Srzynia biegów . Wyskakują biegi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

keciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn maja 07, 2007 22:10
Lokalizacja: Pomorskie

Srzynia biegów . Wyskakują biegi

Post autor: keciu » wt mar 04, 2008 07:25

Tak jak w temacie od pewnego czasy zaczęły mi wyskakiwać bieg 2 i 4 (wydaje mi sie ze mało wchodzą) .Co może być przyczyną -bo mi to wygląda na luz lewarka lub na taka małą gruszce która jest przed wodzikiem zmiany przed skrzynią .proszę mi pomóc co mam wymienić w pierwszej kolejności oby to nie była skrzynia .Pozdrawiam was :pub:
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 14:20 przez keciu, łącznie zmieniany 1 raz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 04, 2008 17:17

Wyskakiwanie biegów zazwyczaj oznacza zużycie synchronizatorów i tulei przesuwnych w skrzynce biegów. Jednak w tym przypadku rzeczą charakterystyczną jest występowanie tej usterki dla biegów włączanych do tyłu II i IV. Może to zatem wskazywać na usterkę mechanizmu sterowania. Nie wiem jak w Twoim samochodzie odbywa się sterowanie skrzynką biegów. Rozwiązania są dwa: sterowanie cięgłami elastycznymi i tradycyjne z użyciem drążków. W obu przypadkach zanim zabierzesz się za zasadnicze prace przy układzie sterowania przeprowadź regulację biegów. Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt mar 04, 2008 17:37

keciu, a nie uderza Ci czasem drazek zmiany biegow o ramke mocowania mieszka przy wrzucaniu 2 i 4???????


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

keciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn maja 07, 2007 22:10
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keciu » śr mar 05, 2008 20:02

Kisiel pisze:keciu, a nie uderza Ci czasem drazek zmiany biegow o ramke mocowania mieszka przy wrzucaniu 2 i 4???????
stuka mi na wolnych obrotach , stuk chyba jest taki jakby coś (drgania)waliło o ramę lub o zawieszenie , ale robi to tylko w nie których pozycjach samochodów takich jak pod górkę z górki . Tak że może to być tak jak piszesz - więc co mogę zrobić aby się pozbyć pozbycia sie stukania metalicznego (drgania) i żeby mi nie wyskakiwały te dwa biegi Dzięki za pomoc ..
Buli fan VW pisze:Wyskakiwanie biegów zazwyczaj oznacza zużycie synchronizatorów i tulei przesuwnych w skrzynce biegów. Jednak w tym przypadku rzeczą charakterystyczną jest występowanie tej usterki dla biegów włączanych do tyłu II i IV. Może to zatem wskazywać na usterkę mechanizmu sterowania. Nie wiem jak w Twoim samochodzie odbywa się sterowanie skrzynką biegów. Rozwiązania są dwa: sterowanie cięgłami elastycznymi i tradycyjne z użyciem drążków. W obu przypadkach zanim zabierzesz się za zasadnicze prace przy układzie sterowania przeprowadź regulację biegów. Pozdrawiam!


Możesz mi powiedzieć jak mam sie zabrać do tej regulacji biegów - czy bez mechanika sie nie obejdzie .
To co widziałem (oczywiście tylko z góry od silnika ) to zmiana biegów łączy sie za pomocą takiej przegubu (kuli z bolcem) i jest straszliwy luz na tym zreszta na lewarku zmiany biegów także .
z tego co mi wiadomo jest to przeróbka z 4 biegowej skrzyni -zamiana była na 5-biegową skrzynie
--pozdrawiam i dziękuję za pomoc która jest mi bardzo potrzebna...



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » śr mar 05, 2008 20:49

Z tego co napisałeś może to nie w mechanizmie sterowania skrzynką biegów tkwi problem. Moim zdaniem zdaniem powinieneś sprawdzić zawieszenie silnika bo może być tak że drgania zespołu napędowego mogły wyrobić przeguby układu sterowania. A jeżeli zawieszenie silnika jest w porządku to i tak zanim zabierzesz się za regulację zabierz się za te drążki i przeguby - bardzo poprawi to precyzję zmiany biegów.
Jeśli chodzi o regulację to nie jest potrzebny mechanik. Potrzebny jest za to taki specjalny sprawdzian w formie specjalnej płytki zamontowywanej na czas regulacji na dźwignię zmiany biegów po zdjęciu mieszka. Jest to niestety narzędzie z grupy narzędzi specjalnych V.A.G... Ale tak jak mówiłem najpierw kontrola. PozdraVWiam!

[ Dodano: 05 Mar 2008 19:58 ]
Zamiana z 4-gang na 5-gang? Wszystko zależy od tego czy producent ma inne części w zależności od typu skrzyni. Jeżeli nie to nie ma znaczenia ale jeżeli tak to prawdopodobnie ktoś musiał "dostosować" istniejący układ do obsługi dodatkowego ruchu dźwigni w prawo i do przodu. Także ocieranie się dźwigni o obudowę mogłoby wskazywać na nieudolną przeróbkę. Wtedy istotnie nadwyrężone przeguby mogły się poddać. PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

keciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn maja 07, 2007 22:10
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keciu » pt mar 07, 2008 19:15

Buli fan VW pisze:Zamiana z 4-gang na 5-gang? Wszystko zależy od tego czy producent ma inne części w zależności od typu skrzyni. Jeżeli nie to nie ma znaczenia ale jeżeli tak to prawdopodobnie ktoś musiał "dostosować" istniejący układ do obsługi dodatkowego ruchu dźwigni w prawo i do przodu. Także ocieranie się dźwigni o obudowę mogłoby wskazywać na nieudolną przeróbkę. Wtedy istotnie nadwyrężone przeguby mogły się poddać. PozdraVWiam!
Czyli jak mam zlikwidować tak płytkie wchodzenie biegu i luzu na lewarku (bo jest według mnie za duży) .Te dwa biegi wyskakują choć wcześniej tego nie robiło ..pozdrowienia i dziękuje bardzo za interesowaniem sie moim problemem.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob mar 08, 2008 22:26

Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Golfie III ale w IV są jakby dwa punkty zmiany ruchu dźwigni zmiany biegów. Pierwszy przy wyjściu z tunelu a drugi już na skrzynce. Ruch dźwigni w przód i w tył oznacza obrót dźwigni na obudowie skrzynki biegów (zgodnie z poprzecznym położeniem wałków).
Skoro nie wchodzą biegi II i IV musisz zobaczyć w którą stronę odpowiedni drążek obraca dźwignię wybieraka na obudowie. No i już zawężasz sobie pole poszukiwań. Sprawdzasz połączenia przegubowe, czy coś ich nie krępuje w tym ruchu. Podejrzewam, że obrót dźwigni wybieraka będzie dla tych biegów zgodny z ruchem wskazówek zegara patrząc w kierunku ruchu samochodu.
Zazwyczaj jakieś połączenie przegubowe zużywa się i to powoduje luzy w położeniu przód-tył. Podobnie z ruchem dźwigni zmiany biegów na boki - na skrzynce biegów oznacza to wysuwanie i chowanie wałka wybieraka.
Zwróć uwagę na jedną rzecz - ten mechanizm reaguje na ruch zespołu napędowego więc poduszki zawieszenia silnika tez warto sprawdzić.
No a wracając do tych połączeń to likwidując luzy tam zlikwidujesz na dźwigni.
PozdraVWiam


PozdraVWiam!

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » ndz mar 09, 2008 12:35

Po ściągnięciu mieszka na dźwigni zmiany biegów jest taka jakby opaska plastykowa ze śrubką na imbus. Poluzowując tą śrubkę i obracając ta "opaską" powodujemy obracanie się przegubu osadzonego na mimośrodzie i tym samym zmienia się odległość dźwigni pionowej od krawędzi obudowy lewarka. Może taka regulacja coś pomoże doraźnie, wcześniej trzeba zapamiętać położenie elementów przed regulacją, by wrócić do tych samych ustawień gdy coś się zrobi gorzej niż było.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości