świecąca kontrolka abs

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

świecąca kontrolka abs

Post autor: yank » śr lut 27, 2008 19:42

Witam mam problem świeci mi kontrolka abs i oczywiscie nie działa dziś był podłączony pod Vag i niestety zadnego błedu nie pokazało, nie może nawiązać połączenia z sterownikiem... co to może być za przyczyna że abs nie działa?



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » śr lut 27, 2008 20:20

zalezy .. naprawdopodobniej ktorys z czujnikow , ale moze byc popma komuter ABS itp . Błędów nie wywaliło bo sie nie połączył ze sterownikiem - tu pytanie jakim? wogle? czy z ABS? bez Vag'a bedzie ciezko zlokalizować szybko uszkodzenie


Obrazek

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lut 27, 2008 20:23

yank pisze:dziś był podłączony pod Vag i niestety zadnego błedu nie pokazało, nie może nawiązać połączenia z sterownikiem...
Musisz znalezc inny soft, starsza wersje Vagcoma, z praktyki wiem ze ktoras z PL 1.x laczy sie bez problemow...


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » śr lut 27, 2008 20:30

czujniki mozesz sprawdzic domowym sposobem zwyklym miernikiem elektrycznym zmierz opornosc

1 musisz wypiac kostke z instalacji i dopiero wtedy zmierzyc nie pamietam jaka ma byc wartosc ale wartosci powinny byc podobne jezeli bedzie inaczej wtedy znajdziesz walniety czujnik

2 po podlaczeniu albo po wymianie czujnika moze byc konieczne wykasowanie bledu
powinien sie sam wykasowac po przekroczeniu predkosci 40 km/h albo po kilkukrotnym odpaleniu silnika



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lut 27, 2008 20:37

leoncio pisze:moze byc konieczne wykasowanie bledu powinien sie sam wykasowac po przekroczeniu predkosci 40 km/h albo po kilkukrotnym odpaleniu silnika
Jesli wsio bedzie ok po wymianie czujnika to lampka ABS zgasnie przy zaplonie. Wymienialem oba czujniki na przodzie i blad sam znikal po naprawie.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » śr lut 27, 2008 21:48

Gitner pisze:Jesli wsio bedzie ok po wymianie czujnika to lampka ABS zgasnie przy zaplonie. Wymienialem oba czujniki na przodzie i blad sam znikal po naprawie.
Dokładnie tak - mam identyczne doświadczenia w tym temacie, co Gitner.

Dodam jeszcze, że najczęściej uszkadzają się czujniki - to właśnie one są najczęstszą przyczyną świecenia lampki. Sposób "na miernik" jest dobry, sam też tak robię - rezystancja czujnika w stanie spoczynku powinna wynosić około 1 kΩ (może trochę ponad). Ja to wszystko sprawdzam od razu przy kostce sterownika, bo łatwiej (wyłapujesz awarię bez ściągania kół po kolei).

Tu wrzuciłem schemat: http://rapidshare.com/files/95432803/ABS-MK3.pdf
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 21:53 przez JayT, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » śr lut 27, 2008 23:24

a ten sterownik jest pod siedzeniem przednim lub tylnim czy tak?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lut 27, 2008 23:26

Pod tylnym..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 23:28

w nowszych trójkach koło pompy ABS, w starszych pod tylna kanapą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 76 gości