sonda lamda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

sonda lamda

Post autor: Grzebaluch » pt mar 14, 2008 21:31

Witam. Mam golfika MK2 z silnikiem 1.3 NZ z katalizatorem ktory chce wyciac i mam takie pytanie czy jak wytne katalizator a sonde lamde wstawie w rurke ktora bedzie w miejsce kat. czy to spowoduje jakies zmiany w pracy silnika???
Drugie pytanko czy da sie sprawdzic poprawna prace sondy lamda gdy jest ona wyciagnieta z samochodu??? jezeli tak to jakim przyrzadem??


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 14, 2008 21:35

Grzebaluch pisze:czy to spowoduje jakies zmiany w pracy silnika
nie
Grzebaluch pisze:Drugie pytanko czy da sie sprawdzic poprawna prace sondy lambda gdy jest ona wyciagnieta z samochodu??
praktycznie nie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » pt mar 14, 2008 21:38

to jak sie nie da poza samochodem to pod co sie musze podpiac aby sprawdzic poprawnosc jej dzialania????


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 14, 2008 21:43

pod jej kabel sygnałowy, testerem do sondy najlepiej, ostatecznie woltomierzem. o wszystkim było na forum użyj szukajki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » pt mar 14, 2008 21:46

a ile wytrzymuje sonda lamda przebiegu w samochodzie bo ja mam juz
230tys i sonde mam juz chyba do wymiany??? A czy jest sens wymieniac sonde
gdy jezdze caly czas na gazie a mam instalacje 1 generacji???


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 14, 2008 22:05

w I-ej generacji nie działa, jeśli nie masz planu naprawić zasilania benzynowegoalbo zakładać drugiej generacji tojest niepotrzeba. Ile wytrzymuje niema reguły. moja działa dobrze po 295 tys. przebiegu, twoja po jeździe na instalce pierwszej generacji raczej już jest martwa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » sob mar 15, 2008 15:59

czyli jak wszystko dobrze zrozumialem nie ma sensu kupowac nowej sondy bo instalacj gazowej nie bede unowoczesnial to beda pieniadze wyzucone w bloto bo i tak nowa sonde szlak trafi??? A czy sprawnosc sondy ma wplywa na ilosc spalanego gazu??? Czyli sonda w moim golfiku przy tej instalacji praktycznie jest nie potrzebna?????


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » sob mar 15, 2008 21:56

Grzebaluch pisze:czyli jak wszystko dobrze zrozumialem nie ma sensu kupowac nowej sondy bo instalacj gazowej nie bede unowoczesnial to beda pieniadze wyzucone w bloto bo i tak nowa sonde szlak trafi???
Sondy nowej szlak nie trafi, ale być może działa ta dobrze, trzeba najpierw ją sprawdzić w sposób taki jak napisał Paweł Marek, a pieniądze będę wyrzucone w błoto, bo sonda w instalce I generacji nie jest potrzebna w ogóle.
Grzebaluch pisze:A czy sprawnosc sondy ma wplywa na ilosc spalanego gazu???
ma wpływ na ilość spalanego gazu, ale nie w Twojej instalacji gazowej (I generacji) - tu sonda jest absolutnie nie potrzebna
Czyli sonda w moim golfiku przy tej instalacji praktycznie jest nie potrzebna?????
Tak, jest nie potrzebna :bigok:

Reasumując, wstaw sondę w tą rurkę co będziesz ją miał zamiast katalizatora i z głowy.... możesz sprawdzić ewentualnie Voltomierzem czy testerem sondy czy działa dla własnego przekonania, ale ogólnie nic z tym nie rób, skoro jest to niech będzie, a czy działa to nie istotne. Jeździsz na gazie I generacji i tu sonda jest całkowicie zbyteczna i nie ma wpływu na spalanie gazu :bajer:
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2008 21:57 przez upel, łącznie zmieniany 1 raz.


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz mar 16, 2008 11:39

Nie wiem, jak jest w 1.3, ale w 1.6 jest sonda jednoprzewodowa - czyli nie ma grzałki. W związku z tym sonda wolniej będzie osiągała swoją temperaturę pracy, gdy będzie dalej od silnika. Poza tym w katalogu BOSCH jest napisane, że sondę do mojego silnika należy wymieniać co 50tyś km.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » ndz mar 16, 2008 11:54

Lipek81 pisze:Poza tym w katalogu BOSCH jest napisane, że sondę do mojego silnika należy wymieniać co 50tyś km.
na prawde :chytry: tez mam motorek PN 1.6 a silniczek juz ma ponad 270 tysi i raczej nie byla wymieniana :crazy:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz mar 16, 2008 12:18

Ja nie piszę, że ona nie wytrzyma 270tysi, tylko przytoczyłem to, co napisane w katalogu Bosch.
Poza tym to, że u Ciebie nie była wymieniana, to nie znaczy, że jest dobra.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości