Wskazania MFA / G60

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Wskazania MFA / G60

Post autor: olozwirski » ndz wrz 04, 2005 17:14

No i wreszcie udalo mi sie wejsc w tryb serwisowy i odczytac cos ciekawego. Moze mi ktos objasnic co jest co? Przy przelaczniku w pozycji 1 tak:
kod silnika 018
kod kraju 1
zakres predkosci 950
gorny limit obrotow 7418
dolny limit obrotow 1175
cisnienie odlaczania paliwa 159
test wszystko ok
I tu pytanko: co to za silnik ten 018?
Przelacznik w pozycji 2: w sumie to tu jest wszystko dla mnie jasne oprocz pozycji 2. tu pokazuje mi roznie. Na postoju caly czas trzyma 511, jak go pogazuje to sie wacha 511- 390. Podczas jazdy przy pelnym gazie az do odciecia (7000) niezaleznie od biegu schodzi do 507 i nic wiecej. Co to oznacza? Dmucha jeszcze cos ta sprezarka czy nic?
Ostatnio zmieniony ndz mar 18, 2007 12:42 przez olozwirski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » ndz wrz 04, 2005 18:58

w tej pozycji co ci dmucha czyli MFA przełącząne na 2 i druga pozycja.zapisz sobie ile ci pokazuje jak masz wyłączony silnik jak chodzi ci na biegu jałowym i na trujce przy pełnym gazie zobacz ile ci pokazuje aż do odciecia. aha i jaki masz licznik z VDO czy motometra jak to sprawdzisz to napisz ja gdzies mam przelicznik to ci powiem co i jak z twoją sprężarką

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 19:01 ]
tylko te trzy wartosci mi podaj przy wyłączonym silniku, na biegu jałowym i na pełnym gazie najlepiej na trójce ile ci wtedy pokazuje



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn wrz 05, 2005 15:13

Jest tak:
na wylaczonym silniku 507
na luzie obroty na maxa 418 - 425
na 2, 3 do odciecia 507
Nie powinnio czasami spadac w dol podczas jazdy, nie tylko na luzie?
Co ciekawe to ze wczoraj mialem 511 a dzis 507, nic z tego ni kumam...



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn wrz 05, 2005 15:24

jak mu dodajesz gazu to powinno rosnąć. ja na moim mam takie wskazania na wyłączonym 1800, na biegu jałowym w granicach 800 a na pełnym gazie na trojce ponad 2100 jesli sie nie myle to masz licznik motometra czyli sprezarka jest kaput obwiązkowo regeneracja. pewnie bierze ci silnik olej co sprawdz w rurze ktora wychodzi z wylotu sprezarki czy nie ma tam jakis opiłków metalu, jezeli jest tylko olej bez opiłków to znaczy ze jeszcze nic sie nie sypneło ale radziłbym ci ją natychmiast regenerować



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn wrz 05, 2005 18:48

Nie wiem czy to cos zmienia, podobno mam chip SLS i kolko 68mm. No i ja mam MotoMeter. Zanim bede regenerowal G chcialbym sie upewnic ze naprawde musze, gdzies kiedys wyczytalem ze mozna tez zmierzyc cisnienie manometrem. Zdejmuje sie gdzies jakis wezyk czy cos. A moze glosze herezje, slyszales cos na ten temat?



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn wrz 05, 2005 23:06

tak manometr wskazówkowy jest najlepszy. a mając kółko 68mm to powinienes miesc grubo ponad 2200 na MFA drugie mając mniejsze kólko owiele szybciej zuzywają sie elementy w sprezarce jak łozyska, zimeringi no i listwy uszczelniające. jak znajde fotke to ci posle w ktorym miejscu sie podpina manometr



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt wrz 06, 2005 06:29

najlepiej w kolektor ssacy trojnikiem w wezyk do regulatora cisnienia paliwa ;)
pomiar wtedy jest najdokladniejszy.
na kole 68mm powinno byc cisnienie w okolicach 190KPa czyli 90 KPa (0.9b) doładowania.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 08, 2005 16:56

czesc, sluchajcie !!
mam troche wątpliwości co do tych odczytówz MFA, skoro wiadomo ze g-lader (seryjny) daje max cisnienie doładowania około 0,65 bara czyli 650 milibarow, to według wszelkich tabel wynik ponad 2000 na motometrze daje grubo ponad 1000 milibarow czyli 1 bara, albo nawet 1,2 bara.....
Jak to wytlumaczyc?
Na filmiku o g60 dostepnym tej stronie w dziale downlaod jest gosc ktory sprawdza cisnienie manometrem, maksymalny wynik jaki otrzymuje z tego co pamietam to wlasnie okolo 0,65 bara czyli prawidłowo.....
(dodam ze nie robi tego na 3 biegu podczas jazdy tylko na luzie i tez uzyskuje maksymalne doladowanie, przeciez niezalezne czy skrzynia jest spieta z silnikiem na którym kolwiek biegu czy jest w pozycji luz i auto stoi to cisnienie doaldowania powinno byc to samo, ta sadze)
Głowna moja watpliwos i pytanie - skad 1,2 bara na odczytach z MFA motometra??



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 19:55

sas_gti pisze:czesc, sluchajcie !!
mam troche wątpliwości co do tych odczytówz MFA, skoro wiadomo ze g-lader (seryjny) daje max cisnienie doładowania około 0,65 bara czyli 650 milibarow, to według wszelkich tabel wynik ponad 2000 na motometrze daje grubo ponad 1000 milibarow czyli 1 bara, albo nawet 1,2 bara.....
Jak to wytlumaczyc?
Na filmiku o g60 dostepnym tej stronie w dziale downlaod jest gosc ktory sprawdza cisnienie manometrem, maksymalny wynik jaki otrzymuje z tego co pamietam to wlasnie okolo 0,65 bara czyli prawidłowo.....
(dodam ze nie robi tego na 3 biegu podczas jazdy tylko na luzie i tez uzyskuje maksymalne doladowanie, przeciez niezalezne czy skrzynia jest spieta z silnikiem na którym kolwiek biegu czy jest w pozycji luz i auto stoi to cisnienie doaldowania powinno byc to samo, ta sadze)
Głowna moja watpliwos i pytanie - skad 1,2 bara na odczytach z MFA motometra??
po pierwsze kto ci powiedział że wskazania na MFA są w milibarach? jeżeli tak to jak wytłumaczysz wskazania na licznikach z VDO który pokazuje to w setkach a nie tysiącach.
tu masz przelicznik wskazań MFA na milibary. ja mam 2108 z przetartym przewodem doprowadzającym powietrze z sprężarki do IC czyli jakieś 1100 milibarów czyli 0,55 bara



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw wrz 08, 2005 20:44

a tak przy okazji to jak mozna wejsc w tryb serwisowy w MFA ??



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 20:48

Adrian1980 pisze:a tak przy okazji to jak mozna wejsc w tryb serwisowy w MFA ??
trzymasz wcisnięty przycisk MFA i włanczasz zapłon wyłanczasz i załanczasz po raz drugi i już jesteś w trybie serwisowym. pamietaj że cały czas musisz miec wcisnięty przycisk MFA jak to robisz



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw wrz 08, 2005 20:51

okoG60 pisze:
Adrian1980 pisze:a tak przy okazji to jak mozna wejsc w tryb serwisowy w MFA ??
trzymasz wcisnięty przycisk MFA i włanczasz zapłon wyłanczasz i załanczasz po raz drugi i już jesteś w trybie serwisowym. pamietaj że cały czas musisz miec wcisnięty przycisk MFA jak to robisz
dzieki WIELKIE :pub:



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw wrz 08, 2005 20:57

Adrian1980 pisze:
okoG60 pisze:
Adrian1980 pisze:a tak przy okazji to jak mozna wejsc w tryb serwisowy w MFA ??
trzymasz wcisnięty przycisk MFA i włanczasz zapłon wyłanczasz i załanczasz po raz drugi i już jesteś w trybie serwisowym. pamietaj że cały czas musisz miec wcisnięty przycisk MFA jak to robisz
dzieki WIELKIE :pub:
no problem :grin: tu masz opis funkcji w trybie serwisowym MFA http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 08, 2005 20:58

okoG60 pisze:
sas_gti pisze:czesc, sluchajcie !!
mam troche wątpliwości co do tych odczytówz MFA, skoro wiadomo ze g-lader (seryjny) daje max cisnienie doładowania około 0,65 bara czyli 650 milibarow, to według wszelkich tabel wynik ponad 2000 na motometrze daje grubo ponad 1000 milibarow czyli 1 bara, albo nawet 1,2 bara.....
Jak to wytlumaczyc?
Na filmiku o g60 dostepnym tej stronie w dziale downlaod jest gosc ktory sprawdza cisnienie manometrem, maksymalny wynik jaki otrzymuje z tego co pamietam to wlasnie okolo 0,65 bara czyli prawidłowo.....
(dodam ze nie robi tego na 3 biegu podczas jazdy tylko na luzie i tez uzyskuje maksymalne doladowanie, przeciez niezalezne czy skrzynia jest spieta z silnikiem na którym kolwiek biegu czy jest w pozycji luz i auto stoi to cisnienie doaldowania powinno byc to samo, ta sadze)
Głowna moja watpliwos i pytanie - skad 1,2 bara na odczytach z MFA motometra??
po pierwsze kto ci powiedział że wskazania na MFA są w milibarach? jeżeli tak to jak wytłumaczysz wskazania na licznikach z VDO który pokazuje to w setkach a nie tysiącach.
tu masz przelicznik wskazań MFA na milibary. ja mam 2108 z przetartym przewodem doprowadzającym powietrze z sprężarki do IC czyli jakieś 1100 milibarów czyli 0,55 bara
juz ci wszytko mówie
po pierwsze to czytaj dokladnie i ze zrozumieniem, bo nigdzie nie napisałem ze na MFA jest wynik w milibarach,
napisalem natomiast ze jak na MFA motometra masz ponad 2000 (czegoś tam, nie napisałem czego) to z tabeli dostarczonej zreszta przez ciebie wynika ze masz maksymalne doladowanie ponad 1 bara (przy założeniu ze 1 bar to 1000 milibarów)

Wnioskuje ze "mBAR" to "milibar" tak jak np "mm" to "milimetr"
z tego co wiem to "mili" onacza jedną tysięczną, a 1 bar to 1000 milibarów, dlatego nie rozumiem skad u ciebie 1100 milibarow to 0,55 bara ( ale moze jestem w bledzie)
Uwazasz ze 1 bar to 2000 milibarów?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości