Skrzynia!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz2408
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
- Lokalizacja: Śląsk
Skrzynia!!
Witajcie pare dni temu pisalem "Mam problem ze skrzynia biegow. Jakis miesiac temu w skrzynia mi sie sypla wiec musialem kupic nowa. Przy okazji wymienilem tarcze ze sprzegla i lozysko oporowe. Po poskladaniu wszystko bylo ok do czasu az zaczlo cos trzec. Przestawalo tylko kiedy wcisnolem sprzeglo wiec domyslam sie ze to lozysko (ktore bylo nowe). Ostatnio jechalem i przy redukcji z 5 na 4 nie dalo sie nic zrobic. Zatrzymalem sie i nie szlo zadnego biegu wrzucic. Po chwili udalo mi sie wrzucic 1 ale gdy ruszalem cos piszczalo i trzeszczalo. Blagam o pomoc co to moze byc? " Dzis sciaglem skrzynie i tarcza lozysko i docisk wygladaja na 100%sprawne a na skrzyni zauwazylem obtarcia, (takie same jak na poprzedniej). Co moze powodowac takie obtarcia?
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- mariusz2408
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Z tym haczeniem to faktycznie dziwna sprawa jeśli na obudowie sprzęgła są ślady. Proponuję Ci sprawdzić następujące dwie rzeczy:
1.Sprawdź jak wygląda płaszczyzna bloku silnika do której przylega obudowa sprzęgła. Czy aby napewno jest prosta i płaska?
2.Skontroluj koniecznie łożysko igiełkowe odpowiedzialne za łożyskowanie wałka sprzęgłowego w kołnierzu wału korbowego.
Może to zabrzmi dziwnie ale wygląda to tak jakby silnik był krzywy. Choć przyznaję że to ciekawy przypadek.
Aha i jeszcze jedno. Czy masz w swoim autku sprzęgło ciągnione czy pchane?
1.Sprawdź jak wygląda płaszczyzna bloku silnika do której przylega obudowa sprzęgła. Czy aby napewno jest prosta i płaska?
2.Skontroluj koniecznie łożysko igiełkowe odpowiedzialne za łożyskowanie wałka sprzęgłowego w kołnierzu wału korbowego.
Może to zabrzmi dziwnie ale wygląda to tak jakby silnik był krzywy. Choć przyznaję że to ciekawy przypadek.
Aha i jeszcze jedno. Czy masz w swoim autku sprzęgło ciągnione czy pchane?
PozdraVWiam!
- mariusz2408
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Podczas kontroli łożyska tzw. pilotującego zwróć uwagę na wygląd igiełek, zwłaszcza ich barwę. Podobnie z czopem wałka sprzęgłowego. Ślady przegrzania (niebieskawe przebarwienia), ślady zatarcia świadczyłyby albo o zniszczeniu wskutek nienasmarowania albo ze względu na niezachowanie jednoliniowości wał korbowy-wałek sprzęgłowy.
A z tymi anormalnymi dźwiękami znikającymi po wyłączeniu sprzęgła to jakby łożyskowanie wałka sprzęgłowego. Ale on przecież nie zrobiłby otarć. Chyba że zdarzyło się nałożenie usterek z nowej skrzyni.
A z tymi anormalnymi dźwiękami znikającymi po wyłączeniu sprzęgła to jakby łożyskowanie wałka sprzęgłowego. Ale on przecież nie zrobiłby otarć. Chyba że zdarzyło się nałożenie usterek z nowej skrzyni.
PozdraVWiam!
- mariusz2408
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Valeo ale także LuK na przykład. Wszystko zależy od zakładu i dostawy. Markami się nie przejmuj. Części zamienne muszą do siebie pasować w przeciwnym razie nie opuściłyby fabryki;P
A tak w sumie to mogłeś zmienić docisk, po latach sprężyny płytkowe tracą charakterystykę.
Koniecznie daj znać o wynikach kontroli. Pozdrawiam!
A tak w sumie to mogłeś zmienić docisk, po latach sprężyny płytkowe tracą charakterystykę.
Koniecznie daj znać o wynikach kontroli. Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
- mariusz2408
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
- Lokalizacja: Śląsk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości