MK4 regulacja wysokości świateł nie działa poprawnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK4 regulacja wysokości świateł nie działa poprawnie
Nie wiem dlaczego, ale regulacja świateł nie działa w moim mk4 poprawnie. Gdy przekręcam pokrętło słychać pracę silniczka i światła lekko się poruszają. Problem jest w tym, że ten ruch zachodzi praktycznie jedynie w dolnej regulacji.
Mówiąc krótko: Mogę ustawić, żeby światła świeciły nisko albo super nisko.
Gdy jadę sam na drodze, nawet niezbyt, to przy tak krótkich światłach praktycznie nic nie widać.
Za wszelką pomoc i sugestie z góry Wielkie Dzięki!!!
Jako nowy na forum pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Mówiąc krótko: Mogę ustawić, żeby światła świeciły nisko albo super nisko.
Gdy jadę sam na drodze, nawet niezbyt, to przy tak krótkich światłach praktycznie nic nie widać.
Za wszelką pomoc i sugestie z góry Wielkie Dzięki!!!
Jako nowy na forum pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 23:51 przez pacmal, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcialbys zeby w gore szly ?pacmal pisze:Problem jest w tym, że ten ruch zachodzi praktycznie jedynie w dolnej regulacji
Przeciez to urzadzenie sluzy tylko do obnizania...
Jedz na stacje diagnostyczna zeby Ci ustawili prawidlowo swiatla. Oczywiscie podczas regulacji powinno sie ustawic pokretlo na "-".
Pozniej sie tylko obniza w razie potrzeby pokretlem...
Dobrze mówi, dać mu wódki!inek01 pisze:Chcialbys zeby w gore szly ?
Przeciez to urzadzenie sluzy tylko do obnizania...
Jedz na stacje diagnostyczna zeby Ci ustawili prawidlowo swiatla. Oczywiscie podczas regulacji powinno sie ustawic pokretlo na "-".
Pozniej sie tylko obniza w razie potrzeby pokretlem...
Noo nie koniecznie.Boogie pisze:Dobrze mówi, dać mu wódki!inek01 pisze:Chcialbys zeby w gore szly ?
Przeciez to urzadzenie sluzy tylko do obnizania...
Jedz na stacje diagnostyczna zeby Ci ustawili prawidlowo swiatla. Oczywiscie podczas regulacji powinno sie ustawic pokretlo na "-".
Pozniej sie tylko obniza w razie potrzeby pokretlem...
W MK4 do regulacji wysokości świecenia służą silniczki, które są urządzeniami awaryjnymi,
U mnie w lewej lampie jest OK, a prawa się wiesza (i zwiesza mi się także w dolnej pozycji).
Póki co nie wiem czy jest to wada silniczka w prawym reflektorze czy też mechanizmu odpowiedzialnego za ruch lustrzanki.
Niebawem się za to wezmę to napiszę co było.
Póki co kupiłem na Allegro zapasowy silniczek do reflektora MK4.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
pacmal jak masz za nisko światła to sam sobie je możesz podciagnąć do góry,
najpierw nastaw na pokrętle regulacji wysokości ustawienia świateł na max do góry a
potem podnieś maskę i przez otwory w górnej części obudowy refletora włóż śrubokręt i kręć aby je sobie podnieść, ważne przy tym jest aby o taką samą wysokość podnieść obydwa reflektory.
najpierw nastaw na pokrętle regulacji wysokości ustawienia świateł na max do góry a
potem podnieś maskę i przez otwory w górnej części obudowy refletora włóż śrubokręt i kręć aby je sobie podnieść, ważne przy tym jest aby o taką samą wysokość podnieść obydwa reflektory.
OO mnie to też interesuje bo jak będę wymaniał silniczek też to muszę zrobić.Sztomel pisze:pacmal jak masz za nisko światła to sam sobie je możesz podciagnąć do góry,
najpierw nastaw na pokrętle regulacji wysokości ustawienia świateł na max do góry a
potem podnieś maskę i przez otwory w górnej części obudowy refletora włóż śrubokręt i kręć aby je sobie podnieść, ważne przy tym jest aby o taką samą wysokość podnieść obydwa reflektory.
Mógłbyś lepiej wytłumaczyć wytłuszczoną część Twojej wypowiedzi - nie do końca to sobie wyobrażam (resztę łapię).
Z góry DZIĘKI.
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 23:50 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
DZIOBEK faktycznie się pomyliłem - nie chodzi o otwory w obudowie reflektora, bo takich nie ma tylko o otwory w pasie przednim.
jak podniesiesz maskę to patrząc na reflektor po stronie kierowcy przy jego górnym mocowaniu do przedniego pasa, tym bliższym prawemu błotnikowi, po jego prawej stronie w tym wzmocnieniu widoczny jest otwór, wkładasz w niego śrubokręt krzyżowy i kręcisz w lewo i prawo i sam się zorientujesz czy w lewo jest opuszczanie czy podnoszenie reflektora bo już nie pamiętam. Przy lewym reflektorze po stronie pasażera (stojąc przed samochodem) jest analogiczny otwór. Innymi pokrętłami nie kręć bo rozregulujesz sobie reflektory w linii poziomej.
jak podniesiesz maskę to patrząc na reflektor po stronie kierowcy przy jego górnym mocowaniu do przedniego pasa, tym bliższym prawemu błotnikowi, po jego prawej stronie w tym wzmocnieniu widoczny jest otwór, wkładasz w niego śrubokręt krzyżowy i kręcisz w lewo i prawo i sam się zorientujesz czy w lewo jest opuszczanie czy podnoszenie reflektora bo już nie pamiętam. Przy lewym reflektorze po stronie pasażera (stojąc przed samochodem) jest analogiczny otwór. Innymi pokrętłami nie kręć bo rozregulujesz sobie reflektory w linii poziomej.
Ostatnio zmieniony sob mar 01, 2008 05:45 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądałem to dzisiaj i faktycznie są otwory - ale w samej lampie OD GÓRY, przy uchwycie bliższym osi środka pojazdu.Sztomel pisze:DZIOBEK faktycznie się pomyliłem - nie chodzi o otwory w obudowie reflektora, bo takich nie ma tylko o otwory w pasie przednim.
jak podniesiesz maskę to patrząc na reflektor po stronie kierowcy przy jego górnym mocowaniu do przedniego pasa, tym bliższym prawemu błotnikowi, po jego prawej stronie w tym wzmocnieniu widoczny jest otwór, wkładasz w niego śrubokręt krzyżowy i kręcisz w lewo i prawo i sam się zorientujesz czy w lewo jest opuszczanie czy podnoszenie reflektora bo już nie pamiętam. Przy lewym reflektorze po stronie pasażera (stojąc przed samochodem) jest analogiczny otwór. Innymi pokrętłami nie kręć bo rozregulujesz sobie reflektory w linii poziomej.
Rozumiem, że wsadzając tam śrubokręt mogę regulować wysokość świateł przy odpowiednim np. górnym położeniu na pokrętle automatycznej regulacji - czy tak ??
Ruch jedynie w pionie ??
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
A więc tak, sprawdziłem to w swoim aucie i szkoda, że nie mam mozliwości wkleić tu zdjęcia lub rysunku ale wygląda to w ten sposób, że reflektor prawy (ten po stronie kierowcy - patrząc od przodu samochodu po podniesieniu maski) jest z tyłu i góry osłonięty plastikową obudową w której są 3 otwory - jeden, ten najbliższy błotnikowi z 3 karbami wokół i służy on wg instrukcji do regulacji reflektora w poziomie - tego nie ruszaj ! i dwa pozostałe, pomiędzy którymi jest widoczny na plastiku symbol żarówki, to ten po lewej stronie od górnego lewego mocowania refletora służy do regulacji reflektora w pionie i do niego włóż śrubokręt z łbem krzyżowym aby podnieść lub opuścić ten reflektor.
Reflektor po stronie lewej czyli przed pasażerem, nie posiada z tyłu i góry plastikowej obudowy i za przednim pasem z tyłu reflektora widać dwa gniazda z plastikowymi śrubami o łbach krzyżowych do regulacji i ta śruba na wysokości lampy postojowej służy do regulacji w pionie reflektora a ta śruba na wysokości tylnej pokrywki zakrywającej dostęp do żarówek swiateł mijania służy do regulacji w poziomie.
Czy teraz już jesteś zorientowany ?
