Czy to sonda już padła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Czy to sonda już padła?

Post autor: grandi » czw lut 28, 2008 15:16

A więc jakiś czas temu mrugneła mi kontrolka chek engine od sonda lambda , a dziś pali się cały czas , już padła całkiem :( , a gdzie mam jej szukać , silnik 1.8 RP 1989 r. nie mam jej przy kacie. Cały czas ma wyższe obroty .
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 17:08 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 01, 2008 01:08

sonda jest pomiedzy katem a kolektorem wydechowym, zaraz pod przepustnica
http://vw2.info/vwforum/kody/
za pomoca tego mozna zdiagnozowac elektronike w aucie wiec sonde lambda tez
nna zdjeciach to nie tester tylko zwykly srubokret z dioda led dostepny w sklepach elektrycznych badz eelektroinicznych
zamiast niego mozna uzyc zwyklej diody led podlaczonej szeregowo przez rezystor powodujacy spadek napiecia tak by dioda si nie spalila
diode podlaczasz + ddo +aku a - diody do styku w zoltej kostce
obojtne jest to na ktorej nozce diody bedzie rezystor
reszte robisz wedlug linku



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » sob mar 01, 2008 12:28

W RP'ku sonda lambda jest w kolektorze wylotowym.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob mar 01, 2008 15:26

agrala pisze:ozna uzyc zwyklej diody led podlaczonej szeregowo przez rezystor powodujacy spadek napiecia tak by dioda si nie spalila
albo diody 12V i żaden opornik nie jest potrzebny


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz mar 02, 2008 12:48

Odkręcatroche kiepski dostęp. się ją z kanału czy od silnika , widziałem ją i


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz mar 02, 2008 18:02

zanim zaczniecie rozdawać http://vw2.info/vwforum/kody/ sprawdzcie co tam pisze, 2343 to nie jest mieszanka bogata tylko uboga, ja przez ten mały mankament miałem mega problemy z naprawą

Co do samej sondy w kolektorze to mi do dziś sie nie udało jej wykręcić, teraz wiem że wcale nie musiałem bo sonda jest ok. Sprawdz może jeszcze woltomierzem czy generuje napięcie, najlepiej przy wtyczce ECU, a jak masz oscyloskop to nim :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz mar 02, 2008 20:17

Jakiś tydzień temu mrugała 3 razy i nic było oki , kolega mi pomógł zlokalizować z umiejscowieniem nie za ciekawie , dodam do tego że rano nie chce odpalać trzeba wciskac pedał a jak juz zaskoczy to ma nierówne obroty , a jak się rozgrzeje jest juz oki tylk zolta dioda sie pali i ma wysokie obroty .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 231 gości