Wskazania MFA / G60

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw wrz 08, 2005 21:01

okoG60 pisze:
Adrian1980 pisze:
okoG60 pisze: trzymasz wcisnięty przycisk MFA i włanczasz zapłon wyłanczasz i załanczasz po raz drugi i już jesteś w trybie serwisowym. pamietaj że cały czas musisz miec wcisnięty przycisk MFA jak to robisz
dzieki WIELKIE :pub:
no problem :grin: tu masz opis funkcji w trybie serwisowym MFA http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm
Superos :grin:



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » czw wrz 08, 2005 21:43

dzis widzialem podziałke w corrado na mfa w wartosciach od 0-255 czyli od 00 do FF w hexach
przy jezdzia na maxa pokazywało cos w okolicach 200, wiec przeliczmy.
(200/255)x200Kpa = 0.784 x 200KPa = 156Kpa czyli 60 Kpa doładowania dla cisnienia atmosferycznego 96Kpa czyli 0.6 bara dawała spręzarka po regeneracji na kole standardowym.

u mnie pokazuje w mbarach , cisnienie atmosferyczne ~950mbar , podcisnienia maksymalne do 200mbar , niestety nadcisnien jeszcze nie mam ;)

jeszcze jeden zegar jaki widziałem to chyba w PSI , 14.7 PSI to 1 bar , czyli na postoju powinno cos kolo 14.7 dawac (atmosferyczne) i odpowiednio isc w gore ....

wiec chcac zmierzyc ile daje sprezara pierw mierzymy ile mamy na zgaszonym silniku na MFA , potem odpalamy , jazda na maxa , zapamietujemy i odejmujemy tyle ile bylo na zgaszonym.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 21:48

sas_gti pisze:
okoG60 pisze:
sas_gti pisze:czesc, sluchajcie !!
mam troche wątpliwości co do tych odczytówz MFA, skoro wiadomo ze g-lader (seryjny) daje max cisnienie doładowania około 0,65 bara czyli 650 milibarow, to według wszelkich tabel wynik ponad 2000 na motometrze daje grubo ponad 1000 milibarow czyli 1 bara, albo nawet 1,2 bara.....
Jak to wytlumaczyc?
Na filmiku o g60 dostepnym tej stronie w dziale downlaod jest gosc ktory sprawdza cisnienie manometrem, maksymalny wynik jaki otrzymuje z tego co pamietam to wlasnie okolo 0,65 bara czyli prawidłowo.....
(dodam ze nie robi tego na 3 biegu podczas jazdy tylko na luzie i tez uzyskuje maksymalne doladowanie, przeciez niezalezne czy skrzynia jest spieta z silnikiem na którym kolwiek biegu czy jest w pozycji luz i auto stoi to cisnienie doaldowania powinno byc to samo, ta sadze)
Głowna moja watpliwos i pytanie - skad 1,2 bara na odczytach z MFA motometra??
po pierwsze kto ci powiedział że wskazania na MFA są w milibarach? jeżeli tak to jak wytłumaczysz wskazania na licznikach z VDO który pokazuje to w setkach a nie tysiącach.
tu masz przelicznik wskazań MFA na milibary. ja mam 2108 z przetartym przewodem doprowadzającym powietrze z sprężarki do IC czyli jakieś 1100 milibarów czyli 0,55 bara
juz ci wszytko mówie
po pierwsze to czytaj dokladnie i ze zrozumieniem, bo nigdzie nie napisałem ze na MFA jest wynik w milibarach,
napisalem natomiast ze jak na MFA motometra masz ponad 2000 (czegoś tam, nie napisałem czego) to z tabeli dostarczonej zreszta przez ciebie wynika ze masz maksymalne doladowanie ponad 1 bara (przy założeniu ze 1 bar to 1000 milibarów)

Wnioskuje ze "mBAR" to "milibar" tak jak np "mm" to "milimetr"
z tego co wiem to "mili" onacza jedną tysięczną, a 1 bar to 1000 milibarów, dlatego nie rozumiem skad u ciebie 1100 milibarow to 0,55 bara ( ale moze jestem w bledzie)
Uwazasz ze 1 bar to 2000 milibarów?
no to w takim razie mi pompuje ponad 1bar tu masz następne przeliczniki ale na PSI oblicz sobie i tu też wychodzi że pompuje mi ponad 1bar. to są tabele nie ma oco się kłócic ale czy to możliwe że g-lader po regeneracji na orginalnym kółku i z przetartym wężem powietrza może pompować ponad 1bar? skoro fabrycznie pompuje 0.6 bara. z tąd moje przypuszczenia że to może być inny przelicznik i dlatego mi wyszło 0.55 bara ot co.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 08, 2005 22:19

okoG60 pisze:
no to w takim razie mi pompuje ponad 1bar tu masz następne przeliczniki ale na PSI oblicz sobie i tu też wychodzi że pompuje mi ponad 1bar. to są tabele nie ma oco się kłócic ale czy to możliwe że g-lader po regeneracji na orginalnym kółku i z przetartym wężem powietrza może pompować ponad 1bar? skoro fabrycznie pompuje 0.6 bara. z tąd moje przypuszczenia że to może być inny przelicznik i dlatego mi wyszło 0.55 bara ot co.


Aha, czyli przypuszczales ze przelicznik musi byc inny bo ci sie wyniki nie zgadzaly z tabelą to akurat sobie 2 wziałeś zeby sie zgadzalo.
Lepiej sie upewnic w swoich przupuszczeniach zanim cos napiszesz bo ludzi wprowadzasz w błąd i to nie pierwszy raz.
Ktoś może pomysleć ze jak mu nie pokazuje ponad 2 tys(na motometrze) to ma sprezarke do regeneracji, a tak nie jest, bo to tylko twoje przypuszczenia jak sie okazuje....
A skoro twoj MFA pokazuje 2 razy wiecej to sadze ze nalezy sie nad tym glebiej zastanowic, moze cos jest nie tak? pozdro



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 22:29

sas_gti pisze:
okoG60 pisze:
no to w takim razie mi pompuje ponad 1bar tu masz następne przeliczniki ale na PSI oblicz sobie i tu też wychodzi że pompuje mi ponad 1bar. to są tabele nie ma oco się kłócic ale czy to możliwe że g-lader po regeneracji na orginalnym kółku i z przetartym wężem powietrza może pompować ponad 1bar? skoro fabrycznie pompuje 0.6 bara. z tąd moje przypuszczenia że to może być inny przelicznik i dlatego mi wyszło 0.55 bara ot co.


Aha, czyli przypuszczales ze przelicznik musi byc inny bo ci sie wyniki nie zgadzaly z tabelą to akurat sobie 2 wziałeś zeby sie zgadzalo.
Lepiej sie upewnic w swoich przupuszczeniach zanim cos napiszesz bo ludzi wprowadzasz w błąd i to nie pierwszy raz.
Ktoś może pomysleć ze jak mu nie pokazuje ponad 2 tys(na motometrze) to ma sprezarke do regeneracji, a tak nie jest, bo to tylko twoje przypuszczenia jak sie okazuje....
A skoro twoj MFA pokazuje 2 razy wiecej to sadze ze nalezy sie nad tym glebiej zastanowic, moze cos jest nie tak? pozdro
sprawdz dokładnie oba przeliczniki i zobaczysz że na każdym jest pomiar do 2200 na motometrze a VDO do 255 więc chyba z powietrza ten wynik mi się nie wzioł, a może ty masz jakąś teorie na ten temat?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 08, 2005 22:58

okoG60 pisze:
sprawdz dokładnie oba przeliczniki i zobaczysz że na każdym jest pomiar do 2200 na motometrze a VDO do 255 więc chyba z powietrza ten wynik mi się nie wzioł, a może ty masz jakąś teorie na ten temat?
heh, to znaczy tylko tyle ze tabele są dobre, musza pozostać ze sobą w zgodności
Jeśli chodzi o skalowanie przyrządów pomiarowych to musisz wiedzieć że zawsze skalę wyprowadza sie troche ponad zakres pracy danego urządzeniam w tym przypadku czujnika, żeby można było stwierdzić ewentualne zbyt duże cisnienie. po to żeby można było uniknąć ewentualnej awarii,
To dlatego tabele zawierają warotści wyższe od zakresu normalnej pracy sprężarki (0-0,65 bara).
Pomyśl teraz ze skala czujnika dołądowania konczy sie na 0,65 bara, a ty zmieniles kółko, czy wtedy pomiar bedize prawidłowy?? miedzy innymi po to są zachowane te rezerwy przy pomiarze- jak zmieniasz kółko to nie musisz wymianiać czujnika a wskazanie na MFA bedzie nadal prawidłowe
Dla przykładu tabele od sondy lamda zawierają wartości w których ona mormalnie nie ma szans pracować...
po prostu skoro czujnik doładowania ma taki zakres pomiarowy to do niego muszą sie odnosić sie tabele.
teoria zaczerpnięta z Politechniki Warszawskiej wydz. Automatyki i kontroli pomiarów



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 23:26

sas_gti pisze:
okoG60 pisze:
sprawdz dokładnie oba przeliczniki i zobaczysz że na każdym jest pomiar do 2200 na motometrze a VDO do 255 więc chyba z powietrza ten wynik mi się nie wzioł, a może ty masz jakąś teorie na ten temat?
heh, to znaczy tylko tyle ze tabele są dobre, musza pozostać ze sobą w zgodności
Jeśli chodzi o skalowanie przyrządów pomiarowych to musisz wiedzieć że zawsze skalę wyprowadza sie troche ponad zakres pracy danego urządzeniam w tym przypadku czujnika, żeby można było stwierdzić ewentualne zbyt duże cisnienie. po to żeby można było uniknąć ewentualnej awarii,
To dlatego tabele zawierają warotści wyższe od zakresu normalnej pracy sprężarki (0-0,65 bara).
Pomyśl teraz ze skala czujnika dołądowania konczy sie na 0,65 bara, a ty zmieniles kółko, czy wtedy pomiar bedize prawidłowy?? miedzy innymi po to są zachowane te rezerwy przy pomiarze- jak zmieniasz kółko to nie musisz wymianiać czujnika a wskazanie na MFA bedzie nadal prawidłowe
Dla przykładu tabele od sondy lamda zawierają wartości w których ona mormalnie nie ma szans pracować...
po prostu skoro czujnik doładowania ma taki zakres pomiarowy to do niego muszą sie odnosić sie tabele.
teoria zaczerpnięta z Politechniki Warszawskiej wydz. Automatyki i kontroli pomiarów
jak zmierze ciśnienie manometrem wskazówkowym to wtedy zobaczymy co i jak i jak mają się te przeliczniki do stanu faktycznego. sprawdz u kuby twojego kumpla który też ma G60 ile mu pokazuje na MFA bo mi mówił że też ma wynik powyrzej 2000 a on przecież też ma serie i nic nie dłubane w sprężarce



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt wrz 09, 2005 00:16

tylko raz sie 2 tysie z hakiem pokazało, ale sprawedzimy jeszcze raz i spróbujemy uzyskać znowu ponad dwa...



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt wrz 09, 2005 01:12

sas_gti pisze:tylko raz sie 2 tysie z hakiem pokazało, ale sprawedzimy jeszcze raz i spróbujemy uzyskać znowu ponad dwa...
sprubujcie tym razem podczas jazdy a nie na postoju prześle mu filmik z moim wskazaniem to sam zobaczyszile mi pokazuje



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt wrz 09, 2005 02:25

Ty cały czas myślisz chyba że ja ci nie wierze a to nie tak, zauważyłem tylko że twoje wyniki są dziwne, ale nie twierdze przeciez ze są z kosmosu.

Na dniach zmierzymy podczas jazdy i postoju, ale na logike powinno byc to samo



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt wrz 09, 2005 06:26

ok, czyli z tabeli wynika ze moj przelicznik - jeden ,odnosnie zakresu wskazan 148-255 jest zly .myslałem ze to jest % wypelnenia map sensora , jednak sie mylilem.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt wrz 09, 2005 12:24

sas_gti pisze:Ty cały czas myślisz chyba że ja ci nie wierze a to nie tak, zauważyłem tylko że twoje wyniki są dziwne, ale nie twierdze przeciez ze są z kosmosu.

Na dniach zmierzymy podczas jazdy i postoju, ale na logike powinno byc to samo
musze uszczelnić układ bo jak pisałem to mam przetartą rure powietrza i jak by nie było układ jest nieszczelny



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt wrz 09, 2005 12:50

GTO pisze:ok, czyli z tabeli wynika ze moj przelicznik - jeden ,odnosnie zakresu wskazan 148-255 jest zly .myslałem ze to jest % wypelnenia map sensora , jednak sie mylilem.
dlaczego zły? Ile maks ci na VDO pokazuje??
Sadze ze powinno wyjsc na motometrze max 1700 a na VDO ze 200 co odpowiada około 650 mBAR czyli 0,65 bara.

W poniedziałek jedziemy z g60 do VW na VAGa, kompresje i doładowanie, popytamy sie troche to moze cie czegos dowiemy....

Pytanie: czy przpeustnica w g60 ma taka sama funkcje jak zawory blowoff w silnikach turbodoładowanych?? czyli upuszczenia nadcisnienia z układu?? (w g60 bypassem na sprezarke a w turbo przez blowoff do atmosfery)? dobrze to rozumiem?

[ Dodano: Pią Wrz 09, 2005 12:56 ]
okoG60 pisze: musze uszczelnić układ bo jak pisałem to mam przetartą rure powietrza i jak by nie było układ jest nieszczelny
kurde myslalem ze mowiac "przetarta" masz na mysli ze jej śr powiekszyles albo spolerowales albo co...
A w ktorym miejscu masz tą przecierke? Zajmij sie tym od razu bo przeciez przez nia syfy zasysa do układu, można silnik nawet zatrzeć ni mowiąc juz o spreżarce, bo poc ten filt powietrza tam jednak wsadzali...



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt wrz 09, 2005 15:22

sas_gti pisze:kurde myslalem ze mowiac "przetarta" masz na mysli ze jej śr powiekszyles albo spolerowales albo co...
A w ktorym miejscu masz tą przecierke? Zajmij sie tym od razu bo przeciez przez nia syfy zasysa do układu, można silnik nawet zatrzeć ni mowiąc juz o spreżarce, bo poc ten filt powietrza tam jednak wsadzali...
pisałem który jest przetarty od sprężarki do interculera a przez niego nie zasysa, przez niego ucieka

[ Dodano: Pią Wrz 09, 2005 15:27 ]
sas_gti pisze:dlaczego zły? Ile maks ci na VDO pokazuje??
Sadze ze powinno wyjsc na motometrze max 1700 a na VDO ze 200 co odpowiada około 650 mBAR czyli 0,65 bara.
wejdz na strone clubu corrado tam co drugi ma G60 z licznikiem VDO i jakoś kazdy kto ma dobrą sprężarke to ma powyżej 220, ciekawe co nie. ale ty się dalej upierasz że to za duże wartości więc może kazdy ma zepsuty licznik?


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości