Sonda Lambda BOSAL. Wymieniać ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Sonda Lambda BOSAL. Wymieniać ?

Post autor: mmarek » pn mar 10, 2008 19:03

Witam. Ostatnio zakaładałem temat o tym że auto mi czasem jak sie rozgrzeje muli jak chce ruszyc i zwiekszaja sie nieznacznie obroty itd. Doszedł do tego jeszcze jeden objaw: świece po trasie są okopcone zdrowo taką suchą sadzą wydech zresztą też ale nie kopci (przynajmniej nie zauważyłem) jak odpinam czujnik temp to widze wyraźnie zmine w paracy silnika (obroty wariują, ciężej sie go odpala na ciepłym) więc chyba jest sprawny. Podejrzenie padło na sonde i przed chwilą byłem u mechanika sprawdzić ją miernikiem. Sonda pokazuje zakres 0,6 - 1,0 volta a najlepsze jest to, że mechanik powiedział że jest dobra :hmm: tylko nieznacznie pokazuje zawyżoną mieszanke. Czy miał racje bo cos nie chce mi sie wierzyć że jest dobra ta sonda ?
Druga sprawa: w sklepie przy okazji zapytałem sie ile kosztuje uniwersalna sonda lambda i zaproponowali mi sonde BOSALA 4-przewodową. Co sądzicie o tej firmie ? warto kupić ? kosztuje ona 160 zł a boscha coś koło 300 :crazy:
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 19:04 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 10, 2008 19:31

prawdopodobnie mechanik ma rację i należy dojść czemu mieszanka w twoim autku jest za bogata. I czy faktycznie taka jest.
Ale sprecyzyj temat, napisz jaki silnik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pn mar 10, 2008 20:16

Paweł Marek pisze:Ale sprecyzyj temat, napisz jaki silnik
silnik 1.8 o kodzie ADD z 4-zyłową sondą lambda. Juz mi ręce opadają jak mi ktos mówi ze to pewnie filtr powietrza albo silniczek krokowy.Po prostu jest tak,ze zaczął czesto po rozgrzaniu troche wariować. obroty lekko sie podnoszą i wtedy jest problem np z ruszeniem z pod świateł (musze najpierw porządnie przygazować a pożniej bieg bo tak to by go zamuliło) w trasie bez większych problemów tylko wskazówka od paliwa za szybko spada. Odpala idealnie czy jest zimny czy ciepły a na jałowym nie ma wachnięć obrotów tylko jak sie podniosą to tak stoją.
Paweł Marek pisze:prawdopodobnie mechanik ma rację
dlaczego niby ma racje ? gdzieś słyszałem że powinna mieć większy zakres napięcia.Co w'g Was powinienem jeszcze sprawdzic ? dodam ze zabawy z odpinaniem aku nic nie dają.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 10, 2008 20:58

mmarek pisze:gdzieś słyszałem że powinna mieć większy zakres napięcia.
powinna, ale pamiętaj że sonda to tylko czujnik co wysyła napięcia zależnie od ilości tlenu w spalinach. A uszkodzona zwykle stoi na jednym napieciu (oczywiście nie zawsze). Jeśli u ciebie są napięcia za wysokie to potwierdza to że miesanka jest za bogata, czyli sonda raczej wskazuje to co jest, a więc działa dobrze.
i teraz niestety nie wiem jaki wtrysk siedzi w ADD, to jakiś meksykanin. Zdaje się jest to jest wtrysk bez przepływomierza, ale za to z czujnikiem MAP (czyli ciśnienia bezwzględnego w dolocie) i może on być uwalony (daje złe info do sterownika). I wypadałoby podłączyć się z tym autem do komputera diagnostycznego, musisz się tylko wywiedzieć u jakiegoś elektryka, bo zdaje się może być problem z testowaniem na naszych interfejsach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pn mar 10, 2008 21:27

Paweł Marek pisze:Zdaje się jest to jest wtrysk bez przepływomierza, ale za to z czujnikiem MAP
tak nie ma on przepływomierza ale o tym czujniku MAP pierwszy raz słysze i pewnie koszuje z 1000 zł :bajer:
Możesz jakoś przybliżyć jak takie coś może wyglądać bo nawet nie wiem czy mam takie ?
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 21:29 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 10, 2008 21:35

na żywo nie widziałem takiego silnika zerknij po googlach http://images.google.com/images?um=1&hl ... raz%C3%B3w


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości