Ściąga na prawo i coś warczy przy skecie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Ściąga na prawo i coś warczy przy skecie.

Post autor: Salz » pn mar 10, 2008 17:02

witam

Mam problem z zawieszeniem w moim mk4. jak go kupiłem był obniżony i przy skręcie w prawo odzywał się przegub. wymieniłem sprężyny na normalne, wymieniłem całą prawą półoś i problem się rozwiązał. jednak po ustawieniu całej geometrii znów skręcając w prawo słychać przegub :crazy: dodam że geometria ustawiana w bardzo dobrym zakładzie. mimo że niby wszystko jest ustawione książkowo auto ucieka mi na prawo. przy ostrym skręcie w prawo słychać jakby wiercenie w ścianie. słychać to też na nierównościach. na prostej drodze jest ok.

opony nowe, alu proste, wymienione sanki, piasta prawego koła, sprężyny, odbojniki,

nie wiem co jeszcze może być. przecież nie będę wymieniał całego zawieszenia w ciemno. proszę o opinie odnośnie problemu z jakim się zmagam.

pozdrawiam Salz


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » pn mar 10, 2008 17:55

Przyczyn, dlaczego auto nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost, tylko zjeżdża w lewo lub prawo jest kilka i w zależności od objawów i okresów jego występowania można wstępnie stwierdzić jaki zespół jest za to odpowiedzialny. Powodem ściągania może być zła geometria zawieszenia, zużyte opony, luzy w zawieszeniu, blokujące hamulce lub źle wykonana naprawa blacharska.



Geometria zawieszenia ma decydujący wpływ na zachowanie się samochodu na drodze i nawet jedna nieprawidłowa wartość może powodować ściąganie. Auto będzie ściągało, gdy nieprawidłowe jest pochylenie koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lub zbieżność. Niestety w wielu autach kąty pochylenia i wyprzedzenia nie są regulowane i można je skorygować jedynie poprzez wymianę wahacza, sprężyn lub zwrotnicy. A to niestety powoduje duży koszt naprawy. Dostępne są jednak specjalne śruby z mimośrodem, którymi można zastąpić fabryczne mocujące amortyzator do zwrotnicy. Dzięki mimośrodowi możliwa jest zmiana kąta pochylenia koła. Taką naprawę można wykonać w większości samochodów, w których jest klasyczne zawieszenie McPhersona.

Samochód nie będzie utrzymywał kierunku jazdy jeśli w zawieszeniu będą luzy (uszkodzona tulejka metalowo-gumowa, wybity sworzeń wahacza). Wyraźne ściąganie będzie się zazwyczaj objawiało podczas przyspieszania lub hamowania, ponieważ występujące siły spowodują znaczne przesunięcie koła (do przodu podczas przyspieszania i do tyłu przy hamowaniu), a więc i dużą zmianę geometrii połączoną ze znacznym przesunięciem osi jednego z kół.



Kolejnym elementem odpowiadającym za ściąganie są opony. Może się zdarzyć, że ściąganie pojawi się po regulacji geometrii zawieszenia. Wówczas przyczyną będzie opona, która “ułożyła” się do złego kąta pochylenia koła. Aby mieć pewność, że jest to wina opon należy zamienić koła stronami, czyli lewe dać z prawej strony, a prawe z lewej. Jeśli po takiej zamianie auto będzie ściągało w drugą stronę to mamy już pewność, że winne są opony. Aby to wyeliminować należy przełożyć koła z przodu do tyłu lub kupić dwie nowe opony. Ściąganie może pojawić się również po przełożeniu kół z przodu do tyłu, a powodem będą różne kąty pochylenia osi przedniej i tylnej.



Układ hamulcowy ma również wpływ na utrzymywanie kierunku jazdy. Zablokowane klocki w jednym z kół na pewno będą przyczyną ściągania. Usterkę taką łatwo zdiagnozować. Wystarczy sprawdzić temperaturę lewego i prawego koła. Także niefachowo wykonana naprawa po wypadku (nierównoległość osi, złe kąty pochylenia) może być przyczyną ściągania. Niestety przywrócenie sprawności takiego auta jest bardzo kosztowne.



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn mar 10, 2008 18:10

ja ostatnio spotkalem sie z podobnym przypadkiem

odpowiedzialne za to byly 2 rzeczy mianowicie

1 mimo ustawienia zbierznosci kolo bylo przesuniete do wewnatrz samochosu

2 uszkodzony byl przegub ale wewnetrzny



Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Post autor: Salz » pn mar 10, 2008 22:16

duszekm pisze:niefachowo wykonana naprawa po wypadku


a naciąganie na ramie mogłoby pomóc??

[ Dodano: 10 Mar 2008 21:20 ]
co do klocków to ciepłe koło po przejechaniu 15 km jest powodem ich blokowania??


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn mar 10, 2008 22:29

Oczywiście że tak. Jeżeli wyczuwalna jest różnica temperatur między kołami jednej osi to blokuje się dany hamulec. Zazwyczaj pierścień uszczelniajacy tłoczka jest do wymiany. Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości