Siłownik II przelotu w 1.3 MH. Do czego to w ogóle jest?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Siłownik II przelotu w 1.3 MH. Do czego to w ogóle jest?

Post autor: MiSzOn » sob mar 08, 2008 15:43

Witam.
Co robi dokładnie siłownik II przelotu w mk2 1.3 MH, gaźnik 2e3 ? I kiedy jest całkowicie sprawny? W moim jak wciągnę powietrze, to cofa się taki plastik, ale powietrze muszę wciągać cały czas, bo inaczej wróci z powrotem. Oznacza to, że jest sprawny, czy może dziurawy? Jeżeli jest dziurawy, to co może powodować ta usterka?
Ostatnio zmieniony sob mar 08, 2008 20:05 przez MiSzOn, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob mar 08, 2008 17:25

Siłownik ten jest pneumatycznym urządzeniem do otwierania przepustnicy II przelotu. Otwiera on druga przepustnicę przy odpowiednim wychyleniu pierwszej. Wcześniej mechanizm blokuje otwarcie II przepustnicy.

Siłownik ten powinein być szczelny i sprawny. Inaczej silnik nie będzie osiągął pełnej mocy a co za tym idzie vmax. Dodatkow nieszczelność w podciśnieniach może powodować wachania obrotów.



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » sob mar 08, 2008 18:44

Dzięki. W sumie to niby silnik chodzi, ale nie wiem czy jest słabszy, nie mam porównania. W każdym bądź razie jest nieszczelny, bo rusza się, ale jak zatkam językiem wężyk, to wraca z powrotem i to szybko. Nieszczelność wężyka wykluczam, bo założyłem niedawno wszystkie nowe.
A da się może go w warunkach domowych zregenerować? Siłownik pull-down udało mi się naprawić za pomocą dętki rowerowej i porady kolegi Paweł Marek, bo też był nieszczelny. Próbował ktoś to kiedyś robić?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob mar 08, 2008 21:30

chcesz informacje o tym gaźniku - podeślij maila na PW :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 08, 2008 22:24

MiSzOn pisze:jak zatkam językiem wężyk, to wraca z powrotem i to szybko.
ewidentnie dziurawy, próbuj naprawiś jak pull down (sam tego nie robiłem) nie wiem tylko czy za 3 dychy nie warto kupić
http://moto.allegro.pl/item313781591_si ... rburg.html

[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 9:25 pm ]
MiSzOn pisze:ale nie wiem czy jest słabszy
musi być słabszy i to sporo, chyba że diurka tak maleńka że mimo niej działa, ale nie dojdziesz do tego bez powrównania mocy auta ze sprawnym gaźnikiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob mar 08, 2008 22:26

MiSzOn pisze:Próbował ktoś to kiedyś robić?
Witam
Próbował , próbowal.
I to z powodzeniem.
Potrzebny bedzie klej (do gumy , plastiku).
1. Zaczynamy od rozciecia siownika nożem po śladach łączenia.
2. Rozkładamy go na 2 części .
3. Membranka jest dośc mocno popekana( u mnie- miała 1 dziurkę i z 5 małych takich przeswitów które zaraz mogłyby sie przebić) .
4. Dętka od roweru klej super glue i jedziemy z koksem.
5 . Membrana sklejona, czas poskłądac wszystko.
6. Uwazaj , nałóż kleju tego do łaczenia gumy i plastiku(sa takei w motoryzacyjnym za 15 zł), wlej klej pomiedzy plastik i membrane na brzegach tego łaczenia (tam sie pojawiaja ucieczki po zożeniu ) . Zrób to dokładnie.
7. Składasz obie czesci , uprzednio nakładajac klej , poruszaj przy okazji po sklejeniu membrana poprzez zewnetrzne ramie aby sie przypadkiem nie przykleiła. Kleju nalej tylko na brzego nie dalej.
8. Wciagnij powietrze i sprawdz czy działa
9. Uwaga przed odkreceniem śruby sa b mocno dokrecone ( nie udało mi sie ich odkrecic :grrr: , musiałem wiercic ale poszło. Wkreciłem takie na klucz oczkowy) .
10. Zyczę powodzenia. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 08, 2008 22:26

o kurcze aukcja zakończona :(

[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 9:29 pm ]
tu naprawią ewentualnie, jeśli komuś nie che się samemu http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=2059184


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » sob mar 08, 2008 22:46

Dzięki chłopaki. To mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak wyjmę ten siłowniczek, to da się autkiem normalnie w miarę jeździć, tak jak np. w tej chwili z uszkodzonym czy raczej nie bardzo ? Spróbowałbym go zrobić samemu, co mi zależy - a i powód do dumy jak się uda. Z pull-down się udało. I jestem dumny :) A jak nie wyjdzie, to poszukam gdzieś sprawny. Tyle, że całość operacji może zająć troszkę czasu, a auto jest potrzebne praktycznie codziennie :grrr:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 08, 2008 23:01

pewnie że się da, tyle że pomaleńku :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » sob mar 08, 2008 23:09

No fajnie. Jak będę miał chwilkę czasu to najpierw sobie sprawdzę jak auto będzie chodzić w ogóle bez niego - po prostu odepnę wężyk i zobaczę co się dzieje. Bo może jednak on coś tam działa. Jeżeli nic się nie zmieni, albo zmieni na tyle, że da się jeździć to się spróbuję za niego wziąć. Dzięki chłopaki. Już lecą punkciki za pomoc. Jak będą problemy przy remoncie to pewnie znowu Wam będę musiał głowy pozawracać :helm: Pozdrawiam



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » sob mar 08, 2008 23:24

8. Wciagnij powietrze i sprawdz czy działa

tylko sie nawciagaj za mocno bo odjazd na maxa:D :majkel:
Ostatnio zmieniony sob mar 08, 2008 23:25 przez AIRWOLF, łącznie zmieniany 1 raz.


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 09, 2008 00:37

Aha. A jeszcze jedno pytanko. Czy te siłowniki różnią się między sobą jeżeli są z różnych gaźników? Np. czy różni się ten od 2e2 a ten mój z 2e3? Czy wszystkie są jednakowe, a przynajmniej czy da się jakoś podpasować jakby się różniły?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz mar 09, 2008 00:44

Jest taki sam we wszystkich pierburgach serii 2e

Chociaż ETKA podaje nieco inne numery. Jak porównywałem z 2e2 i 2e3 były takie same.
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 00:52 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 09, 2008 00:45

Ok. Dzięki wielkie jeszcze raz. Pozdrawiam


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości