Sprężyny H&R

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kolibera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 23, 2006 00:45
Lokalizacja: warszawa

Sprężyny H&R

Post autor: kolibera » śr mar 12, 2008 22:27

Niech mi ktoś pomoże...przejrzałam prawie wszystkie tematy dotyczące sprężyn ale w sumie to co mnie interesuje w najlepszym momencie sie urywa i brak odpowiedzi.

Bardzo bym prosila o pomoc w rozszyfrowaniu numeracji sprezyn H&R
31016-3VA(F).
Wiem ze zostaly sciagniete z GTI z 96 r czy podejda do 1.4 z 97 r?
Czy są to bardzo twarde sprężyny?

Obrazek



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw mar 13, 2008 01:23

widac że są dośc krótkie czyli auto Ci siądzie, pewnie też dużo twardsze niz seria. spreżyny z gti pasują do cl, ale w porównaniu z gti, przód golfa 1,4 może stac ciut wyżej bo jest lżejszy.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » czw mar 13, 2008 07:48

podejdą, springi z 96 a twój vałwej z 97 więc już obydwa mają już inne górne zwoje spręzyn bo ich zmiana był w sierpniu 94 więc poduchy będą pasować, mozna zakładać ale tak jak pisał kolega przód może być ciut wyżej bo silnik jest lżejszy :pub:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
kolibera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 23, 2006 00:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kolibera » czw mar 13, 2008 10:51

Aha czyli zakładajac springi sciagniete z gti musze sie liczyc z tym ze siadzie mi nie rowno....czy to stwierdzenie tyczy sie tak samo uzywanych jak i nowych sprezyn dedykowanych do gti???



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 13, 2008 11:39

to tyczy sie nowych sprezyn bo nie wiadomo jak uzywane sie ulozyly i ile ciezaru wozily, lzejszy przod moze byc troszke wyrzej ale nie musi w przypadku uzywanych, zawsze trzeba zalozyc i zobaczyc jak wyglada (wszystkie elementy zawieszenia amortyzujace i tlumiace, gumy maja znaczenie)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kolibera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 23, 2006 00:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kolibera » czw mar 13, 2008 12:05

T.O.B.I., ok zakladajac ze je załoze wymienie odboje i amortyzatory i dalej sie okaze ze przod stoi wyzej to juz chyba nic sie nie da uratowac.

Przedmowcy mowili ze sa to krotkie sprezyny i twardsze od serji to sie ma rozumiec ze sa twardsze ale jak krotkie?



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw mar 13, 2008 12:20

mysle, że przód nie będzie wyżej stał niz tył. bedzie może troszke wyżej niż było to w gti. dobrze by było jakbyś mogła przymierzyć :bigok:


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 13, 2008 12:33

jezeli zmienisz przod i tyl i okarze sie ze przod stoi wyrzej, to wtedy trzeba pokombinowac albo podniesc lekko tyl albo opuscic przod zeby bylo rowno, ja jezdzilem 2 lata z tylem nizej niz przod az wkoncu wymienilem sprezyny z tylu na nowe i teraz jest rowno i twardziej


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kolibera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 23, 2006 00:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kolibera » czw mar 13, 2008 12:43

Pokombinowałam troszeczke i znalazlam jeszcze jedne H&R oznaczenie KBA Nr.90 399, przód 29 864VA, tył 29 864HA.
Te są chyba typowo dedykowane do mojego silnika.
Co myslicie? teraz by wszystko grało?
Obrazek



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw mar 13, 2008 12:55

no są wyższe widać, moim zdaniem to lepiej. bedziesz je na standardowe amorki zakładać?
a gdzie znajadujesz te springi? bo są bardzo ładne, a chcaiełm sobie do swojego tez troszke niższe sprawić.
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 13:03 przez kapalek, łącznie zmieniany 1 raz.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 13, 2008 13:03

moim zdaniem tyl jest taki sam tylko przednie wyzsze wiec juz ta pierwsza propozycja jest leprza


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kolibera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 23, 2006 00:45
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kolibera » czw mar 13, 2008 13:03

kwestia amorow jest w trakcie myslenia poniewaz całą zawiecha kłania sie do wymiany i sie zastanawiam jeszcze nad amorami..... boje sie zebym przez sport amory nie zrobila se taczki z tymi sprezynami.

[ Dodano: 13 Mar 2008 12:06 ]
T.O.B.I., no tak pierwsze sa do gti a drugie do 1.4 (chyba) wiec przy pierwszych moze mi nie rowno klapnać przy drugich ryzyko jest chyba mniejsze... pozatym ja licze na obnizenie -35 gora -40.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw mar 13, 2008 13:09

sztwynośc głównie zależy od spręzyn, ale jak bedziesz miec obnizenie powyyżej -40 to już muszą być krótsze amorki i to pewnie już bedą gazówki. prawda jest aka że żadne obniżenie nie daje komfortu na kiepskiej drodze no ale na równym i w zakrętach jest miodzio:)
jak chcesz amorki to te sa super
http://www.allegro.pl/item323581788_spo ... vento.html
nie jakies tam GTC firma dobra i regulacja twardości.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 13, 2008 13:14

napisze ci tak (w poniedzialek wymienialem sprezyny) wyciagnolem stare (wymienialem na seria) porownoje z nowymi 1 cm roznicy (tyl mi strasznie siadal pod obciazeniem) zdecydowalem ze jednak zaloze te nowe, po zamontowaniu :goof: i :grin: tyl podniusl sie o 3 cm


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości