Jaki olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomek26106
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
ale im większa cyfra po W tym lepiej się zachowuje olej w wysokiech temperaturach. powiedzmy, że stoisz w korku, temperatura idzie mocno w górę, gorąc, dmuchawa nie nadąża - wystarczy ze akurat raz przytrzesz coś i masz kapitalkę... albo akurat masz niższy poziom, stoisz na jakiejś pochyłości - pompa zassa powietrze na chwilę, brak smarowania...tomcio666 pisze:cyfra przed W oznacza płynność oleju jaką zachowyje olej przy minimalnej temp natomiast liczba po W/ oznacza płynność oleju jaką zachowuje w temp max otoczenia. W naszym klimacie nie ma potrzeby lania 15W/50 chyba że podczas dużych upałów które u nas są rzadko wystarczy 15W/40. Natomiast syntetyki i półsyntetyki o oznaczeniach 0, 5, 10W/40 nie gęstnieją przy niskich temperaturach zachowując swoje właściwości również w lecie przy upałach jednak jeżeli auto już ma troche nakulane km a wcześniej jeździłeś na mineralnym to grozi to wypłukaniem osadów i rozsczelnieniem silnika więc lepiej pozostać na mineralnym ale dobrej klasy typu Mobil Schell itp.mar_tec pisze:Co powiecie o oleju mineralnym VAT 15W/50 ?
Przymierzam się do wymiany, a słysząc same superlatywy co do MOBILE zastanawiam się czy nie zamienić VAT 15W/50 mineralny na MOBILE 15W/40.
Czy ta zmiana z 50 na 40 może szkodzić silnikowi?
fakt, *W40 to olej dobry do naszego klimatu. ale w starszych silnikach gdzie mogą być problemy z kompresja, spalaniem oleju, cisnieniem oleju - można używać *W50 i *W60. Bez problemu dadzą radę, do tego będą trochę mniej się spalać. Raz da się w palnik na autostradzie, temperatura oleju dojdzie do 130-140 przy takim obciążeniu... *W40 będzie miał konsystencje wody, przytrze sie elementy silnika... a *W50 będzie gęściejszy i silnik mniej dostanie w d*
jak się zaraz ktoś odezwie, że zimą będą przy gęstym problemy - a to zależy od oleju. jak ktoś poleje jakiegoś 20W50 to tak, będą. jak ktoś poleje syntetyka 5W50 to będzie odpalał i mniej zużywał silnik niż na "dobrym markowym" mineralnym 15W40...
a co do wypłukiwania osadów, rozszczelniania - kwestia stanu silnika. przy zmianie minerał-syntetyk warto zrobić szybszą wymianę oleju po zmianie, razem z filtrem. warto kontrolować stan oleju. warto przed wymianą oleju mineralnego na ten syntetyk dodatkowo wlać jakiś "odszlamiacz". jak ma się "uszczelniony nagarem" silnik, to tylko kwestia kiedy to uszczelnienie puści... albo kiedy zatka kanaliki olejowe... jak dla mnie to jednak ten wymysł ze zmianą na minerał w wyniku przebiegu to tylko sposób na dodatkową kasę dla mechaników. jak pali olej, to zazwyczaj trzeba uszczelniacze zrobić... jak coś więcej - to na mineralnym niby nie będzie / nie byłoby trzeba? pewno jeszcze szybciej...
najlepsze porównanie dla mnie to było między mineralnym lotosem jakiego najpierw miałem w moim wozie, a syntetykami, którymi potem go zalewałem... na lotosie na zimno walił przeraźliwie. teraz już tak nie robi - na syntetyku. "dobrych mineralnych" nie próbowałem i nie planuję...
koledzy ktorzy maja golfy tez mniej wiecej te same roczniki i przebiegi mowia zeby do starego auta nie lac takich drogich olei...bo chcialem do swojego wlac mobile1 ktory ceni sie w granicach 110zl a oni mowia za maja dwa za to, chodzi o oleje klasy lotos pół syntetyk
Niech ktos sie ustatkuje do tego...
najlpiej jakby kto sie znalazl i powiedzial leje lotos, zmieniam co 10 ty. jest bez zarzutow to mi wystarczy|!!pozdrawiam
Niech ktos sie ustatkuje do tego...
najlpiej jakby kto sie znalazl i powiedzial leje lotos, zmieniam co 10 ty. jest bez zarzutow to mi wystarczy|!!pozdrawiam
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
Jak już któryś kolega napisał, na oleju nie warto oszczędzać i to , że auto jest stare nie oznacza, że można jakieś barachło nalać.
Jak masz przejechane ponad 170 tys km to proponuje kupic olej Valvoline 10W/40.Ten olej zalecany jest do silników z większym przebiegiem i tych co zaczynają brać już trochę oleju.
Jak masz przejechane ponad 170 tys km to proponuje kupic olej Valvoline 10W/40.Ten olej zalecany jest do silników z większym przebiegiem i tych co zaczynają brać już trochę oleju.
Black
lotos semi za 55zl? ile litrow? ja widzialem go za 70-80 za 4litry u olejarza byl po 19zl/litr (wymiana gratis). fakt, lotos semi moze byc okej, kwestia co wolisz. jak zalejesz pelen syntetyk, dobrej klasy, to przejedziesz 15kkm na nim a nie 10kkm jak na lotosie i na koncu bedzie w tym samym zuzytym stanie... wiec de facto zle nie bedzie...amadeusz pisze:koledzy ktorzy maja golfy tez mniej wiecej te same roczniki i przebiegi mowia zeby do starego auta nie lac takich drogich olei...bo chcialem do swojego wlac mobile1 ktory ceni sie w granicach 110zl a oni mowia za maja dwa za to, chodzi o oleje klasy lotos pół syntetyk
Niech ktos sie ustatkuje do tego...
najlpiej jakby kto sie znalazl i powiedzial leje lotos, zmieniam co 10 ty. jest bez zarzutow to mi wystarczy|!!pozdrawiam
ale lac najtanszy olej "bo to stary samochod"... bez przesady... kto za bardzo oszczedza to dwa razy placi...
Re: chodzi o olej do golfa 2
nie sugeruje sie bzdurami , olej sie zmienia po 10.000 , chyba ze masz np. castorla rs , to juz po 7000 trzeba go wymienic. W kazdym razie nigdy nie przekraczac 10000 glupio oszczedzajac .amadeusz pisze:Wiatm!
jak wyzej napisalem mam golfa 2 kupionmegonie dawno i od ostatniej wymiany olecju przjechal juz 9,5 tys. km , wczesniejszy wlasciciel wlal do niego mobil1 ktory o ile sie nie myle wystarcza na 10 tys. ! jaki wlac do niego najlepszy olej? Moj ojciec w Sienie wlewa olej selenia
Jest o 30 zl drozszy niz Mobil 1 ale wystarcza na 20tys!
wypowiedzcie sie!!pozdro!!
No power No fun
Wymieniłem w swoim golfiku olej. Chcialem zakupić MOBILE 1 jednak cena jego to 107,-PLN. Kupiłem VAT 15W/40 cena 64,- PLN. Za tę róznicę kupiłem sobie pasek rozrządu i mam zamair też go wymienić. Czy dobrze zrobiłem, czy miałem zainwestować w MOBILE 1 i nie wymieniac paska rozrządu?
Mam pytanko dlaczego olej który wylałem jest tak bardzo czarny? o czym to świadczy, czy coś jest nie tak z silnikiem? Mam MK2 1.6 EZ i jezdze większośc na gazie, jednak od czasu do czasu przełączam i jezdze na benzynie.
Mam pytanko dlaczego olej który wylałem jest tak bardzo czarny? o czym to świadczy, czy coś jest nie tak z silnikiem? Mam MK2 1.6 EZ i jezdze większośc na gazie, jednak od czasu do czasu przełączam i jezdze na benzynie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 23:56
- Lokalizacja: piotrków tryb
- Kontakt:
mam pytanko kupilem auto pol roku temu i teraz jest troche malo oleju , a nie wiem jaki byl wlany . czy powinienem caly wymienic czy moge do tamtego jakis dolac ? jezeli tak to jaki bedzie dobry . zeby w zime nie bylo problemow , vw golf 2 1.3 lpg, 130 tys kmmar_tec pisze:Wymieniłem w swoim golfiku olej
SPRZEDAM PRZYCISKI /WŁACZNIKI PODGRZEWANYCH FOTELI OD AUDI A4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 100 gości