problem z automatyczną skrzynią biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Fidello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 03, 2008 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Fidello » pn mar 03, 2008 18:58

Witajcie! Mam od niedawna golfa 3 automat (rocznik 95) i już problemy ze skrzynią biegów -
kolejne biegi nie chcą wskakiwać (włączają się powyżej 4000 obrotów). Po osiągnięciu ostatniego, czwartego biegu wszystko wraca do normy. Po jednodniowym postoju wszystkie problemy rozpoczynają się na nowo. Wymieniłam olej przekładniowy (przez tydzień było wszystko idealnie). Jeżeli komuś jest znany problem, proszę o radę i pomoc. Dzięki wielkie



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pn mar 03, 2008 19:04

a filtr oleju tez??



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn mar 03, 2008 19:05

Jeśli chodzi o automaty to ważna jest ilość tego oleju. Olej oczywiście ATF trzeba zmieniać co ok30000-40000km. Przy wymianie oleju trzeba wyczyścić filtr od tego oleju. Olej sprawdza się na włączonym silniku i nagrzanym do temperatury normalnej pracy. To w którym momencie zmieniają się biegi reguluje się cięgnem. Który olej wymieniłaś i na jaki?

pzdr
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 19:06 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Fidello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 03, 2008 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Fidello » pn mar 03, 2008 19:17

nerlst pisze:Jeśli chodzi o automaty to ważna jest ilość tego oleju. Olej oczywiście ATF trzeba zmieniać co ok30000-40000km. Przy wymianie oleju trzeba wyczyścić filtr od tego oleju. Olej sprawdza się na włączonym silniku i nagrzanym do temperatury normalnej pracy. To w którym momencie zmieniają się biegi reguluje się cięgnem. Który olej wymieniłaś i na jaki?

pzdr
Olej był wymieniany w serwisie VW (Gdańsk Plichta). Nie znam poprzedniego rodzaju oleju, a obecny to płyn - ATF Filtr nie był czyszczony. A co to jest to cięgno?
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 19:20 przez Fidello, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn mar 03, 2008 19:33

Nie wiem za bardzo jak to jest w MK3, bo mam automat w MK2, ale myślę, że w MK3 nie zmieniło się tak dużo. Źle wyregulowane cięgno może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów. Jeśli zmieniałaś olej w VW to wydaje mi się, że raczej powinni dobrze to zrobić, być może filtr oleju był czysty, osobiście tak czy inaczej bym go wyczyścił chociaż, zabrudzony również może powodować problemu ze zmianą biegów. Styl jazdy również może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów (mocne deptanie).


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Fidello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 03, 2008 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Fidello » pn mar 03, 2008 20:37

nerlst pisze:Nie wiem za bardzo jak to jest w MK3, bo mam automat w MK2, ale myślę, że w MK3 nie zmieniło się tak dużo. Źle wyregulowane cięgno może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów. Jeśli zmieniałaś olej w VW to wydaje mi się, że raczej powinni dobrze to zrobić, być może filtr oleju był czysty, osobiście tak czy inaczej bym go wyczyścił chociaż, zabrudzony również może powodować problemu ze zmianą biegów. Styl jazdy również może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów (mocne deptanie).


pzdr
Czy aby wyregulować cięgno trzeba rozłożyć skrzynię biegów na części? Jestem totalna zielenina w tej materii. Ostatnio tyle miałam wydatków z tym moim autkiem, że jak pomyślę, że znowu miałoby być coś większych gabarytów to słabo mi się robi. Dzięki wielkie za wszystkie informacje!!!! Apropo stylu jazdy, to raczej jeżdżę dość delikatnie. Ale i to warto wiedzieć. Dzięki jeszcze raz.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn mar 03, 2008 20:53

Nie trzeba nic rozbierać. Podjedź do mechanika będzie wiedział jak to zrobić, powinien uporać się w 5min i na pewno nie będzie to dużo kosztować.

pzdr

[ Dodano: 03 Mar 2008 19:58 ]
Podpowiem, że zamiast jechać np. do serwisu VW lepiej podjechać do mechanika, który specjalizuje się tylko w automatach, taki mechanik na pewno będzie wiedział co zrobić i raczej nie będzie to tyle kosztowało co w serwisie VW.

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » pn mar 03, 2008 22:10

ja też mam MK2 w automacie tyle że u mnie poszedł panceż od linki od dźwigni zmiany biegów i u mnie był cały czas na biegu do przodu w każdym położeniu. i wymieniłem linkę i ustawiałem sam na dole przy skrzyni powinieneś mieć wystającą część do której idzie linka i regulacja polega na tym że w pozycji "P" musisz poluzować śrubkę która trzyma tą linke a właściwie to jest taki bolec i zapalić i włączać kolejne pozycje i zobaczyć jak chodzi bo ja zanim ustawiłem tak jak powinno być to miałem np na "P" wsteczny na "R" luz a na "N" bieg do przodu i na "D" w każdym bądź razie przesunęło się o jeden do przodu. Ale tak to wygląda u mnie i wydaje mi się że w MK3 jest tak samo :)



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn mar 03, 2008 22:18

ryba2 to co Ty opisujesz nie ma nic wspólnego z problemem koleżanki. Cięgno o którym piszesz jest od wajchy zmiany biegów, a koleżance mechanik musi wyregulować cięgno przyspieszania.


pzdr
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 22:19 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn mar 03, 2008 22:56

Koledzy i koleznaki miałem MK2 z automatem a teraz mam MK3 (AAM) Różnica w sterowaniu jest ogromna. W MK2 wpełni mechaniczne natomiast w MK3 o zmiania biegów decyduje elektronika a dokładnie 7 elektrozaworów. Komp odbiera sygnały z czujnika predkości pojazdu oraz czujnika połozenia przepustnicy i na tej postawie zmienia biegi. Na poczatek jak wymieniłaś olej to filtr trzeba także wymienić koszt około 40zł poza aso oraz uszczelke skrzyni biegów. Wymiana co 60tys km. Następnie trzeba zbadać czujnik predkości koszt 70zł czesto to on wasnie odpowiada za ta usterkę. Znajduje sie on w skrzyni biegów dostęp do niego jest od góry nie trzeba nic rozbierać. Sprawdz takze wszystkie kable które przychodza do skrzyni jest tam kilka wiązek czasmi lubia sie łamac przewody i styki śniedzieją. Zalecam wizyte w zakładzie specializującym sie w automatach w ASO czesto nie maja o tym bladego pojecia a wymiany, naprawy bardzo drogie. Wymiana oleju z filtrem i uszczelką i robocizną powinna kosztować 350zł wszystko. Do skrzyni wchodzi 3,5 l oleju po 25zł/litr (mobil)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 23:01 przez Atomic10, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn mar 03, 2008 23:08

Napchali elektroniki do tego MK3... ale tak jak pisałem, zresztą co kolega Atomic10 potwierdza, jak coś się dzieje z automatem to jechać do kogoś ktoś się tylko w tym specjalizuje.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Fidello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 03, 2008 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Fidello » śr mar 05, 2008 18:29

Dzięki wielkie Wam wszystkim za każdą radę!!!!! Szczerze mówiąc trochę mnie ten mój samochodzik zdołował. Rzeczywiście jeśli chodzi o usługi serwisowe, to są dość kosztowne. Najlepiej od razu z workiem pieniędzy hi, hi... Za samo podłączenie do komputera życzą sobie 300 zł plus robocizna, a co dopiero mówić o naprawach. No nic muszę rozejrzeć się za mechanikiem, który specjalizuje się w automatach. Pozdrowionka :grin: .



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr mar 05, 2008 19:06

Za komputerową diagnoze skrzyni biegów (jest ona odczytywalna) powinnas zapłacić max 100zł. kazda suma wieksza od tej to nic innego jak zdzierstwo.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 19:07 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jurii21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:51
Lokalizacja: Dąbrowy
Kontakt:

Post autor: jurii21 » śr mar 05, 2008 23:49

Atomic10 pisze:Za komputerową diagnoze skrzyni biegów (jest ona odczytywalna) powinnas zapłacić max 100zł. kazda suma wieksza od tej to nic innego jak zdzierstwo.

Pozdrawiam
no ja juz polecam samemu kupić kabelek i zaplacisz ok 80zł


Maciek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 268 gości