Silnik 1.4 AKQ 75KM czy da rade cos dodac konikow??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomix08
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr cze 08, 2005 00:33
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Silnik 1.4 AKQ 75KM czy da rade cos dodac konikow??

Post autor: Tomix08 » pt mar 07, 2008 01:39

Witam. Mam takie pytanko: silnik 1.4 AKQ 75KM czym rozni sie w budowie od silnika o tej samej pojemnosci (nie pamietam teraz kodu) o mocy okolo 100KM czy da rade przerobic ten pierwszy na ten drugi??



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt mar 07, 2008 11:11

Raczje nie bardzo ... zobacz tu :
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/jgs_po ... d=119&sid=
wymiary i skok tłoka niby te same ale ten nowszy który ma 90 KM jest już na FSI czyli bezpośrednim wtrysku, ma pewnie zdecydowanie inny układ głowicy (może i rozrządu..) no i na pewno nowszy system ECU ...
z tego 75 KM zrobili jeszcze ostanio wersję 80 KM - możesz poszukać jaka tam jest różnica (tzn czym to osiągneli) ale szczerze wątpię żeby to miało specjalny wpływ na osiągi 1,4 16V - czyli: maks 171 km/h 0-100 13,5 sek. 8,4 l/100 w miescie 5,3 przy 90


TDPower

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt mar 07, 2008 14:06

Możesz jeszcze dodać dosłownie kilka kucyków do 82 przez zmianę softu czyli cziptuning lub poszukać stajni w Warszawie, widziałem na wykresach, nawet z nimi rozmawiałem, że daja radę podkręcić na 100KM


valerio

greg

Post autor: greg » pt mar 07, 2008 14:13

da radę - zmienić silnik na 1,8 czy 2,0 - podejrzewam że w kosztach wyjdzie podobnie



milek72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt paź 27, 2006 00:21
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: milek72 » sob mar 08, 2008 01:20

Tutaj sobie poczytaj o tuningu VW :)



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » sob mar 08, 2008 10:39

koledzy można go przerobić na 100 koni ale wtedy moment sie pogorsza i jest dostepny od wyzszych obrotów i trzeba wyzej krecić i wiecej kopci.



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob mar 08, 2008 16:23

ppoll27 od kiedy w czwórkach były FSI ?? bo może coś przespałem

są 1.4 16V stu konne w VW i temu by trza sie przyjżeć
Ostatnio zmieniony sob mar 08, 2008 16:26 przez MAREK 74, łącznie zmieniany 1 raz.


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob mar 08, 2008 21:29

a czemu się ograniczać do czwórki ? w IV wszystkie 1,4 mają 75 KM, w V "coś" zmienili (kto wie - może własnie ECU...) i zrobili 82 KM ... ale rzeczywiscie 1,4 16V VAG może być jeszcze 100 KM - silniki POLO, LUPO itp
polecam http://vwforum.pl/silniki.xls


TDPower

Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Post autor: hayperekpo » wt mar 11, 2008 15:02

może chodzi o silniczek 1.4 8V 101KM zakładany min. w Fabii? :grin: Mało co go łączy z 1.4 16V golfa. A te 80KM w MK5 to wynik lepiej dobranego układu dolotowego i wydechowego, zoptymalizowanych map ECU, ogólnie: po prostu doszlifowany i dopracowany stary 1.4
Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.Możesz sobie zafundować chiptunning, ale to droga zabawa, a efekty marne, maksymalnie 5KM więcej (podkreślam maksymalnie!!) Taniej wyjdzie swap zrobić na 1.6, dłubania niezbyt wiele a jazda zupełnie inna.
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 15:07 przez hayperekpo, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » wt mar 11, 2008 20:02

MAREK 74 pisze:ppoll27 od kiedy w czwórkach były FSI ??
były 1.6 110 KM


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » wt mar 11, 2008 21:11

hayperekpo pisze: Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat, jak to zrobic itp??
Pozdrawiam



andrzej 16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 10, 2008 15:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: andrzej 16 » śr mar 12, 2008 07:55

Mortek pisze:
hayperekpo pisze: Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat, jak to zrobic itp??
Pozdrawiam
Kontynujmy temat; ciekawe sam bym tak zrobił ale gdzie?


Witam. Prosze o podpowiedź gdzie i za ile można dorobic kluczyk zapasowy. Kupiłem autko z jednym i mam problem.

greg

Post autor: greg » śr mar 12, 2008 12:18

hayperekpo pisze:ak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika,
wersja z klimą tak ma a koni tyle samo :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 275 gości