Sonda lambda -> czy to ta wtyczka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » czw lut 28, 2008 01:27

[b]AFN140KM[/b] pisze:Ja jestem zdania, że lepiej kupić oryginał, bo mam 99,9% pewności jeśli chodzi o poprawność działania. Przeglądnąłem na szybkiego allegro i nie znalazłem oryginalnego Boscha, ale w Twoim przypadku jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli będziesz robił otwór w rurze wydechowej, to możesz kupić sondę z krótszym przewodem (oryginalnie 690mm), bo sonda będzie bliżej tej wtyczki, którą znalazłeś w autku. Ważne jest, aby wtyczka pasowała i moc grzałki sondy. Grzałka też jest ważna i o ile pamiętam Twoja sonda powinna mieć 18W mocy. Taką, chyba mają na allegro z boscha za 299zł, ale musisz dopytać:
http://moto.allegro.pl/it...ch_vw_seat.html
Pozdrawiam.
O przewód to już tam mało się rozchodzi, damy z tym radę :bigok: bardziej mnie szokują ceny tych sond BOSHa, o grzałce faktycznie nie pomyślałem i nawet nie pytałem się jak to jest... tylko ta sonda co podesłałeś mi link ma taką samą wtyczkę jak ja czyli dobra jest, ale nie ma w opisie nic o silniku 1.4 ABD, ale nie wiem czy ma to znaczenie....
No i w tej wtyczce co mam w aucie to mam trochę inne kolory kabli, ale nie ma sondy chyba z moimi kolorami, to nie wiem o co chodzi, chyba, że ktoś kiedyś już tu kombinował.... Ja mam 2 białe, żółty i brązowy.

Nie wiem którą sondę kupić... różnica w cenie niby jest spora, ale żeby nie wyrzucić kasy w błoto na tą czy na tą sondę...

a ktoś kupował może jeszcze jakiś zamiennik, nie oryginalnego BOSHa i jak działa :bajer: ?


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw lut 28, 2008 08:29

upel pisze:...ale nie ma w opisie nic o silniku 1.4 ABD, ale nie wiem czy ma to znaczenie...
Nie ma w opisie nic o ABD, bo chodzi właśnie o długość przewodu. Tak, jak Ci napisałem wcześniej, Twoja sonda oryginalna ma mieć przewód o długości 690mm, a ta w linku 610. Ty możesz kupić z krótszym przewodem, ale wtedy nie będzie nic pisało o ABD.
upel pisze:No i w tej wtyczce co mam w aucie to mam trochę inne kolory kabli
Zgadza się, bo każda sonda 4-przewodowa będzie miała takie kolory: 2 białe, popielaty i czarny.
upel pisze:ale nie ma sondy chyba z moimi kolorami
NIe ma

PS. Generalnie, musi się zgadzać wtyczka, gwint, długość przewodu, czyli dobierasz z porównywalnym rocznikowo autkiem, czyli ten link co Ci podałem raczej będzie OK.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 29, 2008 00:14

A mam jeszcze pytanko jedno, bo chyba się zdecyduje na BOSCHa tylko bez tej końcówki może i sam kabelki zarobie, to chyba można tak??

Tylko może mi ktoś powiedzieć jaka może być do mojego auta BOSCHa, chodzi mi tu głownie o grzałkę czy 12 czy 18W i na jakie jeszcze ewentualnie rzeczy zwrócić uwagę....?

Mam coś takiego na oku: http://moto.allegro.pl/item314630016_so ... _auta.html
lub ewentualnie takie:
http://moto.allegro.pl/item314632205_so ... y_18w.html

Czy one się właściwie czymś różnią? i która jest dobra, bo dla mnie to to samo :bigok:


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 29, 2008 00:45

upel pisze:...A mam jeszcze pytanko jedno, bo chyba się zdecyduje na BOSCHa tylko bez tej końcówki może i sam kabelki zarobie, to chyba można tak??...
Rozumiem, że chcesz by było najtaniej, ale takie podejście na ogół zawodzi. Gdybyś nie zapytał to zepsuł byś nieświadomie sondę. Zgadnij dlaczego.
Kupujesz uniwersalną sondę, nie masz wtyczki oryginalnej i co byś zrobił? Przylutował kabelki do wtyczki w autku? Zapamiętajcie wszyscy: PRZEWODÓW SOND LAMBDA NIE WOLNO LUTOWAĆ!!! To nie jest mój wymysł, tylko inżynierów z Bosch'a i innych firm produkujących sondy. Kiedyś chyba już o tym pisałem, ale sie powtórzę. Dlaczego nie wolno lutować przewodów sond i jak w takim razie je zamontować?
Przewodów sond nie wolno lutować, ponieważ sonda potrzebuje powietrza atmosferycznego do poruwnaniago ze spalinami (tak w skrucie). Spaliny jak się dostają do sondy? Każdy wie. A jak się dostaje powietrze? Powietrze dostaje się przez przewody elektryczne. Przepływa pod izolacją przewodu, między "nitkami" plecionki. Momyśl co się stanie, jeśli polutujesz przewody sondy. Połączysz wszystkie nitki ze sobą spoiną z cyny, a dodatkowo pod wpływem temperatury od lutownicy, zaciśnie się izolacja przewodu elektrycznego zatykając całkowicie dopływ powietrza.
Na niektórych rzeczach nie da się zaoszczędzić. Lepiej zrobić coś raz, a porządnie niż kilka razy, a i tak efekt końcowy będzie do d... . :D
upel pisze:...Tylko może mi ktoś powiedzieć jaka może być do mojego auta BOSCHa, chodzi mi tu głownie o grzałkę czy 12 czy 18W i na jakie jeszcze ewentualnie rzeczy zwrócić uwagę....?...
Sonda, którą kupisz musi mieć grzałkę 18W. A to dlatego, że jest znacznie oddalona od kolektora wydechowego. Co to ma do rzeczy? A no ma. Wylatujące spaliny z cylindra są gorące, ale zanim dotrą do sondy są zbyt "zimne" by rozgrzać sondę do odpowiedniej temperatury pracy. Przy wtrysko Bosch'a takim jak u Ciebie (Bosch MonoMotronic) sonda 12W może być zastosowana, ale musiałbyś ją wkręcić bezpośrednio w kolektor wydechowy. Tak, jak np. w Renault Megane.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 00:54 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 29, 2008 00:51

o tym przyznam nie wiedziałem.... hmmmm

ale nie można jakoś połączyć tych kabelków ze sobą bez wtyczki i bez lutowania, jakieś tulejki, izolacja... dużo jest takich sond bez wtyczek, pytałem się w innych sklepach, nie koniecznie w INTERCARsie i mówili, że nie mają i nie sprowadzą nawet takiej sondy z wtyczką, bo nie ma nawet do nich dostępu, tylko po prostu z gołymi kabelkami i jakieś tam są w komplecie tulejki czy coś, nie wiem jak to wygląda....


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 29, 2008 01:05

upel pisze: jakieś tam są w komplecie tulejki czy coś, nie wiem jak to wygląda....
Tak wygląda:

Obrazek
1. Sonda uniwersalna
2. Pokrywka wtyczki (patent Bosch)
3. Wtyczka (patent Bosch)
4. Specjalne skrętki do przewodów (patent Bosch)
5. Uszczelniacze silikonowe przeciw wilgoci.

Taka konstrukcja to patent Bosch'a, inne firmy i podrubki dają zwykłe tulejki, które zaciskasz szczypcami.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 29, 2008 08:55

Czyli taką sondę co opisałeś z tymi specjalistycznymi przyrządami do zmontowania, mogę kupić??

A czym sie te dwie sondy np. różnią, co podałem wcześniej w linkach? Dla mnie one są w zasadzie takie same, ale różnią się numerem katalogowym, jedna ma 0 258 986 503, a druga 0258 986 505, która jest załóżmy do mojego MK3 lepsza, czy jakaś inna jeszcze może?
:pub:


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 29, 2008 09:05

AFN140KM, Bosch w swoich materiałach podaje że do sondy uniwersalnej dodaje cytuję "wodoszczelne oraz odporne na działanie wysokiej temperatury złącze". Więc będe wdzięczny za konkretne źródła. Póki co wiem że lutowanie miękkie dla miedzianych i twarde dla stalowych drutów zapewnia właściwe działanie sondy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 29, 2008 12:07

Czyli problemów z działaniem tej sondy BOSCH nie powinienem mieć.....??


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 29, 2008 12:26

Paweł Marek pisze:AFN140KM, Bosch w swoich materiałach podaje że do sondy uniwersalnej dodaje cytuję "wodoszczelne oraz odporne na działanie wysokiej temperatury złącze". Więc będe wdzięczny za konkretne źródła. Póki co wiem że lutowanie miękkie dla miedzianych i twarde dla stalowych drutów zapewnia właściwe działanie sondy.
Bardzo proszę. Dodam tylko, że jeżeli coś piszę to staram się aby było to prawdą.

Link dotyczący Sond NGK / NTK:
http://www.ngkntk.pl/Sondy_lambda_gotow ... 531.0.html

Skany z "Katalogu Innowacji" nr 1 z 2006 roku firmy Bosch:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Jednak nie mam do Ciebie pretensji, ponieważ ten materiał posiadam ze szkolenia w firmie Bosch w którym brałem udział. Oficjalnie tego raczej w internecie nie znajdziesz.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Lut 2008 11:30 ]
upel pisze:Czyli problemów z działaniem tej sondy BOSCH nie powinienem mieć.....??
Jeśli polutujesz to będziesz miał! Dowód podałem.

[ Dodano: 29 Lut 2008 11:42 ]
upel pisze:A czym sie te dwie sondy np. różnią, co podałem wcześniej w linkach? Dla mnie one są w zasadzie takie same, ale różnią się numerem katalogowym, jedna ma 0 258 986 503, a druga 0258 986 505, która jest załóżmy do mojego MK3 lepsza, czy jakaś inna jeszcze może?
Obydwie mają grzałkę 18W, a różnią się podłączeniem przewodu masowego. Sonda o numerze: 0 258 986 503 ma przewód masowy zwarty z obudową, a 0258 986 505 ma przewód masowy odizolowany od obudowy.
Do Twojego Golfa ma być: 0 258 986 503, czyli z przewodem masowym zwartym z obudową!

Montując sondę uniwersalną będziesz potrzebował oryginalną wtyczkę od strony sondy. Skąd ją weźmiesz, bo przy uniwersalnej sondzie jej nie ma.

Obrazek

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 12:50 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

rymy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:26
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rymy » pt lut 29, 2008 14:20

AFN140KM pisze:
upel pisze:...A mam jeszcze pytanko jedno, bo chyba się zdecyduje na BOSCHa tylko bez tej końcówki może i sam kabelki zarobie, to chyba można tak??...
Rozumiem, że chcesz by było najtaniej, ale takie podejście na ogół zawodzi. Gdybyś nie zapytał to zepsuł byś nieświadomie sondę. Zgadnij dlaczego.
Kupujesz uniwersalną sondę, nie masz wtyczki oryginalnej i co byś zrobił? Przylutował kabelki do wtyczki w autku? Zapamiętajcie wszyscy: PRZEWODÓW SOND LAMBDA NIE WOLNO LUTOWAĆ!!! To nie jest mój wymysł, tylko inżynierów z Bosch'a i innych firm produkujących sondy. Kiedyś chyba już o tym pisałem, ale sie powtórzę. Dlaczego nie wolno lutować przewodów sond i jak w takim razie je zamontować?
Przewodów sond nie wolno lutować, ponieważ sonda potrzebuje powietrza atmosferycznego do poruwnaniago ze spalinami (tak w skrucie). Spaliny jak się dostają do sondy? Każdy wie. A jak się dostaje powietrze? Powietrze dostaje się przez przewody elektryczne. Przepływa pod izolacją przewodu, między "nitkami" plecionki. Momyśl co się stanie, jeśli polutujesz przewody sondy. Połączysz wszystkie nitki ze sobą spoiną z cyny, a dodatkowo pod wpływem temperatury od lutownicy, zaciśnie się izolacja przewodu elektrycznego zatykając całkowicie dopływ powietrza.
Na niektórych rzeczach nie da się zaoszczędzić. Lepiej zrobić coś raz, a porządnie niż kilka razy, a i tak efekt końcowy będzie do d... . :D
upel pisze:...Tylko może mi ktoś powiedzieć jaka może być do mojego auta BOSCHa, chodzi mi tu głownie o grzałkę czy 12 czy 18W i na jakie jeszcze ewentualnie rzeczy zwrócić uwagę....?...
Sonda, którą kupisz musi mieć grzałkę 18W. A to dlatego, że jest znacznie oddalona od kolektora wydechowego. Co to ma do rzeczy? A no ma. Wylatujące spaliny z cylindra są gorące, ale zanim dotrą do sondy są zbyt "zimne" by rozgrzać sondę do odpowiedniej temperatury pracy. Przy wtrysko Bosch'a takim jak u Ciebie (Bosch MonoMotronic) sonda 12W może być zastosowana, ale musiałbyś ją wkręcić bezpośrednio w kolektor wydechowy. Tak, jak np. w Renault Megane.
Pozdrawiam.
TO BRZMI JAK JAKAŚ HEREZJA! Sonda która potrzebuje powietrza atmosferycznego do działania? Powietrze dostaje się do sondy KABELKAMI? :D
Może i specem nie jestem, ale na gołe oko osobiście stwierdzam że to bzdura. Sondy lambda nie potrzebują powietrza do działania. Zadaniem sondy jest sprawdzenie ilości tlenu w spalinach i sondę interesują tylko spaliny a nie powietrze atmosferyczne! Sonda lambda instalowana jest w wydechu przed katalizatorem, jej właściwa część jest materiałem który po rozgrzaniu (grzałką czy spalinami) osiąga określone przewodnictwo (rezystancję) w zależności od ilości tlenu który ją otacza, mając w danej chwili określone przewodnictwo, daje określone napięcie które to jest punktem odniesienia dla komputera co do składu mieszanki. Przewodów nie można lutować a to zapewne m.in. z tego względu, że sam lut (połączenie dwóch przewodów) daje pewną rezystancję która to będzie przekłamywała wskazanie sondy.

[ Dodano: 29 Lut 2008 13:29 ]
Sondy lambda przy wymianie wydechu/katalizatora zwyczajnie wspawywuje się w rurę czy nawet w obudowę katalizatora. Do tego potrzebny jest specjalny pierścień które po wewnętrznej stronie jest nagwintowany (widziałem to kiedyś w warsztacie specjalizującym się w spawaniu wydechów - w sklepie też pewnie do kupienia). W wydechu wierci się dziurę w którą wspawywuje się ten pierścień, a w pierścień wkręca się sondę i to tyle. Zazwyczaj się to robi podczas wymiany tej części wydechu w której ta sonda siedzi zazwyczaj jest to katalizator.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lut 29, 2008 14:34

rymy pisze:TO BRZMI JAK JAKAŚ HEREZJA! Sonda która potrzebuje powietrza atmosferycznego do działania? Powietrze dostaje się do sondy KABELKAMI?
Może i specem nie jestem, ale na gołe oko osobiście stwierdzam że to bzdura. Sondy lambda nie potrzebują powietrza do działania. Zadaniem sondy jest sprawdzenie ilości tlenu w spalinach i sondę interesują tylko spaliny a nie powietrze atmosferyczne! Sonda lambda instalowana jest w wydechu przed katalizatorem, jej właściwa część jest materiałem który po rozgrzaniu (grzałką czy spalinami) osiąga określone przewodnictwo (rezystancję) w zależności od ilości tlenu który ją otacza, mając w danej chwili określone przewodnictwo, daje określone napięcie które to jest punktem odniesienia dla komputera co do składu mieszanki. Przewodów nie można lutować a to zapewne m.in. z tego względu, że sam lut (połączenie dwóch przewodów) daje pewną rezystancję która to będzie przekłamywała wskazanie sondy.
Zanim coś napiszesz przeczytaj temat do końca!!! Podałem DOWODY, iż tak jest w rzeczywistości. Przeczytaj moje późniejsze posty, a szczególnie zwróć uwagę na skany oryginalnych materiałów szkoleniowych firmy BOSCH!!!

PS. Faktycznie, specem jeszcze nie jesteś, ale bez obrazy. :D.

[ Dodano: 29 Lut 2008 14:20 ]
rymy pisze:...Sonda lambda instalowana jest w wydechu przed katalizatorem...
A słyszałeś o sondach diagnostycznych montowanych za katalizatorem?
rymy pisze:jej właściwa część jest materiałem który po rozgrzaniu (grzałką czy spalinami) osiąga określone przewodnictwo (rezystancję) w zależności od ilości tlenu który ją otacza, mając w danej chwili określone przewodnictwo, daje określone napięcie
W taki razie skąd się to napięcie tam bierzę? Nie na wskutek reakcji chemicznych do zajścia, których potrzebne jest właśnie to powietrze atmosferyczne. O którym notabene piszesz, że ono, sondę nie interesuje?

Co do napięcia to zastanów się: Nasza sonda ma cztery przewody. Dwa z nich to zasilanie grzałki. Jeden przewód to jest masa, czyli minus. No i ostatni przewód to przewód sygnałowy, na którym pojawia się napięcie ok. 0,7V. To powiedz mi skąd ono się tam bierze? Pewnie odpowiesz, że może z któregoś przewodu z grzałki. To w takim razie skąd będzie się ono brało w sondzie jednoprzewodowej?
Powiem Ci tak: coś wiesz, ale nie do końca. Następnym razem zapytaj, a nie używaj sformułowań typu: "...TO BRZMI JAK JAKAŚ HEREZJA!..." i to jeszcze drukowanymi literami!
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 15:22 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

rymy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:26
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rymy » pt lut 29, 2008 17:53

AFN140KM pisze:
rymy pisze:TO BRZMI JAK JAKAŚ HEREZJA! Sonda która potrzebuje powietrza atmosferycznego do działania? Powietrze dostaje się do sondy KABELKAMI?
Może i specem nie jestem, ale na gołe oko osobiście stwierdzam że to bzdura. Sondy lambda nie potrzebują powietrza do działania. Zadaniem sondy jest sprawdzenie ilości tlenu w spalinach i sondę interesują tylko spaliny a nie powietrze atmosferyczne! Sonda lambda instalowana jest w wydechu przed katalizatorem, jej właściwa część jest materiałem który po rozgrzaniu (grzałką czy spalinami) osiąga określone przewodnictwo (rezystancję) w zależności od ilości tlenu który ją otacza, mając w danej chwili określone przewodnictwo, daje określone napięcie które to jest punktem odniesienia dla komputera co do składu mieszanki. Przewodów nie można lutować a to zapewne m.in. z tego względu, że sam lut (połączenie dwóch przewodów) daje pewną rezystancję która to będzie przekłamywała wskazanie sondy.
Zanim coś napiszesz przeczytaj temat do końca!!! Podałem DOWODY, iż tak jest w rzeczywistości. Przeczytaj moje późniejsze posty, a szczególnie zwróć uwagę na skany oryginalnych materiałów szkoleniowych firmy BOSCH!!!

PS. Faktycznie, specem jeszcze nie jesteś, ale bez obrazy. :D.

[ Dodano: 29 Lut 2008 14:20 ]
rymy pisze:...Sonda lambda instalowana jest w wydechu przed katalizatorem...
A słyszałeś o sondach diagnostycznych montowanych za katalizatorem?
rymy pisze:jej właściwa część jest materiałem który po rozgrzaniu (grzałką czy spalinami) osiąga określone przewodnictwo (rezystancję) w zależności od ilości tlenu który ją otacza, mając w danej chwili określone przewodnictwo, daje określone napięcie
W taki razie skąd się to napięcie tam bierzę? Nie na wskutek reakcji chemicznych do zajścia, których potrzebne jest właśnie to powietrze atmosferyczne. O którym notabene piszesz, że ono, sondę nie interesuje?

Co do napięcia to zastanów się: Nasza sonda ma cztery przewody. Dwa z nich to zasilanie grzałki. Jeden przewód to jest masa, czyli minus. No i ostatni przewód to przewód sygnałowy, na którym pojawia się napięcie ok. 0,7V. To powiedz mi skąd ono się tam bierze? Pewnie odpowiesz, że może z któregoś przewodu z grzałki. To w takim razie skąd będzie się ono brało w sondzie jednoprzewodowej?
Powiem Ci tak: coś wiesz, ale nie do końca. Następnym razem zapytaj, a nie używaj sformułowań typu: "...TO BRZMI JAK JAKAŚ HEREZJA!..." i to jeszcze drukowanymi literami!
Pozdrawiam.
OK, masz rację - zwracam honor. Tlen z otoczenia jest potrzebny do działania sondy i nie działa ona na zasadzie rezystancji. Koniec tematu :) Tylko to doprowadzanie tlenu kabelkami brzmi nieprawdopodobnie jak dla mnie, ale nie będę dyskutował więcej. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 29, 2008 20:37

AFN140KM pisze:Jednak nie mam do Ciebie pretensji, ponieważ ten materiał posiadam ze szkolenia w firmie Bosch w którym brałem udział.
dzięki za te info, forum przecież jest po to żeby doszkalać się nawzajem. Przyznaję że nie miałem pojęcia o tym powietrzu, na dodatek na jakimś innym forum również była dyskusja na ten temat. Więc dzięki jeszcze raz i pójdę spać mądrzejszy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 216 gości