Wymiana stabilizatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wymiana stabilizatora

Post autor: mauro22 » pt lut 29, 2008 13:32

Witam.
Jakiś czas temu opisałem swoje problemy z migajacą kontrolką oraz sygnałem dźwiękowym smarowania. Wspominałem takze o kontrolce temperatury, która miga czy tez swieci w zalezności od jej widzimisie. Jeden z forumowiczów zapewniał wtedy iz jest to "stabilizator napięcia +10V".
W związku z tym mam pytanie:
- Czy chodzi to dokładnie o stabilizator zaznaczony na zdjęciu poniżej/?

Obrazek

Jeśli tak to czy aby go wymienić to mogę zakupić go na tej aukcji//

http://www.allegro.pl/item318697184_sta ... 2szt_.html

Pozdrawiam.


Jacek R.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 29, 2008 14:02

Stabilizator nie ma nic wspólnego z brzęczykiem i kontrolką oleju :chytry: Jego zadaniem jest stabilizować wskazniki paliwa i temperatury żeby nie biegały po całej skali np.na zakręcie.
Tu masz opisany Twój problem:
Obrazek



anfar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 09, 2007 20:20
Lokalizacja: prawie Zamosc

Post autor: anfar » pt lut 29, 2008 14:09

mauro22 pisze:Czy chodzi to dokładnie o stabilizator zaznaczony na zdjęciu poniżej/?
Uważam że rację ma kol bongo a to co zaznaczyłeś to faktycznie stabilizator nap (nazywany też ogranicznikiem nap)



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lut 29, 2008 14:51

Wspomniany stabilizator stabilizuje napięcie jedynie dla wskaźników temperatury i poziomu paliwa jak to już kolega powyżej napisał, "brzęczyk" jest zasilany pełnym napięciem występującym w instalacji (bez stabilizatora).

Prawdopodobnie jest jakiś zimny lut w zespole wskaźników stąd te "wariacje".

P.S
Oczywiście stwierdzenie "Jego zadaniem jest stabilizować wskazniki paliwa i temperatury żeby nie biegały po całej skali np.na zakręcie. " jest totalną bzdurą ale to już tak poza tematem żeby się komuś to nie utrwaliło w pamięci po przeczytaniu posta.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 29, 2008 17:49

zodiak pisze:Oczywiście stwierdzenie "Jego zadaniem jest stabilizować wskazniki paliwa i temperatury żeby nie biegały po całej skali np.na zakręcie. " jest totalną bzdurą ale to już tak poza tematem żeby się komuś to nie utrwaliło w pamięci po przeczytaniu posta.
No to po co on jest?Stabilizator napięcia stabilizuje napięcie robocze dla wskazników i przyrządów-bez niego wskaznik paliwa np.na zakręcie czy przy hamowaniu bądz przyspieszaniu,gdzie gwałtownie zmienia sie poziom paliwa w baku(w sensie działania na pływak,bo pewnie zaraz sie doczepisz że poziom sie nie zmienia)tańczyłby po całej skali...Tyle ode mnie.Pozdro.
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 18:05 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lut 29, 2008 18:19

bongo pisze:
zodiak pisze:Oczywiście stwierdzenie "Jego zadaniem jest stabilizować wskazniki paliwa i temperatury żeby nie biegały po całej skali np.na zakręcie. " jest totalną bzdurą ale to już tak poza tematem żeby się komuś to nie utrwaliło w pamięci po przeczytaniu posta.
No to po co on jest?Stabilizator napięcia stabilizuje napięcie robocze dla wskazników i przyrządów-bez niego wskaznik paliwa np.na zakręcie czy przy hamowaniu bądz przyspieszaniu,gdzie gwałtownie zmienia sie poziom paliwa w baku(w sensie działania na pływak,bo pewnie zaraz sie doczepisz że poziom sie nie zmienia)tańczyłby po całej skali...Tyle ode mnie.Pozdro.
Dzwoni.....ale nie w tym kościele.
Stabilizator faktycznie stabilizuje napięcie ale nie po to aby "wskaznik paliwa np.na zakręcie czy przy hamowaniu bądz przyspieszaniu,gdzie gwałtownie zmienia sie poziom paliwa w baku(w sensie działania na pływak,bo pewnie zaraz sie doczepisz że poziom sie nie zmienia)tańczyłby po całej skali.." tylko aby wskazania nie były zależne od napięcia w instalacji.
Po prostu np. przy zgaszonym silniku i przy zapalonym silniku wskazania by się różniły, także włączaniu urządzeń o dużym poborze prądu (spadki napięcia w instalacji).
A wyżej wymieniony stabilizator nie nie służy do tego co napisałeś i na 1000% nie powoduje "stabilizacji" wskazań mierników przy zmianie wartości oporów czujników (paliwa w baku i temperatury).
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 18:24 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 29, 2008 18:26

mi wskaznikli szwankowaly w mk2.wymienilem ten stabilizator i dalej to samo bylo.pomoglo dokladne wyczyszczenie masy z lewej strony nad kolanami pod oslana co jest nad kolanami.jest z lewej kilka mas do kupy dane.tam slabo stykalo i wskaznik temp. sie .....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości