Jak wymienic jabuszko Pod lewarkiem zmiany biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
berys83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lut 28, 2008 20:51
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Jak wymienic jabuszko Pod lewarkiem zmiany biegow

Post autor: berys83 » pt lut 29, 2008 20:58

Czesc mam problem tej natury potrzebuje wymienić jabłuszko pod lewarkiem wraz z wszystkimi tam znajdującymi sie elementami i prawde powiedziawszy nie mam bladego pojecia jak to zrobic .Z kabiny tego nie zrobie bo juz prubowalem jesli ktos cos na temat wie a w postach na temat wstecznego przeczytałem ze kilka osób to robiło to prosze o info obrazki mile widziane P.S.w poscie WSTECZNY jest obrazek z lewarkiem jednak w mojej besti niema zacisku rozrysowanego pod literka "B" z gory Thx



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 29, 2008 21:06

musisz odkrecic wydech lub mocno go 'wygiac' i bedziesz mial dojscie do dwoch srub co trzymaja mocowanie jabluszka,i odkrecic pret od biegow przy skrzyni biegow.z gory pod mieszkiem zmiany biegow masz tez dwie nakredki
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 21:07 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt lut 29, 2008 23:33

Siema :D
Już to kiedyś opisywałem.
Ale pokrótce to przedstawię jeszcze raz.
Więc tak:
1. Czas pracy ok 5 godzin
2. Co wymieniałem. Jabłko (5 zł), 2 tuleje (kolor pomarańczowy , 25 zł z przesylka na allegro)
3. Zaczyna sz od zdjęcia kata (niezbędne)
4. Odginasz reszte rur na bok podpierasz czyms
5. Zdejmujesz osłone , (ocynkowaną) nad katalizatorem (na zaślepki można śrubokrętem)
6. widzisz spód lewarka (4 śruby na klucz bodaj 13 odkręcasz)
7. lewarek zejdzie w dół , pchasz go w dół , potem dosyc ciężko ale wyjmujesz z tej tulei podwoziowej
8. Wyciskasz tuleje w lewarku( dość proste) , i dalej te pod autem (ciuęzkie dojście , chyba ze masz kanal)
9 . Odkrecasz 2 śruby w środku lewarka i wyjmujesz gniazdo z kulką. Na spodzie gałki jest klin wybijasz wkładasz kulke zakładasz zpowrotem
10. składasz wszystko (p[rócz włożenia rury od learka gladko wszystko pojdzie)
11. Regulujesz na końcówce rury od zmiany skrecasz i śmigasz.
12. Robiłem to bez kanału , da sie :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
berys83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lut 28, 2008 20:51
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: berys83 » sob mar 01, 2008 00:23

Gladko pieknie i przejrzyscie Thx bardzo mysle ze wiecej nie potrzebuje nic jutro bede dzialac :D I tak bym dzialal ale teraz powinno pojsc szybciej :bajer: Pozdro


Lepsze jest wrogiem dobrego
Bylo1,8 abs
ObrazekJest 2,0 abf

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » sob mar 01, 2008 17:05

A sama wymiana jabka?? da rade bez sciągania wydechu?? tulejki mam wszystkie nowe przy skrzyni i tą czerwona, tylko potrzebuje wymienic jabko i nic wiecej, da rade bez sciągania wydechu,tzn wszystko od góry??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c83 ... 3f1d1.html
Rozebrałem już mieszek wraz z konsola srodkową i odkreciłem 2 nakretki od jabka i niechce nadal wyjsc.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob mar 01, 2008 17:45

Maćkooo pisze:. Zaczyna sz od zdjęcia kata (niezbędne)
a zdjolem wydech z gum i dalo rade odsunac.nieruszalem kata



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » sob mar 01, 2008 23:35

Żeby wymienić taki szit trzeba rozbierac pół podwozia :rotfl: , Ja wymieniłem jabko bez ingerencji w podwozie, wszystko dało zrobic od góry, wystarczył dremel z tarczą do metalu, migomat, 2 nakretki i 2 sróby i trochę pomysłowości :grin: robota na 30min :kufel:
Ostatnio zmieniony sob mar 01, 2008 23:37 przez Jessy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz mar 02, 2008 15:00

Jessy pisze:Żeby wymienić taki szit trzeba rozbierac pół podwozia
mylisz sie , podwozia w ogole nie ruszasz (choć nie do konca wiem co masz na mysli mówiąc podwozie? zawieszenie? jesli tak to nie ruszasz go)
Jessy pisze:wystarczył dremel z tarczą do metalu, migomat, 2 nakretki i 2 sróby i trochę pomysłowości
Panie z migomatem wymieniaćja jabłuszko? Tak troche bardzo po Polsku! Nie chiałbym wiedzieć jak wymieniasz np wahacze albo amory 8-[ . Pewnie tez bez odkręcania



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » ndz mar 02, 2008 20:57

Po pierwsze: Pisałem przeciesz wyraznie o podwoziu tzn (układ wydechowy, osłona blaszana). Bo przeciesz co ma wspólnego zawieszenie do wymiany jabka?? Bo ja niewiem?? :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Po drugie: Rozciołem obejme trzymającą kulke i puzniej ja zespawałem, a nie kulke z plastiku :!: :!::!::!::!:
Po trzecie: Co do wachaczy to niema najmniejszej potrzeby ich wymiany.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 02, 2008 21:02

Jessy pisze: Rozciołem obejme trzymającą kulke
?? przecierz to schodzi?

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 20:07 ]



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn mar 03, 2008 16:12

piotr2 pisze:a zdjolem wydech z gum i dalo rade odsunac.nieruszalem kata
Ehh ja wolałem nie ryzykować , jakby cos jescze urwac. A tak elegancko sie robiło. Tuleje nad katem tez zmianiałem, pomogło jego zdjęcie. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn mar 03, 2008 17:54

Ta obejma pod nr 11 na rysunku niby jak schodzi?? :chytry: ?? przeciesz ona jest zaspawana!


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn mar 03, 2008 18:27

mi caly drazek zszedl w dół.obejma zostala pusta.



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn mar 03, 2008 18:33

MI chodzi oto czy da sie to zrobic wszystko od góry, bez sciągania wydechu i osłony??, zresztą już po frytkach rozciołem tą obejme, jak narazie biegi chodzą płynnie.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 475 gości