Nie działają przednie wycieraczki, tylne i spryskiwacze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie działają przednie wycieraczki, tylne i spryskiwacze
Witam! Mój golf jest z 90 roku silnik 1.3NZ. Mam problem z wycieraczkami a mianowicie z ich brakiem, nie działają też spryskiwacze. Usterka zaczęła się od tego że wycieraczki zaczęły pracować bardzo powoli a skończyło się na tym że zatrzymały się na środku i w ogóle nie działają. Bezpieczniki są dobre, silnik wycieraczek został sprawdzony, styki wyczyszczone. Manetka sprawna i przerywacz od wycieraczek czasowych także sprawny. Więc co jeszcze mogę z tym zrobić??
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Zawiły to problem, ale skoro piszesz, że silnik wycieraczek jest sprawny to może to Ci pomoże.
Mnie też tak się kiedyś zdarzyło w Golfie IV. Najprawdopodobniej zatarł się na skutek korozji wałek wycieraka we wsporniku. Jak wiesz silnik jest zamontowany do takiego elementu, który łączy silnik i wsporniki wycieraków w jeden zespół przykręcony do nadwozia. Zatem:
1. Zdejmij klemę ujemna. Zdejmij wycieraki, potem odłącz silnik i odkręć zespół.
2. Zamontuj to sobie stabilnie w imadle i zobacz czy to zdjęcia drążka z wałka wycieraka (to ten element na który mocuje się wycierak a z drugiej strony zakończony jest małą dźwignią) konieczne jest zdjęcie silnika. Jeżeli nie da rady bez zdejmowania silnika to zdejmij z jego korby oba drążki i zdemontuj go. Wtedy też upewnisz się czy to faktycznie zatarty wałek. U mnie niestety tak się zdarzyło.
3.Najprawdopodobniej wałki wycieraków osadzone są sprężynującym pierścieniem osadczym. Zdemontuj go ostrożnie wkrętakiem. Uwolnij wałek i wysuń ze wspornika.
4. Umyj wałek, wnętrze wspornika i cześci w benzynie. Dokładnie osusz i obejrzyj. W przypadku silnej korozji wrzuć wałek na kwadrans do odrdzewiacza usuń też rdzę z wnętrza wspornika. Osusz i ewentualnie wygładź drobnym papierem ściernym nierówności.
5.Skontroluj czy wałek obraca się swobodnie we wsporniku. Nasmaruj wałek smarem i zmontuj zespół.
6.Za jednym zamachem zrób to z drugim wspornikiem. Z doświadczenia wiem że wkrótce tamten też stanie;P
7.Złóż zespół i podłącz silnik do instalacji. Podłącz akumulator. Sprawdź czy wzystko działa jak należy. Zamontuj do samochodu.
Jeśli chodzi o tylną wycieraczkę ta również mi się zatarła. Nie wiem jak ci natomiast poradzić ze spryskiwaczem. Możesz sprawdzić działanie pompy podpinając ją na krótko do akumulatora.
PozdraVWiam
Mnie też tak się kiedyś zdarzyło w Golfie IV. Najprawdopodobniej zatarł się na skutek korozji wałek wycieraka we wsporniku. Jak wiesz silnik jest zamontowany do takiego elementu, który łączy silnik i wsporniki wycieraków w jeden zespół przykręcony do nadwozia. Zatem:
1. Zdejmij klemę ujemna. Zdejmij wycieraki, potem odłącz silnik i odkręć zespół.
2. Zamontuj to sobie stabilnie w imadle i zobacz czy to zdjęcia drążka z wałka wycieraka (to ten element na który mocuje się wycierak a z drugiej strony zakończony jest małą dźwignią) konieczne jest zdjęcie silnika. Jeżeli nie da rady bez zdejmowania silnika to zdejmij z jego korby oba drążki i zdemontuj go. Wtedy też upewnisz się czy to faktycznie zatarty wałek. U mnie niestety tak się zdarzyło.
3.Najprawdopodobniej wałki wycieraków osadzone są sprężynującym pierścieniem osadczym. Zdemontuj go ostrożnie wkrętakiem. Uwolnij wałek i wysuń ze wspornika.
4. Umyj wałek, wnętrze wspornika i cześci w benzynie. Dokładnie osusz i obejrzyj. W przypadku silnej korozji wrzuć wałek na kwadrans do odrdzewiacza usuń też rdzę z wnętrza wspornika. Osusz i ewentualnie wygładź drobnym papierem ściernym nierówności.
5.Skontroluj czy wałek obraca się swobodnie we wsporniku. Nasmaruj wałek smarem i zmontuj zespół.
6.Za jednym zamachem zrób to z drugim wspornikiem. Z doświadczenia wiem że wkrótce tamten też stanie;P
7.Złóż zespół i podłącz silnik do instalacji. Podłącz akumulator. Sprawdź czy wzystko działa jak należy. Zamontuj do samochodu.
Jeśli chodzi o tylną wycieraczkę ta również mi się zatarła. Nie wiem jak ci natomiast poradzić ze spryskiwaczem. Możesz sprawdzić działanie pompy podpinając ją na krótko do akumulatora.
PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 20:48 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 2 razy.
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości