Stuki w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Slawkins69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 04, 2008 23:49
Lokalizacja: Kwidzyn

Stuki w silniku

Post autor: Slawkins69 » pn mar 10, 2008 22:44

Witam,
Mam problem a mianowicie mam golfa III 1,8 monowtrysk, od kilku dni pojawiły sie stuki w silniku z dnia na dzien jest coraz gorzej.Byłem u mechanika stwierdził panewki korbowodowe załamka,dziwne mi sie wydają objawy stuki zaczynaja sie od 1,500 obr. przy krótkich przygazówkach jest cisza dopiero jak przygazuje na 1,500-2000 obr. i przytrzymam silnik na tych obrotach zaczyna sie, dochodzi dodatkowo jakiś jazgot jakby zawory nie trzymały ciśnienia mechanik powiedział że to tłoki uderzają o głowice ale wykręciłem świece denka tłoków są nienaruszone żadnych śladów lekko przykopcone, i to jest dziwne przecież panewki stukaja jak silnik jest pod obciążeniem czyli jak wchodzi na obroty? acha zaczyna sie to dziać jak silnik jest rozgrzany,kontrolka smarowania natychmiast gasnie po odpaleniu nawet gorącego silnika prosze was o porade czy wymieniać jak już same panewki? czy kupić inny silnik, na ile przebiegu to starczy??


Sławek

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » pn mar 10, 2008 22:58

Skoro mechanik powiedział ci że tłoki uderzają o głowice, to lepiej podziękuj temu Panu. Druga sprawa, wiadomo, to by trzeba słyszeć osobiście, ale skoro podejrzenie padło na panewki, to myśle że nie będzie dużo roboty żeby zrzucić miskę olejową, i zobaczyć jak to tam wygląda, i znaleść przyczynę stukania.

[ Dodano: 10 Mar 2008 22:00 ]
Jak już będzi coś wiadomo, to trzeba będzie się głęboko zastanowić co dalej
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 23:02 przez dj domin1, łącznie zmieniany 1 raz.



Slawkins69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 04, 2008 23:49
Lokalizacja: Kwidzyn

Stuki w silniku

Post autor: Slawkins69 » pn mar 10, 2008 23:44

No własnie i tu zaczyna sie jazda mieszkam w małym miasteczku objeżdziłem wszystkich mechaników jest ich około 8-miu, 70% z nich diagnoza- panewki ale żaden nie raczył sprawdzić nawet ciśnienia oleju-czyli znachorzy nie wiem co robić,twierdzą że jak pompa wydajna to kontrolka ciśnienia sie nie zapali dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.


Sławek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt mar 11, 2008 09:43

sproboj sam sie wsluchac i okreslic mniej wiecej skad dobiegaja te dzwieki, jezeli dul silnika to panewki jezeli gura silnika to hydropopychacze


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Slawkins69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 04, 2008 23:49
Lokalizacja: Kwidzyn

jezeli dul silnika to panewki

Post autor: Slawkins69 » wt mar 11, 2008 13:09

Właśnie stukot roznosi sie po całym silniku i u góry i po środku w bloku,czy popychacze mogą stukać na wysokich obrotach?


Sławek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt mar 11, 2008 13:40

wlasnie nie jestem pewien tego, u mnie stuka przy obciazeniu silnika na nizszych obrotach ale dzwiek wydobywa sie z gory silnika raczej, jezeli bedziesz robil sam to i tak rozbierzesz wszystko do sprawdzenia, jezeli ma to robic mechanik no to zaufanie to podstawa.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » wt mar 11, 2008 16:37

Ciężka sprawa z tym stukaniem. Jednak od czegoś trzeba zacząć. Nadal myślę że najprościej, i chyba najtaniej to będzie zdjąć miskę olejową i zacząć od dołu. Przynajmniej ja bym tak zrobił.
Pozdrawiam!



Slawkins69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 04, 2008 23:49
Lokalizacja: Kwidzyn

Stuki w silniku

Post autor: Slawkins69 » śr mar 12, 2008 12:56

Witam,
no i wyszło szydło z worka,jednak panewki korbowodowe,jedna nawet obróciła sie w korbowodzie, na razie jest spokój nie wiadomo na jak długo,mechanik powiedział że wał i korbowód jest oki więc mam nadzieje że jeszcze pośmigam.Koszt naprawy 330zł w tym olej shell,filtr.uszczelka pod mise no i panewki.Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.


Sławek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 162 gości