zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)
witam
pytanie o sugestie
golf tdi kombi 97rok na olejowych chyba; jaka kombinacja sprężyn i amortyzatorow do szybszej jazdy (tzn. nie względy stylizacyjne mnie interesują tylko TRAKCYJNE) nie chce obniżenia większego niz 30mm, 10-20mm mi wystarczy, amortyzatory prawdopodobnie bilsteina gazowe zamontuje...
jakieś doświadczenia ktoś ma w tej materii
aha - szukałem... nie znalazłem odpowiedzi w tym co było na forum
z góry thx
pytanie o sugestie
golf tdi kombi 97rok na olejowych chyba; jaka kombinacja sprężyn i amortyzatorow do szybszej jazdy (tzn. nie względy stylizacyjne mnie interesują tylko TRAKCYJNE) nie chce obniżenia większego niz 30mm, 10-20mm mi wystarczy, amortyzatory prawdopodobnie bilsteina gazowe zamontuje...
jakieś doświadczenia ktoś ma w tej materii
aha - szukałem... nie znalazłem odpowiedzi w tym co było na forum
z góry thx
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
sądzę że jak obnizysz auto o 2cm to raczej trakcji nie poprawisz, może poprostu twardsze sprężyny o seryjnej długości, ale jak jak będę zmieniał u siebie to wsadzę raczej -4cm bo to nie jest znowu taka gleba a jazda podobno lepsza, a i trzeba pamiętać że 4cm założysz na seryjne amory(muszą być tylko sprawne i nie cieknące)
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Ja mam gazowki, nie obnizony i na autobahnach przy duzych predkosciach jezdzi sie bardzo dobrze. Opony zima 175 przod 185 tyl, lato 195.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
- Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)
Zmierzam w podobnym kierunku co ty z moim Variantem i obecnie mam sprężyny H&R - 35 i siedzi odpowiednio a na dniach palnuje zakup amorków Bilstein B4 gazówki i myśle że taki zestaw się będzie sprawdzać w codziennej eksploatacjirastavibe pisze:witam
pytanie o sugestie
golf tdi kombi 97rok na olejowych chyba; jaka kombinacja sprężyn i amortyzatorow do szybszej jazdy (tzn. nie względy stylizacyjne mnie interesują tylko TRAKCYJNE) nie chce obniżenia większego niz 30mm, 10-20mm mi wystarczy, amortyzatory prawdopodobnie bilsteina gazowe zamontuje...
jakieś doświadczenia ktoś ma w tej materii
aha - szukałem... nie znalazłem odpowiedzi w tym co było na forum
z góry thx
[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]
195/50/15 jest to seryjny zamiennik 14tki , wiec w wys auta to nie ingeruje (obydwa koła postawione obok siebie maja taką samą wysokośc)
przy sprezynach -35mm do dotykania miską jescze ci daleko , na -60 nic sie nie dzieje nawet
co do wczesniejszego pytania o trakcje to tym nizej , twardziej i szerzej to lepiej . Wtedy mozesz sobie robić pake 50 w zakręt i czujesz jakbyś stał w miejscu
nie na darmo np. Ferrari jest niskie , na szer kapciach i z szerokim rozstawem osi.
ps. zapodaj dystanse by poszerzyć oś
przy sprezynach -35mm do dotykania miską jescze ci daleko , na -60 nic sie nie dzieje nawet
co do wczesniejszego pytania o trakcje to tym nizej , twardziej i szerzej to lepiej . Wtedy mozesz sobie robić pake 50 w zakręt i czujesz jakbyś stał w miejscu
nie na darmo np. Ferrari jest niskie , na szer kapciach i z szerokim rozstawem osi.
ps. zapodaj dystanse by poszerzyć oś
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
- Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
- Kontakt:
Nic się nie martw -35 to prawie jak seria tylko przy wiekszych progach i krawężnikach tzeba bardziej uważaćrastavibe pisze:dzieki za sugestie powyżej... koła już czekają na montaż na 15/195/50... napewno wymienie amorki na bilsteiny b4... tylko jak już rozbierać zawias zastanawiam się nad sprężynami , żeby dwa razy nie rozbierać... a nie chce robić "deski" no i boje się o miskę przy obniżeniu -35mm
[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]
chyba nie do końća się zrozumieliśmy --- "deska" oznacza, że zawias nie pracuje... a musi... bo samochód ma jechać nie latać, a tak sie dzieje, gdy jest za sztywny i zaczyna podskakiwać
moje pytanie chodziło o DOŚWIADCZENIA tych którzy mają obzniżone zawieszenie w kombi... bo to nie chodzi, ŻEBYM musiał zwalniać jak jest nierówna droga... nie chodzi również o krawężniki i studzienki...
chodzi o zawias do szybkiej jazdy (na tyle sprężysty) by był "ustawny"
a co do Ferrari? Nisko i sztywno to na torze jest dobre, nie na drogach... tym bardziej polskich... musi być jakiś "skok" zawieszenia
bo muldy, uskoki, itp itd
moje pytanie chodziło o DOŚWIADCZENIA tych którzy mają obzniżone zawieszenie w kombi... bo to nie chodzi, ŻEBYM musiał zwalniać jak jest nierówna droga... nie chodzi również o krawężniki i studzienki...
chodzi o zawias do szybkiej jazdy (na tyle sprężysty) by był "ustawny"
a co do Ferrari? Nisko i sztywno to na torze jest dobre, nie na drogach... tym bardziej polskich... musi być jakiś "skok" zawieszenia
bo muldy, uskoki, itp itd
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bilstein b6 sport i do tego seryjna sprezyna
Auto nie usiądzie jakoś strasznie (tyle co obniza amor) a imho lepszego zestawu na drogę (ulicę) nie ma (mam tu na mysli zestaw skłądajacy sie z seryjnej sprezyny i dobrego sportowego amora, nawet nie koniecznie bilsteina)
Po prostu nasze drogi wymuszają dość duży skok daltego uwazam ze seryjna sprezyna to najlepsze co mozna wsadzic. Jednak warunek zeby taki zestaw dobrze pracował to dobra marki amortyzatorów bo tylko one gwarantuje dobre parametry.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
Jesli sprawa nie jest pilna to bedzie sie mozna przejechac moim golfem na takim zestawie jak wyzej za jakis miesiac to bys sobie zobaczyl czy Ci cos takiego odpowiada.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
jedyny szkopułto taki ze jeden b6 kosztuje tyle co cztery b4 :/
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:18 ]
a tak jakos ciekawostke powiem ze czytalem niedawno wywiad z Hołkiem który kiedys jeździł w teamie farycznym FSO dużym fiatem . Opowiada jak dostał od kogos dwa amory bilsteina na przod do swojego fiata ale okazało sie ze jeden byl wylany wiec wsadzili ten drugi pojechali rajd na jednym bilu to byly czasy
Auto nie usiądzie jakoś strasznie (tyle co obniza amor) a imho lepszego zestawu na drogę (ulicę) nie ma (mam tu na mysli zestaw skłądajacy sie z seryjnej sprezyny i dobrego sportowego amora, nawet nie koniecznie bilsteina)
Po prostu nasze drogi wymuszają dość duży skok daltego uwazam ze seryjna sprezyna to najlepsze co mozna wsadzic. Jednak warunek zeby taki zestaw dobrze pracował to dobra marki amortyzatorów bo tylko one gwarantuje dobre parametry.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
zamiast b4 i spring sport zrob jak wyzej napisale mczyli odwrotnie.rastavibe pisze:napewno wymienie amorki na bilsteiny b4... tylko jak już rozbierać zawias zastanawiam się nad sprężynami , żeby dwa razy nie rozbierać... a nie chce robić "deski" no i boje się o miskę przy obniżeniu -35mm
Jesli sprawa nie jest pilna to bedzie sie mozna przejechac moim golfem na takim zestawie jak wyzej za jakis miesiac to bys sobie zobaczyl czy Ci cos takiego odpowiada.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
jedyny szkopułto taki ze jeden b6 kosztuje tyle co cztery b4 :/
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:18 ]
a tak jakos ciekawostke powiem ze czytalem niedawno wywiad z Hołkiem który kiedys jeździł w teamie farycznym FSO dużym fiatem . Opowiada jak dostał od kogos dwa amory bilsteina na przod do swojego fiata ale okazało sie ze jeden byl wylany wiec wsadzili ten drugi pojechali rajd na jednym bilu to byly czasy
właśnie o czymś takim myślałem... (b6, albo kayaba agx) ale zapowiada się jak nic 1500-1600 za zestaw... w sumie stać mnie i jazda po zakrętach to jedyna frajda dla mnie autem (ten caravan to moje auto "rodzinne")
jeśli będzie akutalne z propozycji chętnie skorzystam
a zatem spręzyny zostają seryjne (co najwyżej nowe założe)
dzięki wszystkim za pomoc
p.s.
a propos niskiego i twardego Ferrari... Zientarski cos sie na ten temat wypowie
jeśli będzie akutalne z propozycji chętnie skorzystam
a zatem spręzyny zostają seryjne (co najwyżej nowe założe)
dzięki wszystkim za pomoc
p.s.
a propos niskiego i twardego Ferrari... Zientarski cos sie na ten temat wypowie
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie ma sprawy to jesli bedziesz chciał sprawdzić jeszcze to daj znac pod koniec marca, poaczątek kwietnia, chyba ze nie wytrzymasz do tego czasu
PS jakby co to jest dwóch gosci na allegro ktorzy maja taniej niz w sklepie. Jeden to ten mts_bilstein a drugiego nie pamietam i ten drugi mam wlasnie taniej. On handluje wieloma roznymi b4 na allegro do roznych aut ale nie pamietam nawet skad jest.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:47 ]
PS jakby co to jest dwóch gosci na allegro ktorzy maja taniej niz w sklepie. Jeden to ten mts_bilstein a drugiego nie pamietam i ten drugi mam wlasnie taniej. On handluje wieloma roznymi b4 na allegro do roznych aut ale nie pamietam nawet skad jest.
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:47 ]
chya nie za bardo jest w stanie, mieszkam dokładnie 2400 m od tego miejsca i znam je doskonale. Widac co zostało z auta , ile jechal sie mozna domyslic a efktów nie trzeba komentować.rastavibe pisze:a propos niskiego i twardego Ferrari... Zientarski cos sie na ten temat wypowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości