problem z centralnym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

problem z centralnym

Post autor: leon_z » czw mar 13, 2008 09:42

Wątki tego typu znalazłem, ale jako że każdy przypadek nieco inny pozwoliłem sobie wrzucić ten temat.

5 drzwi, centralny podpięty do pilota.

Zamek wogóle nie reaguje na otwieranie.
Zamykanie działa o ile nie są otwarte żadne z tylnych drzwi - wtedy nie działa.
Co jest nie tak?

Kolejna kwestia: działa otwieranie z klucza, tylko od strony kierowcy co jest bardzo uciążliwe. Co mam zrobić żebym mógł kluczem otwierać od strony kierowcy?



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw mar 13, 2008 09:51

jaki to jest centralny??? elektryczny czy pneumatyczny???



Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » czw mar 13, 2008 10:07

Tak na słuch to pneumatyczny ale mogę się mylić. Jak to sprawdzić?
MK3 rocznik 93 - jakie wtedy stosowano?



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw mar 13, 2008 10:11

wystarczy odchyklić gumowy przegub w drzwiach i zobaczyć czy idą kabelki czy wężyk. Jak wężyk do pneumatyczny jak kabelki to elektryczny. Możesz również zajzeć to centralki. masz ją w bagażniku po prawej stronie jest tam zaślepka i tam jest cała centralka i tam też dochodzą albo kabelki albo węzyk



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » czw mar 13, 2008 10:34

Jak masz oryginalny centralny to jest pneumatyczny. Pneumatyczny łatwo sprawdzić bo zamki nie zamykają się idealnie w tym samym momencie tylko z opóźnieniem (popatrz na rygle).
leon_z pisze:Kolejna kwestia: działa otwieranie z klucza, tylko od strony kierowcy co jest bardzo uciążliwe. Co mam zrobić żebym mógł kluczem otwierać od strony kierowcy?
Sorry nie bardzo rozumiem?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » czw mar 13, 2008 10:54

czyli mam pneumatyczny - ustalone. Co dalej?
leon_z napisał/a:
Kolejna kwestia: działa otwieranie z klucza, tylko od strony kierowcy co jest bardzo uciążliwe. Co mam zrobić żebym mógł kluczem otwierać od strony kierowcy?
Sorry nie bardzo rozumiem?
Chodzi o to że otworzyć mogę tylko kluczem, i mogę to zrobić tylko od strony pasażera. Kręcenie kluczem w drzwiach kierowcy nic nie daje.
Poprzednio jak wszysko działało to zawsze dzwiami "sterującymi" były drzwi pasażera tzn. otwierając kluczem drzwi pasażera otwierały się wszystkie. Otwracie drzwi od kierowcy powodowało otwzrcie tylko tych jednych (nie przeszkadzało mi to bo i tak otwierałem z pilota)



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw mar 13, 2008 10:58

sorki ale ja też nie rozumie??? czy chodzi ci o to ze jak wsadzisz kluczyk w drzwi od kierowcy i jak kręcisz w prawo w lewo to nic sie nie dzieje???



Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » czw mar 13, 2008 11:07

miałem podobny problem i u mnie powodem było "wyjście" wężyka z łącznika w w tej osłonie gumowej w drzwiach, nie wiedziałbym o tym bo powinno się słyszeć "syk" powietrza lecz go nie było bo wężyk delikatnie wystawał i chyba nie dochodziło odpowiednie ciśnienie aby mogło ruszyć centralny na wszystkich drzwiach. Sprawdź w przelotkach wężyki.

[ Dodano: 13 Mar 2008 10:19 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155525 oto mój link poczytaj może coś pomoże:)



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » czw mar 13, 2008 11:36

Albo może być zepsuty mikro przełącznik w zamku w drzwiach kierowcy, który daje sygnał do pompki od centralnego i dlatego nie otwiera się. Wężyk powinien być cały bo gdyby był przerwany to pompka kręciła by się cały czas chcąc wyrównać ciśnienie.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » sob mar 22, 2008 20:38

pozwolę sobie jeszcze raz wrócić do tematu.

sam układ pneumatyczny jest ok.
dostałem sie do pompki i samo dmuchnięcie czy zaciągnięcie powietrza przez wężyk główny powoduje zamknięcie i otwarcie wszystkich zamków.

po tej operacji i poskładaniu do kupy działa już zamykanie z pilota wszystkich zamków. Problem jest nadal z otwarciem zamków. Niezależnie czy otwieram kluczykiem drzwi, czy też z pilota pompka w ogóle sie nie uruchamia. Tak jakby nie dostawała sygnały.
Gdzie dalej szukać przyczyny?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 22, 2008 20:50

leon_z pisze:Gdzie dalej szukać przyczyny?
najpier odnajdź we wtyczce pompki kabel zielony. Jeśli podasz na niego plus i się otworzy, to znaczy że problem jest w okablowaniu. Pisałeś że z prawych drzwi się otwiera z kluczyka. Więc prawdopodobnie zielony przewód się rozerwał w miejscu gdzie jest dolutowany kabel otwierający od alarmu, zwykle montażyści lutują go w słupku przednich lewych drzwi, czyli tam gdzie wchodzi wiązka od drzwo tylko po drugiej stronie blachy. Może być też problem łączony, np awaria alarmu i zepsuty styk w zamku albo przełamany kabel zielony w wiązce drzwi. Więc leć po kolei i najpierw sprawdź pompkę jak napisałem na początku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości