Skrzynia problem z łącznikiem...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Skrzynia problem z łącznikiem...

Post autor: czarna małpa » czw mar 06, 2008 06:28

Witam.Mam MK II z '87.Motor 1,6.Padła mi skrzynia.kupiłem inną,starszą o trzy lata,czyli z '84 roku.Wszystko jest niby ok,ale...łącznik skrzyni i lewarka zmiany biegów niepasował.Biegi wchodzą,problem jest z 2 biegiem,troche cieżko wchodzi.Po zmianie tej skrzyni ten właśnie łącznik niepasowal do tej nowo zamontowanej skrzynki,musiałem go powyginać.Widziałem kiedys na allegro podobne łączniki,ale niemam zielonego pojęcia który kupić.Przerabiał ktos juz to kiedys?????


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw mar 06, 2008 06:56

Może nie pasuje gdyż nie dokonałeś jego regulacji przy wymianie skrzyni. Najlepiej wykonać to w ten sposób:
przy rozłączonym łaczniku i skrzyni biegów w pozycji luzu skorzystać z pomocy drugiej osoby, która powinna przytrzymać dźwignię zmiany biegów w położeniu luzu pomiędzy trzecim a czwartym biegiem (tj. w połowie pomiędzy ruchem w przód i w tył oraz na prawo i lewo). Pomocnik musi trzymać dźwignię . Połączyć wałek wzdłużny z łacznikiem, utrzymując dźwignię zmiany biegów w tym samym położeniu, a następnie dokręcić śrubę zacisku.
Jeszcze jedna kwestia czy przedtem miałeś skrzynię 020 i wymieniłeś na 084 czy też odwrotnie czy skrzynia stara była taka sama jaką teraz włożyłeś.


Obrazek

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » czw mar 06, 2008 09:07

Łacznik-miałen na mysli ten kawałek pręta co ma na koncu takie plastyki białe,niema na nim żadnych śrub...

[ Dodano: 06 Mar 2008 08:10 ]
Co do skrzyni to jest inna,generalnie podeszła,wszystko pasi oprócz tego właśnie cięgna.I jest inny czujnik biegu wstecznego,w pierwszej miałem taki wkręcany(od góry) na dwa piny,teraz mam taki czarny,przykrecony tak jakby z boku,i jest na 5 pinów.
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 09:10 przez czarna małpa, łącznie zmieniany 1 raz.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw mar 06, 2008 09:30

Nie zmieniałeś czasem skrzyni z 5-biegowej na 4-biegową? 4-biegowa i 5-biegowa mają różne łączniki te plastykowe (bez pręta, tylko dwa "zastrzaski"). Może to odgrywać rolę.
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 09:42 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » czw mar 06, 2008 09:39

Stara skrzynia tez była 4-biegowa.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » pn mar 10, 2008 10:22

Sprawdź numer na cięgle,i do tego dobierz łącznik


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 11, 2008 17:38

jesli skrzynia stara byłą 4b i nowa jest 4b a na starej wszyskie biegi wchodziły prawidłowo to nie jest konieczna wymiana cięgien (bo sa te same) chyba ze sa zuzyte a problem tkwi tylko i wyłącznie w regulacji, ktorą przeprowadza sie tak jak napisał kolegaSztomel,
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 17:39 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » wt mar 11, 2008 17:51

Ja nadal niewiem gdzie szukac tych oznaczeń...ch..ra.Moja pierwsza skrzynia miała czujnik wstecznego taki okrągły,na dwa piny,ta teraźniejsza ma inny,taki czarny prostokatny,na pięc pinów.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 11, 2008 18:03

ale nie musisz go szukać. MIales skrzynke 4b i masz teraz.
A jesli koniecnzie chcesz to nr cięgna przy panewce. Najlepiej je wypiąc i zczytać nr na zewnątrz. Tylko nie połam zatrzasków.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » wt mar 11, 2008 18:11

Stary,to ja do Ciebie chybaa pisalem na allegro,teraz sie kaapnołem.Ja i tak bede musial kupic ten dluzszy łącznik,te plastyczki sa troche spekane.A pozatym mysle ze skrzynia jest jednak inna.przy starej skrzyni łącznik był bardziej prosty,po zalozeniu tej musilem go wygiąc cos na krztałt lire S.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości