schodzi pedał po wymianie klocków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

schodzi pedał po wymianie klocków

Post autor: bocznik » wt lut 26, 2008 23:51

Witam
w mojej borze wymieniałem zuzyte klocki hamulcowe na nowe;
cylinderki sciskałem aby zalozyc nowe klocki-podczas sciskania uslyszalem ze cos zaczelo ciec no i okazalo sie ze zbiornik hydrolu sie oblał(prawdopodobnie przez zakretke wycisło)
poskladalem ladnie i nieszczescie
okazalo sie ze nie mam hamulca
pedal jest wysoki ale schodzi do deski po kazdym nacisnieciu(z lekkim oporem jakby gdzies schodzil plyn(nie widac by wyciekał).
co moze byc przyczyną - pomocy
pilnie potrzebna pomoc
poradzcie



Awatar użytkownika
jajcoul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: sob sty 22, 2005 21:08
Lokalizacja: Łobez / Szczecin
Kontakt:

Post autor: jajcoul » śr lut 27, 2008 00:33

a uklad nie jest zapowietrzony?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/94/c366305921d0945e.jpg[/img][/url]

Moje MK2 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3824007#3824007

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » śr lut 27, 2008 00:40

teoretycznie nie ma prawa sie zapowietrzyc przez sciskanie zacisków.
no ale jutro jeszcze spróbuję poprostu odpowietrzyć.
dam znac jakie efekty
no ale jesli ktos ma jakies pomysly to jestem otwarty



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr lut 27, 2008 01:12

Witam mam pytanko jaki masz stan tarcz hamulcowych. Opisywany przykład usterki zdarza się przy wymianie starych klocków na nowe gdyż stare klocki były już dopasowane do tarczy i tak ją wytarły że nowe nigdy nie będą pasować. Rada: ściągnij koło o popatrz czy klocek na całej powierzchni dolega do tarczy głównie przy wew. i zew. płaszczyzny tarczy. Prawdopodobnie zrobiły ci się tzw. ranty na tarczach jak ich nie zlikwidujesz to hamulce będą się tak zachowywać. Pozdrawiam



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » śr lut 27, 2008 08:14

tarcze są w dobrym stanie, klocki w miare dolegały (wiadomo ze troche muszą sie dotrzec ALE...
bo pedeł jest dosc wysoki tylko ze schodzi czyli tak jakby puszczało na pompie ale moze i jakies inne dziwadztwo (nie wiem jak z abs-em; zawsze mialem starego kadeta to nie bylo problemów nawet na tarczach z rantami ...)



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr lut 27, 2008 20:14

A jak było na starych klockach jak dobrze to szukaj przyczyny tylko w tym kierunku raczej ABS nic tu niema do powiedzenia. A klocki jak mówisz muszą się dopasować lecz mogą tak długo aż spalisz tarczę bądź klocki będą do kosza. Jak masz czas to rozbierz jeden zacisk i sprawdź jak dociera się klocek to ci odpowie na pytanie co może być. Tak poza konkursem chodzi o tylne czy przednie klocki. Pozdrawiam



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » śr lut 27, 2008 21:00

Na starych klockach bylo jak należy - twardy pedal rewelacyjny hamulec, no ale cienkie byly juz klocki wiec postanowilem wymienic i ... .
dotyczy przednich hamulców



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 21:17

ale jeśli zrobiłeś coś do czego się nie przyznajesz i doszło dp zapowietrzenia pompy ABS, to wymaga to specjalanej techniki odpowietrzania, nie znam jej dokładnie, trzeba pompę uruchomić na chwilkę przy odopowietrzaniu z poziomu Vag-a lub coś w tym stylu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » śr lut 27, 2008 21:19

Rant na tarczy nie ma wiele do hamowanie, można po nim tylko zerknąć ile już sie tarcza zużyła. Ważne aby jedna i druga przylgnia były równoległe do siebie. Tarcza nie zużywa się równomiernie, po większym obwodzie bardziej po mniejszym promieniu mniej. Po założeniu nowych klocków może się okazać, że przez długi czas będzie kiepski hamulec aż klocek dopasuje się do nierównej przylgni.
Z tym schodzącym pedałem to trochę dziwne. A jak zejdzie i podpompujesz drugi lub trzeci raz to jest twardszy czy to samo ?? Jeśli dawno juz nie wymieniales plynu to warto zmienic i odpowietrzyc caly układ.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » śr lut 27, 2008 21:20

mozna to ominac przed kazdym nacisnieciu pedalu trzeba przekrecic stacyjke i tak za kazdym razem wtedy powinno byc oki (odpowietrzanie)



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » śr lut 27, 2008 22:11

tak więc ostatnie wieści z garażu

próbowałem odpowietrzyć - nic nie dało(zadnego powietrza tez nie bylo)
odpowietrzalem standardowo - przy zaciskach

przejechalem autkiem jakies 2 km tez nie pomogło(hamując co chwile)

klocki sprawdzałem i raczej dolegają ładnie/równolegle...

[ Dodano: 27 Lut 2008 21:14 ]
ADi997 pisze:...Z tym schodzącym pedałem to trochę dziwne. A jak zejdzie i podpompujesz drugi lub trzeci raz to jest twardszy czy to samo ?? ...
jak zejdzie i podpompuje to jest wyzszy ale znowu schodzi przy hamowaniu

//płynu nie ubywa//



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » czw lut 28, 2008 08:21

Hej!

Jakie klocki? Jak założyłeś jakieś lepsze, w sensie twardsze, to trochę potrwa zanim będziesz miał znów twardy hamulec. Ja u siebie niedawno zmieniałem na ferodo i Ci powiem, ze dotarły sie po około 500 km. Po wymianie miałem podobnie jak Ty miękki pedał w podłodze, ale z czasem dotarły się klocki i teraz jest super. Wcześniej jak miałem textary to szybciej sie ułożyły, ale i szybciej znikły :-). Także moim zdaniem za jakiś czas powinny powrócić i u Ciebie hamulce.


Pozdrawiam Grzesiek.

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » czw lut 28, 2008 10:08

Wiec jakie klocki - orginał VW

pocieszasz mnie mówiąc tak - ze muszą się dotrzec

wymieniłem nie jeden zestaw klocków w innych autach i nie mialem takiego czegos no ale w koncu to jest VW
pojezdze i bede wiedzial - dam znac.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » czw lut 28, 2008 11:40

Witam ponownie!

U nie zarówno z tyłu jak i z przodu przy wymianie klocków jest miękki pedał i schodzi do podłogi. Jak kloce sie dotrą/ułożą to wraca do normy. A klocki to w zasadzie każde mogą być, z tymże jedne dłużej żyją i lepiej sie sprawują inne mniej.


Pozdrawiam Grzesiek.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 473 gości