kolor panewek i luzy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

thorgil1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 17:29
Lokalizacja: reda

kolor panewek i luzy

Post autor: thorgil1 » pn mar 17, 2008 22:51

witam mam taki oto problem i chciałbym kogos prosić o pomoc w moim mk2 podczas jazdy paliła sie kontrolka oleju po rozgraniu na jakiś tam obrotan (nieznam bo niemam obrotomierza) i jak miał ciezko na wyzszym biegu trzepały chyba panewki wiec zdjołem miske i 2 panewki i są na nich przebarwienia czy te przebarwienia to znak zę są walniete?? na jednej są takie przebarwienia miedziane a na 2 jest takie szare



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 18, 2008 11:55

Zdejmij te panewki (koniecznie oznacz ich położenie!). Wyczyść, najlepiej umyj w benzynie.
Konstrukcja panewek cienkościennych polega na pokryciu blaszki panewek stopem łożyskowym, który pozwala na długotrwałą pracę łożyska ślizgowego. Zatem jeśli na panewkach zobaczysz przetarcia do materiału blaszki (zazwyczaj w formie plam) oznacza to ich dyskwalifikacje do dalszej pracy. Podobnie rysy. Jeżeli natomiast powierzchnia panewki jest gładka i jednolita to powinno być wszystko w porządku.
Natomiast jeśli chodzi o przebarwienia to te na skutek przegrzania przypominają niebieskawą tęczę.
PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt mar 18, 2008 12:35

2 lata pracowałem w fabryce panewek i opisane przez ciebie objawy tak jak napisał Buli fan VW dyskwalifikują je do dalszej pracy. Jesłi wał nie oberwał to kup nowy komplet i podmień nie są to drogie rzeczy.


Obrazek Obrazek

thorgil1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 17:29
Lokalizacja: reda

Post autor: thorgil1 » śr mar 19, 2008 00:56

ok dzieki chłopacy



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr mar 19, 2008 01:03

Buli fan VW pisze:Zdejmij te panewki (koniecznie oznacz ich położenie!). Wyczyść, najlepiej umyj w benzynie.
Konstrukcja panewek cienkościennych polega na pokryciu blaszki panewek stopem łożyskowym, który pozwala na długotrwałą pracę łożyska ślizgowego. Zatem jeśli na panewkach zobaczysz przetarcia do materiału blaszki (zazwyczaj w formie plam) oznacza to ich dyskwalifikacje do dalszej pracy. Podobnie rysy. Jeżeli natomiast powierzchnia panewki jest gładka i jednolita to powinno być wszystko w porządku.
Natomiast jeśli chodzi o przebarwienia to te na skutek przegrzania przypominają niebieskawą tęczę.
PozdraVWiam!
cos ci sie pokreciły te panewki z łozyskami kolego



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw mar 20, 2008 17:23

norek111 pisze:cos ci sie pokreciły te panewki z łozyskami kolego
a czy przypadkiem panewka to nie łożysko ?????? =]]]]


Obrazek Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 246 gości