Skrzynia!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz2408
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Skrzynia!!

Post autor: mariusz2408 » wt mar 11, 2008 21:54

Witajcie pare dni temu pisalem "Mam problem ze skrzynia biegow. Jakis miesiac temu w skrzynia mi sie sypla wiec musialem kupic nowa. Przy okazji wymienilem tarcze ze sprzegla i lozysko oporowe. Po poskladaniu wszystko bylo ok do czasu az zaczlo cos trzec. Przestawalo tylko kiedy wcisnolem sprzeglo wiec domyslam sie ze to lozysko (ktore bylo nowe). Ostatnio jechalem i przy redukcji z 5 na 4 nie dalo sie nic zrobic. Zatrzymalem sie i nie szlo zadnego biegu wrzucic. Po chwili udalo mi sie wrzucic 1 ale gdy ruszalem cos piszczalo i trzeszczalo. Blagam o pomoc co to moze byc? :otepienie: :otepienie:" Dzis sciaglem skrzynie i tarcza lozysko i docisk wygladaja na 100%sprawne a na skrzyni zauwazylem obtarcia, (takie same jak na poprzedniej). Co moze powodowac takie obtarcia?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 11, 2008 21:59

Gdyby to była wina łożyska wyciskowego hałas pojawiałby sie właśnie po wyłączeniu sprzęgła więc to nie jego wina. Powiedz gdzie są widoczne te obtarcia?


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
mariusz2408
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz2408 » wt mar 11, 2008 22:01

Juz wiem ze to nie lozysko bo chodzi dobrze. A obtarcia sa....... nie wiem jak to wytlumaczyc ale wyglada tak jakby kolo zamachowe chaczylo choc nie wiem czy to jest wogole mozliwe;]



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 11, 2008 22:07

Z tym haczeniem to faktycznie dziwna sprawa jeśli na obudowie sprzęgła są ślady. Proponuję Ci sprawdzić następujące dwie rzeczy:

1.Sprawdź jak wygląda płaszczyzna bloku silnika do której przylega obudowa sprzęgła. Czy aby napewno jest prosta i płaska?
2.Skontroluj koniecznie łożysko igiełkowe odpowiedzialne za łożyskowanie wałka sprzęgłowego w kołnierzu wału korbowego.
Może to zabrzmi dziwnie ale wygląda to tak jakby silnik był krzywy. Choć przyznaję że to ciekawy przypadek.

Aha i jeszcze jedno. Czy masz w swoim autku sprzęgło ciągnione czy pchane?


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
mariusz2408
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz2408 » wt mar 11, 2008 22:15

Na obudowie sprzegla nie ma zadnych sladow sa tylko na skrzyni. A co do tego lozysko a ktorym mowisz to chyba malo prawdopodobne zeby w 2 skrzyniach bylo to samo. Sprzeglo sie ciagniete



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 11, 2008 22:23

Podczas kontroli łożyska tzw. pilotującego zwróć uwagę na wygląd igiełek, zwłaszcza ich barwę. Podobnie z czopem wałka sprzęgłowego. Ślady przegrzania (niebieskawe przebarwienia), ślady zatarcia świadczyłyby albo o zniszczeniu wskutek nienasmarowania albo ze względu na niezachowanie jednoliniowości wał korbowy-wałek sprzęgłowy.

A z tymi anormalnymi dźwiękami znikającymi po wyłączeniu sprzęgła to jakby łożyskowanie wałka sprzęgłowego. Ale on przecież nie zrobiłby otarć. Chyba że zdarzyło się nałożenie usterek z nowej skrzyni.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
mariusz2408
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz2408 » wt mar 11, 2008 22:36

Jutro postaram sie postapic zgodnie z twoimi instrukcjami i to poogladac ale mam jeszcze jedno pytanie. A mianowicie jakiej firmy byly dawane dociski w golfach w tych latach (94rok). Ja mam firmy valeo i moze ten docisk jest jakos nie doposowany pozadnie?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 11, 2008 22:45

Valeo ale także LuK na przykład. Wszystko zależy od zakładu i dostawy. Markami się nie przejmuj. Części zamienne muszą do siebie pasować w przeciwnym razie nie opuściłyby fabryki;P
A tak w sumie to mogłeś zmienić docisk, po latach sprężyny płytkowe tracą charakterystykę.
Koniecznie daj znać o wynikach kontroli. Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
mariusz2408
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz2408 » wt mar 11, 2008 22:49

Jak bede cos wiedzial to zaraz dam znac;). Dzieki za pomoc. Zajrzyj jutro na ten temat to moze juz bede cos wiedzial to tu napisze;)

[ Dodano: 11 Mar 2008 21:51 ]
Aha jeszcze jedno. Z tym dociskiem to mi bardziej chodzilo czy jest mozliwosc ze ktos wsadzil docisk ale np z innego modelu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości