Rzeczywiście reduktor przepuszcza i przekonali mnie ze podpiecie pod centralke pomoże doraznie bo mozna regolować w nieskończoniośc az padnie silnik. Wiec sobie darowałem podpiecie centralki zajołem sie pracą na benzynie i na gazie i na foto przedstaiam wyniki. Proszę o komentarze co sądzicie na ten temat. z gory DZIĘKUJE
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 408 gości