Adaptacja przepustnicy w 1.6 AEK (Motronic)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Adaptacja przepustnicy w 1.6 AEK (Motronic)

Post autor: AndrzejYankes » wt mar 18, 2008 20:10

Witam wszystkich

W weekend przeczyściłem przepustnicę i zawór biegu jałowego w swoim autku. No i teraz obroty na biegu jałowym przeważnie są w granicach 1300-1500 obr/min (niezależnie od temp. silnika). Czy jest możliwość adaptacji przepustnicy w tym silniku? Czy ktoś z Was ma taki sam sillnik i robił to już u siebie?

pozdrawiam



Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: Wins » wt mar 18, 2008 20:18

Zresetuj kompa. Odłącz wytyczne na jakiś czas i podłącz go z powrotem. Następnie odpal silnik i pozostaw go żeby się doregulował sam -regulacja trwa do załączenia sie wentylatora na chłodnicy



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » wt mar 18, 2008 20:27

Tak już robiłem. Nic to nie daje. Sterownik przez te parę latek "zapamiętał" już wartości wyuczone dla brudnej przepustnicy i brudnego zaworu biegu jałowego.
Zapommniałem napisać w poprzednim poście, że wyczyściłem też wąż pomiędzy przepływomierzem i przepustnicą - był cały zasyfiony i lepki (podobnie jak filtr powietrza, który też wymieniłem).
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 20:28 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 1 raz.



Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: Wins » wt mar 18, 2008 20:30

Albo sterownik (komputer) nie pasuje dot ego silnika albo po prostu na zbyt krotki okres czasu odłączyłeś kompa :bigok:



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » wt mar 18, 2008 20:36

nie żartuj :) Sterownik jest od tego silnika. Odłączyłem Aku na kilkanaście godzin. Metoda, o której piszesz może jest odpowiednia do monowtrysku lub do kasowania "nałapanych" wartości z krótkiego okresu czasu.



Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: Wins » wt mar 18, 2008 20:44

Nie jest to zależne od czasu nałapania błędów. Komputer jest to zastosowany by właśnie eliminować zmienne parametry występujące przy eksploatacji.



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » wt mar 18, 2008 20:47

Mam Vag-Coma i VW-Toola. Sterownik silnika ma w blokach pomiarowych grupy od 00 do 06. Próbowałem w nastawach na grupie 01 ale nic się nie dzieje. Stąd moje pytanie, czy w tym silniku adaptacja jest możliwa. Czy też muszę pojeździć i z czasem samo "się ustawi".

[ Dodano: 18 Mar 2008 19:56 ]
Wins pisze:Nie jest to zależne od czasu nałapania błędów. Komputer jest to zastosowany by właśnie eliminować zmienne parametry występujące przy eksploatacji.
mam na myśli wyuczone wartości, które zbiera sterownik, a nie nałapane błędy. Słyszałem podczas ostatniego przeglądu, że wartości nazbierane w długim okresie czasu sterownik zapamiętuje i że tylko odpowiednia adaptacja coś tu może zmnienić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 383 gości