poranne stuki w zaworach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lut 21, 2008 20:44

jeanks5t pisze:Ktoś tam nawet napisał jak można zregenerować popychacze zaworowe.
Nie wiem czy jest sens, autor artykułu niby sobie chwali.

http://www.klub-wartburga.pl/warsztat/m ... /popychacz


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » czw lut 21, 2008 20:59

Gashkas pisze: ile trzeba miec wiedzy o mechanice zeby wymienic ewentualnie samemu to sobie?


.....musisz umieć odkręcić pokrywę zaworów, zaznaczyć położenie rozrządu (koła, wałki) i umieć zdjąć rozrząd. Następnie KONIECZNIE wycisnąć olej z nowych popychaczy poprzez sciśnięcie ich w imadle i założyć w miejsce starych. Następnie złożenie wszystkiego ponownie i najlepiej zalanie nowym olejem + nowy filtr, ale ja tego nie robiłem.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pt lut 22, 2008 00:35

kogan77 pisze: Następnie KONIECZNIE wycisnąć olej z nowych popychaczy
dlaczego trzeba to zrobic? to ja moze przy nastepnej wymianie oleju cos pokombinuje z tym


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pt lut 22, 2008 08:24

Powinieneś wycisnąć z nowych popychaczy olej, aby nie doszło do sytuacji jak u mojego kolegi, gdzie zawory spotkały się delikatnie z tłokami :grin: pomimo prawodłowego ustawienia rozrządu (nie stwierdzono przeskoku na pasku !!!!).
Dość ciekawe to było.....

Popychacze są fabrycznie zalane olejem i przez to są TWARDE !!!. Robi sie to po to, aby np. zakonserwować je w trakcie leżakowania czasami długimi latami na półce w magazynie sklepowym.

Sposób wyciskania oleju przed montażem polega na ściskaniu ich najlepiej w imadle. Raczej nie da sie ich zniszczyć w imadle, chociaż jak ktoś się uprze, to kto wie :grin: Pudzian z pewnością uszkodziłby albo popychacze, albo imadło :grin:

Powodzenia przy wymianie.

P.S
Zaleca sie równiez przy okazji wymianę uszczelki pod pokrywa zaworową, ale w moim Gofrze oryginalnie była gumowa i w super stanie, natomiast nowa korkowa jakos nie leżała mi w kontekście :grin:
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 08:27 przez kogan77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pt lut 22, 2008 13:29

poslucham jeszcze dzisiaj jak go odpale, jak dlugo bede sobie klepaly ;D
no pudzian to ja napewno nie jestem:)

a jaki jest koszt zamiennikow/oryginalow? ktore sa bardziej dostepne i ktore warto brac?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pt lut 22, 2008 13:37

Płaciłem po 19 zł za sztukę w zaprzyjaźnionym sklepie w Poznaniu.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pn lut 25, 2008 00:00

zapytam tak - gdybym teraz wymienil te 'szklanki' czy jak to sie zwalo to stanie sie cos jesli wymienie olej i filtr dopiero za jakies kilka tysi ?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pn lut 25, 2008 09:32

hmmmm.....
Na to pytanie odpowiem tak!
Wymieniłem popychacze, ale olej i filtr zostawiłem stary, bo wymieniałem 4 tyś km temu nazad i uznałem, że jeszcze nie czas.
Mój kuzyn mechanik z dziada pradziada zapytany, czy nie zniszczę w ten sposób czegoś lub przyspieszę zuzycie odrzkł :
" prędzej blachę zeźre rdza (a nie mam jej!!) niż te popychacze się zajada na śmierć"

:grin:

W sumie ma rację. W tym samochodzie popychacze już nigdy więcej wymieniane nie będą :grin:

Znajdą się oczywiście użytkownicy - teoretycy, którzy podniosą głos i stwierdzą, że olej MUSI być wymieniony razem z popychaczami, ale ja należę do twardych praktyków i mówię, że :
"jeśli Twój olej to nie jakiś tam SZLAM z przebiegiem 30tyś, to możesz pokusić się pozostawienie starego oleju"

Z drugiej strony hipermarketowy olej - 49zł plus filte 19zł.
Może lepiej mieć spokojne sumienie ??



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pn lut 25, 2008 18:09

ekhm ... czyli jesli bede to dlubal to zostawie to do nastepnej wymiany oleju :)

zeby miec czyste sumienie :helm: :jezor:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości