Nie działają przednie wycieraczki, tylne i spryskiwacze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Młodysx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 01:17
Lokalizacja: Jarosław

Nie działają przednie wycieraczki, tylne i spryskiwacze

Post autor: Młodysx » pn mar 10, 2008 16:49

Witam! Mój golf jest z 90 roku silnik 1.3NZ. Mam problem z wycieraczkami a mianowicie z ich brakiem, nie działają też spryskiwacze. Usterka zaczęła się od tego że wycieraczki zaczęły pracować bardzo powoli a skończyło się na tym że zatrzymały się na środku i w ogóle nie działają. Bezpieczniki są dobre, silnik wycieraczek został sprawdzony, styki wyczyszczone. Manetka sprawna i przerywacz od wycieraczek czasowych także sprawny. Więc co jeszcze mogę z tym zrobić??



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn mar 10, 2008 20:45

Zawiły to problem, ale skoro piszesz, że silnik wycieraczek jest sprawny to może to Ci pomoże.

Mnie też tak się kiedyś zdarzyło w Golfie IV. Najprawdopodobniej zatarł się na skutek korozji wałek wycieraka we wsporniku. Jak wiesz silnik jest zamontowany do takiego elementu, który łączy silnik i wsporniki wycieraków w jeden zespół przykręcony do nadwozia. Zatem:

1. Zdejmij klemę ujemna. Zdejmij wycieraki, potem odłącz silnik i odkręć zespół.

2. Zamontuj to sobie stabilnie w imadle i zobacz czy to zdjęcia drążka z wałka wycieraka (to ten element na który mocuje się wycierak a z drugiej strony zakończony jest małą dźwignią) konieczne jest zdjęcie silnika. Jeżeli nie da rady bez zdejmowania silnika to zdejmij z jego korby oba drążki i zdemontuj go. Wtedy też upewnisz się czy to faktycznie zatarty wałek. U mnie niestety tak się zdarzyło.

3.Najprawdopodobniej wałki wycieraków osadzone są sprężynującym pierścieniem osadczym. Zdemontuj go ostrożnie wkrętakiem. Uwolnij wałek i wysuń ze wspornika.

4. Umyj wałek, wnętrze wspornika i cześci w benzynie. Dokładnie osusz i obejrzyj. W przypadku silnej korozji wrzuć wałek na kwadrans do odrdzewiacza usuń też rdzę z wnętrza wspornika. Osusz i ewentualnie wygładź drobnym papierem ściernym nierówności.

5.Skontroluj czy wałek obraca się swobodnie we wsporniku. Nasmaruj wałek smarem i zmontuj zespół.

6.Za jednym zamachem zrób to z drugim wspornikiem. Z doświadczenia wiem że wkrótce tamten też stanie;P

7.Złóż zespół i podłącz silnik do instalacji. Podłącz akumulator. Sprawdź czy wzystko działa jak należy. Zamontuj do samochodu.

Jeśli chodzi o tylną wycieraczkę ta również mi się zatarła. Nie wiem jak ci natomiast poradzić ze spryskiwaczem. Możesz sprawdzić działanie pompy podpinając ją na krótko do akumulatora.

PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 20:48 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 2 razy.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 10, 2008 23:55

może masy brak?



Młodysx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 01:17
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Młodysx » wt mar 11, 2008 01:38

cały mechanizm przednich wycieraczek wymontowałem i po podłączeniu do akumulatora normalnie pracuje. Dodam jeszcze że spryskiwacze i tylna wycieraczka przestały działać wraz z zatrzymaniem przednich wycieraczek.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 11, 2008 08:20

Manetka nie przewodzi lub jest zasyfiona na stykach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 292 gości