ABU-ok czy nie bardzo...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt lip 08, 2005 13:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

ABU-ok czy nie bardzo...

Post autor: piotrw » pn wrz 12, 2005 15:46

Właśnie wróciłem z warsztatu i okazało się że silnik 1,6 ABU nie ma rolki napinacza tylko napinany jest pompą wodną...Mechanik powiedział że to stare rozwiązanie jak świat...
I teraz moje pytanie...czy takie rozwiązanie rzutuje w jakikolwiek sposób na trwałość, jakość silnika, czy po prostu tak jest i nic to nie zmienia...
Dzięki za wszelkie opinie

Pozdrawiam
Piotrek



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » pn wrz 12, 2005 16:13

nie wiem czy to stare rozwiązanie w MK2 pompa jest napinana razem z alternatorem, wiec nie wiem dlaczego w MK3 zrobili pompe na rozrządzie, moim zdaniem rzeczywiscie nie jest to zbyt trafiony pomysł, miedzy innymi dlatego ze taką pompe trzeba wymieniac razem z paskiem rozrządu,a wiadomo ze pompa jest drozsza od rolki, aby napiac pasek trzeba spóscic płyn chłodniczy, i odkrecic trzy sruby a nie jedną tak jak w przypadku rolki, rozwiązanie duzo mniej praktyczne, a czy grozne dla silnika, mysle ze nie.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 12, 2005 19:43

jam mam ABU i z tą pompa jest jeden feler - pompa ta robi za napinacz - gdy padną Ci łożyska w pompie a to przeoczysz..... to katastrofa w silniku (pompa się zablokuje, pasek przeskoczy, tłok uderzy w zawór idt itp...). Ja ostatnio wymienialem pompę i jak wziąłem starą do ręki to miała takie luzy, że ciarki mnie przeszły...



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » pn wrz 12, 2005 19:48

dokładnie, dlatego pompe trzeba wymieniac tak czesto jak pasek rozrządu,ale słyszałem ze ABU to silnik bezkolizyjne wiec tłok o zawór nie powinien udezyc, ale tego pewien nie jestem, a niechce kogos wprowadzic w błąd.
Pozdr



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 12, 2005 19:52

z tego co wiem to ABU jest kolizyjne (ale sam tego silnika nie rozbierałem więc też tego na własne oczy nie widziałem)



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » pn wrz 12, 2005 19:58

no i to jest ten problem jedni mówia ze kolizyjny, drudzy ze nie, jak bede wymieniał pasek rozrządu to to sprawdze i bede wiedział na pewno.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » pn wrz 12, 2005 21:13

O kurka... :panna: :panna: :panna: Ale mi ten mój Golfik numerek wyciął z tym napinaczem :panna: ... Chyba go po wydechu skopie ;) :jezor: :jezor: A tak poważnie, to nie ciekawie :hmm: . Z tego wynika, że wymiana paska będzie mnie kosztować... 400PLN...??? :panna:
Heh... No nic. Trudno...

Pozdr.


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn wrz 12, 2005 21:49

pompę się wymienia jak jest już głośna (hałasuje ) przy wymontowaniu jej gdy ją pokręcimy będziemy słyszeć szum ,przy stwierdzeniu luzów.A gdy ja wyciągniemy to wiadomo że trzeba płyn spuścić.Pompa jest smarowana płynem chłodzącym ,także jak zalejemy wodą silnik to pompa może się zatrzeć



Awatar użytkownika
marwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 01, 2005 09:40
Lokalizacja: Nowa Sucha k/ Sochaczewa
Kontakt:

Post autor: marwro » śr wrz 14, 2005 10:30

ABU to jak najbardziej silnik kolizyjny. Przynajmniej mój na pewno :)

pozdrowka

marwro



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » śr wrz 14, 2005 12:00

A po jakim przebiegu wymienialiście tą pompę? Bo ja zmieniłem pasek ale pompe zostawiłem, trochę ją słychać ale mechanior powiedział ze jeszcze żyje :) Układ mam zalany 100 % płyn, zadnej wody.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr wrz 14, 2005 16:21

CoX pisze:A po jakim przebiegu wymienialiście tą pompę? Bo ja zmieniłem pasek ale pompe zostawiłem, trochę ją słychać ale mechanior powiedział ze jeszcze żyje :) Układ mam zalany 100 % płyn, zadnej wody.
Zakładając że przebieg mam prawdziwy :hmm: to pompa padła przy 134 kkm



piotrw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt lip 08, 2005 13:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: piotrw » śr wrz 14, 2005 17:32

Ja dzisiaj zmieniłem pasek rozrządu i pomyślałem że wydam te 130-150 zł więcej bo jak nawet mechanior mi powie że pompa jest w miarę to przecież na pasku robi się jakieś 50-70 tyś i nie wiadomo czy pompa przeżyje ten przebieg, mimo że np teraz jest w miarę...
Wymieniłem i mam czyste i co najważniejsze spokojne sumienie...

Pozdrowienia
Piotrek



Mada

Post autor: Mada » śr wrz 14, 2005 18:26

Pompę wymieniałem z jakieś 5 lub nawet 6 lat temu i do dziśiaj śmigam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 491 gości