Reflektor po stronie lewej czyli przed pasażerem, nie posiada z tyłu i góry plastikowej obudowy i za przednim pasem z tyłu reflektora widać dwa gniazda z plastikowymi śrubami o łbach krzyżowych do regulacji i ta śruba na wysokości lampy postojowej służy do regulacji w pionie reflektora a ta śruba na wysokości tylnej pokrywki zakrywającej dostęp do żarówek swiateł mijania służy do regulacji w poziomie.
Czy teraz już jesteś zorientowany ?
Uporządkujmy może to trochę.Sztomel pisze:A więc tak, sprawdziłem to w swoim aucie i szkoda, że nie mam mozliwości wkleić tu zdjęcia lub rysunku ale wygląda to w ten sposób, że reflektor prawy (ten po stronie kierowcy - patrząc od przodu samochodu po podniesieniu maski) jest z tyłu i góry osłonięty plastikową obudową w której są 3 otwory - jeden, ten najbliższy błotnikowi z 3 karbami wokół i służy on wg instrukcji do regulacji reflektora w poziomie - tego nie ruszaj ! i dwa pozostałe, pomiędzy którymi jest widoczny na plastiku symbol żarówki, to ten po lewej stronie od górnego lewego mocowania refletora służy do regulacji reflektora w pionie i do niego włóż śrubokręt z łbem krzyżowym aby podnieść lub opuścić ten reflektor.
Reflektor po stronie lewej czyli przed pasażerem, nie posiada z tyłu i góry plastikowej obudowy i za przednim pasem z tyłu reflektora widać dwa gniazda z plastikowymi śrubami o łbach krzyżowych do regulacji i ta śruba na wysokości lampy postojowej służy do regulacji w pionie reflektora a ta śruba na wysokości tylnej pokrywki zakrywającej dostęp do żarówek swiateł mijania służy do regulacji w poziomie.
Czy teraz już jesteś zorientowany ?
Określając fotele, błotniki czy w końcu światła zawsze jako punkt odniesienia traktujemy siedzenie kierowcy.
Tak więc, jak mówimy lewy przedni błotnik – rozumiemy lewy patrząc z miejsca i w kierunku jazdy kierowcy czyli jak napisałeś prawy stojąc przed maską silnika.
Jeśli piszemy prawy tylny błotnik czy lampa rozumiemy prawą patrząc z miejsca fotela kierowcy i w tym przypadku także prawą stojąc z tyłu bagażnika.
Tak należy przyjąć by nie komplikować opisów zresztą w zasadzie tak wszyscy przyjmują w przeciwnym razie za każdym razem będziesz musiał dokładnie opisywać punkt widzenia (kierunek) i miejsce w jakim stoisz.
Teraz co do regulacji świateł, zrozumiałem tylko tyle, ze jest to otwór obok górnego uchwytu reflektora tego bliżej osi symetrii samochodu, nie zrozumiałem od czego służą inne i pewnie bez rysunku bądź zdjęcia nie zrozumiem, no ale chyba nie ma potrzeby bo nimi krecic nie będę.
Dla rozjaśnienia sytuacji:
wklejam fotki reflektorów - w miejsce (otwory) o których myślę (analizując Twój opis) wsadziłem śrubokręt, potwierdź czy się nie mylę ??
Najpierw 2 zdjęcia lewego reflektora (tego przy akumulatorze)
i tu 2 zdjęcia prawego reflektora (tego od strony pasażera).
POZDRO.
Ostatnio zmieniony ndz mar 02, 2008 23:02 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
Jeśli chcesz mieć punkt odniesienia (normalnie przyjęty i stosowany tak jak piszesz) z miejsca siedzenia kierowcy to nie ma sprawy, ja opisywałem z punktu widzenia kogoś stojącego przed samochodem i patrzącego do komory silnika - myślałem, że będzie wtedy Ci łatwiej. Z całą pewnością będzie łatwiej dla Ciebie i innych czytających tego posta zorientować się o który otwór chodzi jak będę tak samo to opisywał czyli patrząc na Twoje zdjęcia. Byłby niezły mętlik gdybym opisywał otwory na zdjęciu patrząc z siedzenia kierowcy - chyba że wykonałbyś zdjęcia reflektorów i przedniego pasa od strony przedniej szyby. Rozumiesz o co mi chodzi ?
