okoG60 pisze:
sprawdz dokładnie oba przeliczniki i zobaczysz że na każdym jest pomiar do 2200 na motometrze a VDO do 255 więc chyba z powietrza ten wynik mi się nie wzioł, a może ty masz jakąś teorie na ten temat?
heh, to znaczy tylko tyle ze tabele są dobre, musza pozostać ze sobą w zgodności
Jeśli chodzi o skalowanie przyrządów pomiarowych to musisz wiedzieć że zawsze skalę wyprowadza sie troche ponad zakres pracy danego urządzeniam w tym przypadku czujnika, żeby można było stwierdzić ewentualne zbyt duże cisnienie. po to żeby można było uniknąć ewentualnej awarii,
To dlatego tabele zawierają warotści wyższe od zakresu normalnej pracy sprężarki (0-0,65 bara).
Pomyśl teraz ze skala czujnika dołądowania konczy sie na 0,65 bara, a ty zmieniles kółko, czy wtedy pomiar bedize prawidłowy?? miedzy innymi po to są zachowane te rezerwy przy pomiarze- jak zmieniasz kółko to nie musisz wymianiać czujnika a wskazanie na MFA bedzie nadal prawidłowe
Dla przykładu tabele od sondy lamda zawierają wartości w których ona mormalnie nie ma szans pracować...
po prostu skoro czujnik doładowania ma taki zakres pomiarowy to do niego muszą sie odnosić sie tabele.
teoria zaczerpnięta z Politechniki Warszawskiej wydz. Automatyki i kontroli pomiarów