problem z praca zimnego silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z praca zimnego silnika
witam
posiadam golfa II r 1988 wersja gt 93 km z komputerem . Problem z nim ze jak zapalam auto to gasnie odrazu . Zeby nie zgasł musze go przytrzymac na gazie dopoki nie zagrzeje silnika . Nie chodzi na gazie ani na benzynie a jak nagrzeje go to problem znika . Tylko podczas jazdy zauwazyłem ze zaczyna sie potem włączac kontrolka komputera głownie przy szybkim przyspieszeniu lub gwałtownym chamowaniu. Zauważyłem ze dosć szybko się samochód grzeje . Przejade 4km a samochód nagrzany jest na 3/4 wskaznika temp płynu chłodzącego.
Czujnik temperatury płynu już wymieniłem
prosze o pomoc jezeli ktos wie co może byc niech pisze. Zastanawiam sie nad tym czy moze to winna ssania bo jak zapalalem przedtem samochod to nie widzialem zeby mial ssanie ustalal obroty na zimnym 900-1000 i tak trzymal caly czas
posiadam golfa II r 1988 wersja gt 93 km z komputerem . Problem z nim ze jak zapalam auto to gasnie odrazu . Zeby nie zgasł musze go przytrzymac na gazie dopoki nie zagrzeje silnika . Nie chodzi na gazie ani na benzynie a jak nagrzeje go to problem znika . Tylko podczas jazdy zauwazyłem ze zaczyna sie potem włączac kontrolka komputera głownie przy szybkim przyspieszeniu lub gwałtownym chamowaniu. Zauważyłem ze dosć szybko się samochód grzeje . Przejade 4km a samochód nagrzany jest na 3/4 wskaznika temp płynu chłodzącego.
Czujnik temperatury płynu już wymieniłem
prosze o pomoc jezeli ktos wie co może byc niech pisze. Zastanawiam sie nad tym czy moze to winna ssania bo jak zapalalem przedtem samochod to nie widzialem zeby mial ssanie ustalal obroty na zimnym 900-1000 i tak trzymal caly czas
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
wymienials niebieski czyjnik czy czarny od temperatury
niebieski powinien miec 2000-3000 ohm na zimnym i 200-300 na cieplym, niebieski jest od ssania a czarny od wskaznika
moze to juz koniec lambdy
nie znika ci plyn chlodzacy, pytam bo jak jest walnieta uszczelka pod glowica to silnik lubi sie grzac
niebieski powinien miec 2000-3000 ohm na zimnym i 200-300 na cieplym, niebieski jest od ssania a czarny od wskaznika
moze to juz koniec lambdy
nie znika ci plyn chlodzacy, pytam bo jak jest walnieta uszczelka pod glowica to silnik lubi sie grzac
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jak stanisz prrzed sillnnikiem to z przodu silnika pod glowica jest taki plastik z ktorego wychodzi waz do chlodnicy i waz do pompy, na gorze tego plastiku sa dwa czujniki:czerwony od podgrzewacza w przespustniicy i niebieski od ssania, z kazdego czujnika wychodzi kostka w koloze czujnika z 2 przewodami. Pod spodm tego plastiku jest jeszcze czarny czujnik od wskaznika temperatury z czarna kostka
ten plastkik jest pomiedzy aparatem zaplonowym a alternatorem
tak przynajmiej jest w silnikach 1.8 jakie ja widzialem
ten plastkik jest pomiedzy aparatem zaplonowym a alternatorem
tak przynajmiej jest w silnikach 1.8 jakie ja widzialem
silnik RP na mono jet tronic wtrysk a czy może ten problem wiazac sie z uszkodzeniem sie silniczka krokowego?
[ Dodano: 16 Mar 2008 00:57 ]
dzis grzebalem z silnikiem krokowym ale nic zbytnio to nie dało ale wychodzi na swoje obroty juz tylko w tym problem ze jak go przygazuje pozadnie to nagle zaczyna go dlawic i gasnie i wlacza kontrolke kompa
[ Dodano: 16 Mar 2008 00:57 ]
dzis grzebalem z silnikiem krokowym ale nic zbytnio to nie dało ale wychodzi na swoje obroty juz tylko w tym problem ze jak go przygazuje pozadnie to nagle zaczyna go dlawic i gasnie i wlacza kontrolke kompa
tak jak pisał kolega - niebieski czujnik odpowiada za "ssanie"
to że mruga ci kontrolka wskazuje na jakiś błąd łapany przez komputer - spróbuj go "zresetować" - poszukaj na forum bo było już kilka razy - zdajsie że odpinasz klemy na 20 minut czy coś takiego ... jeśli się poprawi - to może znaczyć że coś jest namieszane z instalacją LPG (niestety częsty przypadek)
warto też zrobić diagnoze kodami błyskowymi :
http://vw2.info/vwforum/kody/
http://vwgolf.pl/download/diagnostyka.zip
to że mruga ci kontrolka wskazuje na jakiś błąd łapany przez komputer - spróbuj go "zresetować" - poszukaj na forum bo było już kilka razy - zdajsie że odpinasz klemy na 20 minut czy coś takiego ... jeśli się poprawi - to może znaczyć że coś jest namieszane z instalacją LPG (niestety częsty przypadek)
warto też zrobić diagnoze kodami błyskowymi :
http://vw2.info/vwforum/kody/
http://vwgolf.pl/download/diagnostyka.zip
TDPower
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
moze tylko ze u CIbeie jets nastawnik przepustnicy regulujacy bieg jalowy i w nim od razu jest czujnik temperatury powietrza ale tak jak zalecaja koledzy na poczate ktrzeba srpawdzic czujnik temperatury chlodziwa podajacy sygnal na komputer a nie na wskaznikkicek5 pisze:a czy może ten problem wiazac sie z uszkodzeniem sie silniczka krokowego?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 143 gości