Jeśli chodzi o zaznaczone śrubokrętem na Twoich zdjęciach otwory to nie o te chodzi.
W przypadku zdjęć lewego reflektora to w poście powyżej pisałem o tych 3 otworach, które są widoczne za Twoim śrubokrętem (patrząc w stronę akumulatora) na plastikowej osłonie tyłu reflektora i pisałem, że do regulacji pionowej masz włożyć śrubokręt w otwór po lewej stronie od symbolu żarówki (widocznego na zdjęciu)- ten bliżej wzdłużnej osi symetrii samochodu czyli bliżej lewego wkręta mocującego plastokową obudowę tyłu reflektora do przedniego pasa, otwór na wprost zaraz za śrubokrętem nie służy do żadnej regulacji a ten po prawej stronie z karbami wokół służy do regulacji reflektora w poziomie.
Jeśli chodzi o reflektor prawy to też nie o ten otwór chodzi. Jak spojrzysz za przedni pas na tylną część reflektora to (patrząc na zdjęcie za tym pasem trochę na prawo od widocznego śrubokręta a dokładnie na linii stanowiącej przedłużenie światła postojowego w stronę komory silnika jest niczym nie osłonięte i widoczne gniazdo w tylnej obudowie reflektora służące do jego pionowej regulacji i tam musisz kręcić śrubokrętem.
Myślę, że bardziej opisowo już się tego nie da wyjaśnić (bazując na Twoich zdjęciach).
Jeśli masz jeszcze wątpliwości to na zdjęciu lewego reflektora opisz cyframi wszystkie otwory jakie na nim widzisz a ja Ci powiem podając daną cyfrę o który chodzi.
Sam teraz widzisz, że opisując położenie otworów w oparciu o wykonane zdjęcia jeszcze gorzej by było je opisać przyjmując za punkt odniesienia miejsce kierowcy wewnątrz samochodu.
Od razu chciałem czytających moje posty w tym temacie przeprosić za zamieszanie jakie wprowadziłem złym opisem umiejscowienia otwórów w pierwszych moich wypowiedziach.
Proponuję też abyś zrobił zdjęcie od tyłu tj. od strony komory silnika, reflektora (prawego...
lewego... nie chcę już bardziej teraz mieszać) ustalmy, że tego po stronie pasażera i wtedy napiszę którą śrubą go regulować.
[ Dodano: 03 Mar 2008 05:03 ]
DZIOBEK nie gniewaj się, że wykorzystałem Twoje zdjęcie ale inaczej nie mogłem.
Myślę, że teraz już nie będzie wątpliwości :
cyfrą "1" zaznaczyłem własciwy otwór w który powinieneś włożyć śrubokręt aby dokonać regulacji reflektora w pionie a cyfrą "2" otwór do regulacji w poziomie - ale ten Cię nie powinien interesować.
i analogiczne oznaczenia cyframi przy prawym reflektorze z tym, że strzałki pokazują gdzie masz szukać śrub regulacyjnych niczym nie osłoniętych (dostęp do nich nie przez otwory tylko są od razu widoczne) a widocznych jak spojrzysz w dół za przednim pasem
Jeśli chodzi o zaznaczone śrubokrętem na Twoich zdjęciach otwory to nie o te chodzi.
W przypadku zdjęć lewego reflektora to w poście powyżej pisałem o tych 3 otworach, które są widoczne za Twoim śrubokrętem (patrząc w stronę akumulatora) na plastikowej osłonie tyłu reflektora i pisałem, że do regulacji pionowej masz włożyć śrubokręt w otwór po lewej stronie od symbolu żarówki (widocznego na zdjęciu)- ten bliżej wzdłużnej osi symetrii samochodu czyli bliżej lewego wkręta mocującego plastokową obudowę tyłu reflektora do przedniego pasa, otwór na wprost zaraz za śrubokrętem nie służy do żadnej regulacji a ten po prawej stronie z karbami wokół służy do regulacji reflektora w poziomie.
Jeśli chodzi o reflektor prawy to też nie o ten otwór chodzi. Jak spojrzysz za przedni pas na tylną część reflektora to (patrząc na zdjęcie za tym pasem trochę na prawo od widocznego śrubokręta a dokładnie na linii stanowiącej przedłużenie światła postojowego w stronę komory silnika jest niczym nie osłonięte i widoczne gniazdo w tylnej obudowie reflektora służące do jego pionowej regulacji i tam musisz kręcić śrubokrętem.
Myślę, że bardziej opisowo już się tego nie da wyjaśnić (bazując na Twoich zdjęciach).
Jeśli masz jeszcze wątpliwości to na zdjęciu lewego reflektora opisz cyframi wszystkie otwory jakie na nim widzisz a ja Ci powiem podając daną cyfrę o który chodzi.
Sam teraz widzisz, że opisując położenie otworów w oparciu o wykonane zdjęcia jeszcze gorzej by było je opisać przyjmując za punkt odniesienia miejsce kierowcy wewnątrz samochodu.
Od razu chciałem czytających moje posty w tym temacie przeprosić za zamieszanie jakie wprowadziłem złym opisem umiejscowienia otwórów w pierwszych moich wypowiedziach.
Proponuję też abyś zrobił zdjęcie od tyłu tj. od strony komory silnika, reflektora (prawego...
lewego... nie chcę już bardziej teraz mieszać) ustalmy, że tego po stronie pasażera i wtedy napiszę którą śrubą go regulować.
[ Dodano: 03 Mar 2008 05:03 ]
DZIOBEK nie gniewaj się, że wykorzystałem Twoje zdjęcie ale inaczej nie mogłem.
Myślę, że teraz już nie będzie wątpliwości :
cyfrą "1" zaznaczyłem własciwy otwór w który powinieneś włożyć śrubokręt aby dokonać regulacji reflektora w pionie a cyfrą "2" otwór do regulacji w poziomie - ale ten Cię nie powinien interesować.
i analogiczne oznaczenia cyframi przy prawym reflektorze z tym, że strzałki pokazują gdzie masz szukać śrub regulacyjnych niczym nie osłoniętych (dostęp do nich nie przez otwory tylko są od razu widoczne) a widocznych jak spojrzysz w dół za przednim pasem
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 00:12 przez Sztomel, łącznie zmieniany 3 razy.
@ SztomelSztomel pisze:..................
Myślę, że bardziej opisowo już się tego nie da wyjaśnić (bazując na Twoich zdjęciach).
Jeśli masz jeszcze wątpliwości to na zdjęciu lewego reflektora opisz cyframi wszystkie otwory jakie na nim widzisz a ja Ci powiem podając daną cyfrę o który chodzi.
Sam teraz widzisz, że opisując położenie otworów w oparciu o wykonane zdjęcia jeszcze gorzej by było je opisać przyjmując za punkt odniesienia miejsce kierowcy wewnątrz samochodu.
Od razu chciałem czytających moje posty w tym temacie przeprosić za zamieszanie jakie wprowadziłem złym opisem umiejscowienia otwórów w pierwszych moich wypowiedziach.
Proponuję też abyś zrobił zdjęcie od tyłu tj. od strony komory silnika, reflektora (prawego...
lewego... nie chcę już bardziej teraz mieszać) ustalmy, że tego po stronie pasażera i wtedy napiszę którą śrubą go regulować.
[ Dodano: 03 Mar 2008 05:03 ]
DZIOBEK nie gniewaj się, że wykorzystałem Twoje zdjęcie ale inaczej nie mogłem.
Myślę, że teraz już nie będzie wątpliwości .......................
Za nic Kolego nie musisz przepraszać, opisałeś to jak najlepiej umiałeś i tyle..
Ja natomiast chciałem to usystematyzować żeby było łatwiej się dogadać.
Tak więc może najlepiej będzie faktycznie jeśli opisując reflektory będziemy używać punktu odniesienia "siedzenia kierowcy" a opisując zdjęcia będziemy pisać
np. po prawej stronie zdjęcia (tak jak to robiłeś) i chyba będzie OK.
Co do fotek wyprzedziłeś mnie, bo o tym samym myślałem.
Fotki zrobiłem jak chciałeś ponumerowałem i teraz jestem przekonany, że chodzi o pokrętła oznaczone 1-ką.
Jeśli masz to opisane b. proszę opisz dla porządku wszystkie otwory, być może część w ogóle nie będzie do niczego potrzebna to opisz to co masz.
Z góry dzięki.
PRAWY REFLEKTOR:
LEWY REFLEKTOR:
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 13:34 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 5 razy.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości